Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-23, 09:08
  #13
Medlem
Oj, det var en svårmöblerad planlösning (men sjysst balkong!). Skrivbordet invid balkongdörren, säng mot väggen i alkoven där och sen skulle jag säga att det är rätt fullt. Alt. sängloft med skrivbord under; och som någon annan sa, projektor mot alkovens nedre vägg istället för TV. Ingen chans att du kan ha soffa också, du kommer inte att kunna röra dig.
Citera
2018-02-23, 09:27
  #14
Medlem
* I den där lägenheten med fler än ett fönster kan du placera en bokhylla som täcker fönstret i alkoven.
* Sedan kan du förvara saker under sängen och är det tyger och annat kan du lägga dem i påsar som skyddar.
* Och i taket finns snygga hyllor med snygga kedjor du kan hänga upp för böcker, glas eller saker.
* Och väljer du en loftsäng och som redan nämnts så har du förvaringsyta även genom den, överst och under, och i mitten ligger du.
(EDIT- här tänkte jag på våningssäng, inte loftsäng)
* Snygga bäddsoffor finns det också, som också har förvaringsutrymmen även om dessa kanske mest är till för bäddsetet man använder.
* Och uppe mot taket kan du sätta hyllor runt om lägenheten, blir mycket snyggt!
* Och många möbler kan man sätta hjul på så man utan problem kan låta dem stå framför till exempel en garderob.
* Och vill du avgränsa så kan du göra det med tyger, det blir också snyggt.
* Och den där korta väggen mellan kök och badrum kan du förlänga med en byrå eller liknande.
Svårt att komma med tips när man inte vet vilka saker du har och vilken smak du har, men googla på att inreda mindre lägenhet så får du en del bra tips:-)

En helt underbar balkong! Kolla på inredningar för balkonger så hittar du mycket snyggt:-)
__________________
Senast redigerad av manot 2018-02-23 kl. 09:37.
Citera
2018-03-11, 20:49
  #15
Medlem
Isnatts avatar
Min första lägenhet var en etta på 35 kvm. Då kom jag ju direkt från pojkrummet hemma så det var en fantastisk känsla och kändes rymligt. Jag har bott i 2 ettor i mitt liv.
Det enda jag minns från dom som jag störde mig på och aldrig fick riktig ordning på var att sängen blev så stor del av vardagsmiljön. Det var svårt att känna att 'nu är det sovdags!' för jag låg ofta sängen annars också. Störde mig även på att vänner satt i den typ när jag hade fest.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback