Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-06-02, 15:00
  #61
Medlem
hugTracersbutts avatar
Jag skulle försöka lösa ut licenser och sådant som företag sitter inne, av gamla spelserier jag personligen är intresserad av, på men inte gör något av. Finns mängder av döda IP's som skulle vara roliga att återuppliva, om någon får chansen, sen om man har tillräckligt med pengar så det inte spelar någon roll om man chansar liksom. Eller göra spelserier av serier, filmer eller liknande som aldrig fick bra motsvarighet som spel
Citera
2019-06-04, 12:25
  #62
Medlem
Moll-Es avatar
Svaret på frågan är ett självklart ja. Det är klart att jag skulle göra det eftersom det alltid finns antingen är dåligt implementerade funktioner eller till och med uteblivna funktioner som jag stör mig på i spel. Hade jag själv kunnat styra utvecklingen hade jag kunnat implementera de funktioner och spelmekaniker som jag velat se och tyckt varit roliga att ha i ett spel. Det hade förstås inte betytt att spelet varit omtyckt av alla, men det behöver det inte vara i detta hypotetiska scenario. Problemet är väl om man blöder pengar på grund av att spelet kostar miljoner att utveckla och ingen köper det eftersom det bara är jag som tycker att spelet är roligt.

Mer realistiskt hade jag nog inte varit så vinstgirig av mig. Jag förstår att man vill gå med vinst, men när man börjar gnälla om försäljningssiffror som på några dagar uppgick till en halv miljard USD som Activision Blizzard gjorde med Black Ops IV eller börja gömma alla progression bakom en enorm grind så det enda realistiska alternativet är att köpa loot boxes för tiotusentals kronor, då tycker jag att det gått överstyr och folk börjat bli för giriga. Där hade jag nog, med mina imaginära miljarder, hellre satsats på kvalité före allt annat. Att tjäna miljarder och åter miljarder på varje spel jag släppt hade inte varit målet men självklart hade jag velat få tillbaka min investering och helst (delvis) kunnat finansiera utvecklingen av nästa spel.
Citera
2019-07-09, 20:00
  #63
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilket sorts speltyp tycker ni är roligast att lana med? I grupp. Är det FPS eller RTS etc?


Hade man miljarder skulle man kunna utveckla en sådan genre anpassad för just lan.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2019-07-09 kl. 20:37.
Citera
2019-07-09, 20:04
  #64
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vilket sorts speltyp tycker ni är roligast att lana med? I grupp. Är det FPS eller RTS etc?


Hade man miljarder skulle man kunna utveckla en sådan genre anpassa för just lan.

FPS för min del.

Jag hade nog utvecklat en uppföljare till mina favoritspel, Heart of Darkness exempelvis.
Citera
2019-07-09, 20:35
  #65
Medlem
freeriderXIIs avatar
Spel behöver ju inte vara något osocialt som sker ensamt själv utan kan krydda en fest/sammankomst.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback