Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 18:00
  #1
Medlem
tjena min tanke vart så här om man jailbreakar en telefon som är låst till säg 3 går det då att använda annan operatör som comviq efter jailbreakningen??


sorry om det blev lite fel stavat men hoppas ni hänger med på hur jag menar
Citera
2018-01-10, 21:56
  #2
Medlem
låser du upp den så kan du använda den med vilken operatör som helst.

samsung är billiga sök på samsung telefonmodell unlock på ebay.co.uk

tror de har samma till iphone men de är mycket dyrare.
Citera
2018-01-10, 22:30
  #3
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
tjena min tanke vart så här om man jailbreakar en telefon som är låst till säg 3 går det då att använda annan operatör som comviq efter jailbreakningen??


sorry om det blev lite fel stavat men hoppas ni hänger med på hur jag menar

Om du jailbreakar en iPhone så försvinner inte SIM-låset.
Citera
2018-01-11, 06:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Om du jailbreakar en iPhone så försvinner inte SIM-låset.


synd men du tror inte det går att hacka sim-låsningen på något sätt då?? bara teoretisk fråga betalar min räkning men tänkte mest på om man en dag inte vill ha 3 mer så kan man byta själv utan att behöva betala en summa för att låsa upp den:P
Citera
2018-01-11, 08:36
  #5
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
synd men du tror inte det går att hacka sim-låsningen på något sätt då??

Har läst tidigare att SIM-låsningen ligger på Apples servrar, vilket gör att den SIM-låser telefonen när du startar upp den. Och enligt det jag läst, så skulle du behöva hacka Apples servrar, för att uppnå dit mål.

Så enklast är nog att betala 3, de 300kr (eller vad de nu tar) för att låsa upp telefonen.
Citera
2018-01-11, 08:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
Har läst tidigare att SIM-låsningen ligger på Apples servrar, vilket gör att den SIM-låser telefonen när du startar upp den. Och enligt det jag läst, så skulle du behöva hacka Apples servrar, för att uppnå dit mål.

Så enklast är nog att betala 3, de 300kr (eller vad de nu tar) för att låsa upp telefonen.

det är en android samsung galaxy s8 men hittade en sida 3 ways to unlock 400 diffrent samsung https://drfone.wondershare.com/unloc...nlock-pin.html

kan det vara något i sådana fall kanske
Citera
2018-01-12, 10:35
  #7
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
det är en android samsung galaxy s8 men hittade en sida 3 ways to unlock 400 diffrent samsung

Det var en viss skillnad Posterna ovan skrev iPhone, så jag utgick lite för snabbt från att det var en iPhone du frågade om.

Om Androidlurar kan jag inte mycket, hoppas någon annan sitter med svaret till dig.
Citera
2018-01-12, 13:59
  #8
Medlem
Det säljs väl inga låsta telefoner sedan ett antal år tillbaka?
Citera
2018-01-12, 14:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
Det var en viss skillnad Posterna ovan skrev iPhone, så jag utgick lite för snabbt från att det var en iPhone du frågade om.

Om Androidlurar kan jag inte mycket, hoppas någon annan sitter med svaret till dig.


Han skrev Jailbrake så då antar man att han menar iPhone, du gjorde inget fel.

Men S8 är är väl knappast operatörslåst?
Citera
2018-01-13, 00:46
  #10
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Det säljs väl inga låsta telefoner sedan ett antal år tillbaka?

Det kan vara en mobiltelefon som ursprungligen sålts i ett annat land.
(Håller inte svenska Tre på med sånt trams ännu, förresten?)
Citera
2018-01-15, 15:14
  #11
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
(Håller inte svenska Tre på med sånt trams ännu, förresten?)

Japp så är det...

"Produkt köpt efter 1 maj 2014
Upplåsningsavgift på 350 kronor tas ut om du har bindningstid kvar. Produkten kan tidigast låsas upp när 12 månader av bindningstiden har gått. Har du ingen bindningstid kvar eller kontantköpt din produkt är det kostnadsfritt att låsa upp."

Är den köpt innan, tar de 350kr oavsett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback