Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-09, 19:06
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Hoppas tråden hamnar rätt här.

I alla fall.. Ni som har fejsbok måste ha sett följande: Någon svag uppbyggnad utan spänning, personen ler lite slugt (just leendet kan vara en efterhandskonstruktion från min sida), och sedan kommer poängen. Den stora finalen. Personen visar *trumvirvel*: FINGRET! Dra åt helvete! Fuck you!

Sedan taggar man någon. Den personen skriver kanske "haha" eller "Fuck you" eller något annat lika genialt. Det blir Likes och alla är tillsynes nöjda.

Sedan går det en dag eller fler och en liknande video/gif (eller vad tusan den tekniska jargongen lyder) läggs upp för att ånyo generera taggningar och Likes.

Varför tycker folk det är roligt?
Är dessa videor viktiga för folks välbefinnande?
Tycker skaparna av klippen att de är värdefulla?
Citera
2018-01-09, 19:13
  #2
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Hoppas tråden hamnar rätt här.

I alla fall.. Ni som har fejsbok måste ha sett följande: Någon svag uppbyggnad utan spänning, personen ler lite slugt (just leendet kan vara en efterhandskonstruktion från min sida), och sedan kommer poängen. Den stora finalen. Personen visar *trumvirvel*: FINGRET! Dra åt helvete! Fuck you!

Sedan taggar man någon. Den personen skriver kanske "haha" eller "Fuck you" eller något annat lika genialt. Det blir Likes och alla är tillsynes nöjda.

Sedan går det en dag eller fler och en liknande video/gif (eller vad tusan den tekniska jargongen lyder) läggs upp för att ånyo generera taggningar och Likes.

Varför tycker folk det är roligt?
Är dessa videor viktiga för folks välbefinnande?
Tycker skaparna av klippen att de är värdefulla?

Varför är något alls kul?
Citera
2018-01-09, 19:27
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har ingen sån här skit i min feed. Förmodligen för att jag inte är med i massa skitgrupper som främst består av tonåringar.
Citera
2018-01-09, 19:48
  #4
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har ingen sån här skit i min feed. Förmodligen för att jag inte är med i massa skitgrupper som främst består av tonåringar.

Ok.
Citera
2018-01-09, 19:59
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Ok.
Men på riktigt, jag är helt säker på att det är därför. Jag har varit med i några såna där, bland annat Största Gruppen och då fick jag konstant upp meningslösa saker likt det du pratar om.
Citera
2018-01-09, 21:50
  #6
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
“Tag a Friend and Don’t Say Anything” and “Tag a Friend and Say Nothing” are popular captions on posts with strange content. The direction “tag a friend and say nothing” helps the post spread by inviting users to tag their friends, inviting them to see it, while providing no context that would explain the content. Posts with this caption experienced a surge in early 2017.

http://knowyourmeme.com/memes/tag-a-...t-say-anything
Citera
2018-01-09, 23:57
  #7
Medlem
Drinkycrows avatar
Också sett det ibland är väl bara att ignorera. Om någon gör det ofta kan du ju bara dölja dem ur feeden. Även om det sällan är "roliga" grejer så finns det värre. Sett de här bilderna på en lista med namn och "person du taggar" ska bjuda dig på "pizza/1kg godis/4 öl" eller något annat meningslöst trams eller "inspirational quotes" eller dylik skit.
Citera
2018-01-10, 06:07
  #8
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Också sett det ibland är väl bara att ignorera. Om någon gör det ofta kan du ju bara dölja dem ur feeden. Även om det sällan är "roliga" grejer så finns det värre. Sett de här bilderna på en lista med namn och "person du taggar" ska bjuda dig på "pizza/1kg godis/4 öl" eller något annat meningslöst trams eller "inspirational quotes" eller dylik skit.

Det är också väldigt löjligt. Speciellt eftersom att jag ser samma personer tagga varandra gång efter annan.
Citera
2018-04-03, 19:12
  #9
Medlem
Neinzures avatar
Är detta något värt att ens bemödas lägga en energikrävande tanke på? Vad är "kul"? Varför är det kul? Varför ens bruka sociala medier?

Lägg all din tid på din egen business så slipper du försöka förstå fånar. Alla är idioter förutom jag, och till och med jag är en idiot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback