Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-10, 10:14
  #13
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Fördelen med Macen är inte enbart utsidan utan kombinationen bra och snygg hårdvara med utomordentligt bra mjukvara. Men vill du inte ha Mac OS (du kan installera andra OS) så finns det ju snygga PC också. Zenbook och XPS ser riktigt bra ut. Jag har inte använt någon av de modellerna men kvalitetsmässigt brukar jag rekommendera Dell som jag har lång erfarenhet av.

Jag håller med om HP och Lenovo. Främst HP skulle jag inte ens använda om jag fick betalt. Privat kör jag en snart fem år gammal Macbook Air, bästa datorn jag någonsin haft och den verkar ha några år kvar. Men jag kör också Dell med Elementary OS. En riktigt positiv överraskning!

Så rekommendationen av märke blir Dell. Utan att ha provat modellen tror jag den snygga XPS blir utmärkt. Skulle inte ha något emot en själv. Ser att Dustin levererar med Ubuntu installerat!

Jag menade Dell och inte HP. Även om HP var en av de första datorerna som jag hade så är det lite si och så med kvaliteten. Dock inte testat deras premiumdatorer.
Det som imponerar mig med mac är att de har en längre livslängd - man behöver inte ominstallera datorn vartannat år som på en pc.
Citera
2018-01-10, 10:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Jag menade Dell och inte HP. Även om HP var en av de första datorerna som jag hade så är det lite si och så med kvaliteten. Dock inte testat deras premiumdatorer.
Det som imponerar mig med mac är att de har en längre livslängd - man behöver inte ominstallera datorn vartannat år som på en pc.

Jag har provat de flesta märken på jobbet, bl a Dell och HP i över tjugo år. HP var bra på nittiotalet och några år framåt men säljer nu konsumentdatorer till företagen (till premiumpriser). Dell har alltid presterat och många gånger överträffat förväntningarna.
Citera
2018-01-10, 10:51
  #15
Avstängd
KneeTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Om man bryr sig om det yttre på en dator så kan man lika gärna ta på sig klänning, högklackat och börja sminka sig. Herregud... Och att en mousepad är bättre på ETT fabrikat jämfört med ett DUSSIN andra fabrikat är ren lögn och favoritism!

Beror ju helt på vad man ska använda datorn till, flänger man runt i arbetet eller i skolan så vill man ha en lite nättare sak med lång batteritid, och det skiljer MYCKET från den sämre budget mousepaden mot den som sitter på dyrare maskiner.

Till en viss del håller jag med dig, jag behöver ingen pianolack eller blå röd eller rosa...., men ett fräscht aluchassi skadar aldrig och upplysta tangenter är ett krav när jag köper mina laptops nu för tiden.

Ditt inlägg var oftopic as hell men sitt du där i dina sletna mjukisbrallor skitig tisha illaluktande strumpor och en rulle runkpapper i högsta hugg... med en ful dator som är flottig både på skärm och tangenter.
Citera
2018-01-23, 00:30
  #16
Medlem
För länge sedan satt jag som it-ansvarig på en gåta. Det här är en sann historia, problemet var att forskarna hade Mac och vi hade en blandad miljö samtidigt som MS Office vart tillgängligt för PC och Mac och till slut vart det problem med skillnaden på presentationer på olika execl-grafer och det var inte bra. Vi hade sedan ett ledningsmöte och sedan var det inget problem längre, jag stängde av appletalk och numera var det MS Office som gällde för alla forskare.

Jag stängde ner hela nätet, starta om i en annan fungerande miljö

100 procent sant
__________________
Senast redigerad av Vagisil 2018-01-23 kl. 00:38.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback