Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 16:44
  #25
Medlem
Alla undersökningar bygger på vilken frågeställning du har. Och de som är gjord av vänstern (Aftonbladet/Inizio eller SVT) är starkt vridna åt det håll de vill ha svar.

Givetvis hade det varit stor skillnad om man inte pratat droger/knark utan mer specifikt kring en/flera droger samt tagit upp Cannabis och medicinska aspekter.

Vad tror du folk hade frågat på denna fråga rent generellt:

Cannabis har en påvisad positiv effekt för cancerpatienter. Speciellt att de kan äta mer normalt som är det största problemet för immunförsvaret.
Skulle du ta Cannabis om en läkare skrev ut det när du hade Cancer?
Citera
2018-01-24, 13:18
  #26
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
Lite komiskt är det. Sen sitter tröttmössorna (85% som röstar nej för avkriminalisering) och dricker sin giftiga drog varje helg.
Jag skulle gärna vilja att man förbjuder drogen alkohol. Att det är lagligt men vissa andra lättare droger är DÖDSDROG för alkolisterna är rätt så komiskt.

Ja det är lätt att sitta med en öl i handen och säga, nej 👎 ingen ska få röka cannabis. Det finns ju öl
Citera
2018-01-24, 14:41
  #27
Avstängd
Skuggnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Ja det är lätt att sitta med en öl i handen och säga, nej 👎 ingen ska få röka cannabis. Det finns ju öl
Som det tidigare sagts i tråden. Det handlar generellt om att man tror att missbruk är en smittsam sjukdom snarare än ett fullvärdigt hyckleri.
Citera
2018-01-25, 17:06
  #28
Medlem
Sezlows avatar
Var inte Nils Bejerot med i gänget som stoppade mellanölet 1977?
Citera
2018-01-25, 19:36
  #29
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Det är väldigt få som brukar narkotika i Sverige, och det är rimligtvis bara dessa som vill att det ska avkriminaliseras.

Mestadels är det bara narkomaner som vill avkriminalisera, förutom vissa smarta liberaler som har förstått att det enda rätta är att sluta fred med narkotikan och sluta straffa brukarna och ge dom vård istället för fängelse.
Citera
2018-02-04, 10:16
  #30
Medlem
Jag vill också ha ett narkotikafritt samhälle. Men jag vill även göra dn omklassning av vissa substanser som vi i Sverige idag säger är narkotika som ex. cannabis.
Citera
2018-02-10, 14:41
  #31
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komigenjao
Det är väl dessa två grupper som får ut mest laglig narkotika utskriven. Varför ska Berit 53 köpa heroin på gatan när hon kan få Oxycontin utskriven till reapris hos sin läkare?

Arnold 64 känner sig bra över sig själv när han jämför sig själv med dödsknarkarna. Skulle drogerna avkriminliseras (i Bertils huvud innebär det att han måste ha en skål med knark hemma för att bjuda pundarna som då får det fritt fram att börja hälsa på hos honom när de vill) var ska han då få sitt självvärde ifrån? Han kommer att bli värdelös som människa då han nu likställs med slödder, undermänniskor som egentligen har förbrukat sin rätt att existera genom att gå emot resten av samhället. Nej, nu måste Arnold röka en cigg, poppa ett var alvedo, dricka ett par glas vin, kolla på Idol, runka till porr, käka på donken bara för att lugna ner sig efter allt förtryck han utsätts för av dessa slödder.
Huvudet på spiken. Den sociala hierarkin styr människors medvetande, och så länge de inte kan finna något egenvärde, så är de beroende av samhällsklasser för att kunna ingjuta respekt. Oerhört patetiskt är vad det är. Det smular dessutom sönder iden om "alla människors lika värde", som samma pundarföraktande människor ofta säger sig stå för.
Citera
2018-04-07, 23:18
  #32
Medlem
Phobiazis avatar
Jag har hamnat i många diskussioner om narkotikapolitik. Det som inte är förvånande är ju okunskapen, ingen människa jag diskuterat med har ens läst en oberoende studie eller forskningsrapport! Ingen verkar vara medveten om att Sverige bryter mot mänskliga rättigheter och motiverar detta genom att kalla alla som säger detta för drogliberaler! Sen ser ingen kopplingen mellan att ju hårdare vi tar, desto värre blir missbruk och dödsfallen?! Orkar man inte läsa kan man ju titta hur bra usa lyckades med detta.

Sen att vuxna människor kan tro på en utopi där droger försvinner är löjlig. Bristen på kunskap är farlig och tragisk. Motståndet till skadereduktion är något jag gillar att berätta för folk från andra länder då de inte ens tror på mig. Skillnad mellan avkriminalisering och legalisering är folk inte insatta i och inte heller att avkriminalisering oftast är för eget bruk, med större satsning på vård istället för straff och att jakten riktas mot säljare samt smugglare istället!

Sen förstår jag inte - Så kort tid som det vi nu valt att kalla narkotika varit illegalt, varför skulle världen plötsligt gå under om den inte gjorde det för tusentals år sedan? Så mycket jag inte förstår. Det känns lite som USA för bara några år sedan ;Tonåringar ska inte ha sex, så vi utbildar dem inte. Klart som tusan att tonårsgraviditet och sjukdomar nästan blev en epedemi. Kunskap behövs, för oavsett hur landet ser ut med straff kommer det aldrig att försvinna, personliga åsikter har ingen roll i detta enligt mig. Låt forskarna bygga politiken enligt deras fynd istället för personlig moral och stigmat att alla är missbrukare och yrkeskriminella. Hur ska den se ut? Jag vet inte, men denna politik funkar ju beviserligen inte för något land...
Citera
2018-04-09, 15:19
  #33
Medlem
sherms avatar
Svenskar är inte kända för att vara ett tänkande folk. Man förlitar sig här blint på den regimpropaganda som formerar ens världsbild och är i sak oförmögen att tänka självständigt. Istället för en stolt fritänkande människa har svensken degenererat till en form av mänskliga får.
Citera
2018-04-11, 20:40
  #34
Medlem
JavalangIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Den här "undersökningen" är långt ifrån sanningen, jag eller ingen jag talat med har blivit tillfrågade.

Det är inte så opinionsundersökningar fungerar. Om man har ett representativt och tillräckligt stort urval behöver man inte fråga hela Sveriges befolkning inklusive dig och dina vänner.
Citera
2018-04-11, 20:45
  #35
Medlem
mikkelbergs avatar
40 talisterna o deras alkiskultur snart ett minne blott, nya tider snart!
Citera
2018-04-12, 00:21
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JavalangII
Det är inte så opinionsundersökningar fungerar. Om man har ett representativt och tillräckligt stort urval behöver man inte fråga hela Sveriges befolkning inklusive dig och dina vänner.
Ville mest bara poängtera att undersökningar tenderar att ge olika resultat, som man frågar får man svar, skulle frågan vara: det är vetenskapligt bevisat att våldet och skjutningar om revir skulle minska med 80% om staten legaliserar cannabis och tar över försäljning och kultivering.

Vill du att kriminella gäng ska forsätta döda varandra samt även i vissa fall oskyldiga för marknadsdelar eller ser du hellre att staten tar över försäljningen?

Jag tror att majoriteten utav Svenskarna inte vill ha eldstrider på öppna gator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback