Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-06, 02:49
  #37
Avstängd
GeorgeS.Pattons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vaughn var en lögnare som spred usla idéer kring sig. Varför är alla så bestörta kring hans fall från tronen?! Att till och med Spencer och Johnson bryter ihop fattar jag bara inte.

Jag har nyligen satt in mig i detta och försöker förstå vad det är han(R.V) har gjort som lett till doxningen. Jag blir inte mycket klokare av alla påhopp, fram och tillbaka från de bägge lägren. Om han nu var en sådan nyckelfigur i Trumpkampanjen som Huffingtonpost vill ge sken av, så är det ganska oförsvarbart att han skall bli doxad för att han är oense om vilken väg man skall gå med P.Nehlen falangen, för att attrahera massan och påskynda det vita rymdimperiumet genom ett maktövertagande.
Citera
2018-04-06, 06:59
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Jag har nyligen satt in mig i detta och försöker förstå vad det är han(R.V) har gjort som lett till doxningen. Jag blir inte mycket klokare av alla påhopp, fram och tillbaka från de bägge lägren. Om han nu var en sådan nyckelfigur i Trumpkampanjen som Huffingtonpost vill ge sken av, så är det ganska oförsvarbart att han skall bli doxad för att han är oense om vilken väg man skall gå med P.Nehlen falangen, för att attrahera massan och påskynda det vita rymdimperiumet genom ett maktövertagande.

R.V. var och är för Drumpf. Den där jäkla Blormpfh!! Där har du ett skäl till doxxning.
Citera
2018-04-06, 16:07
  #39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vaughn var en lögnare som spred usla idéer kring sig. Varför är alla så bestörta kring hans fall från tronen?! Att till och med Spencer och Johnson bryter ihop fattar jag bara inte.
Nej, det är ganska ofattbart. Ricky Vaughn har flera gånger attackerat Spencer och han drev med alla som trodde på vit nationalism och IRL-organisering.

Jag ser bara detta som ett bevis för hur vek och ogrundad hela Alt-Right-rörelsen var. Mer som en sorts kompiskrets eller sekt där allt bara handlar om att stå väl med rätt personer osv. Spencer verkar rädd för att säga emot TRS-gänget, t.ex.

Som vanligt är det de gamla rävarna (Alex Linder, Wallace) som har den vettigaste synen på allt. Och i Sverige får man väl nu i efterhand ge Jonas De Geer en eloge, för han var skeptisk till hela den här Alt-Right-grejen redan från början.

Känns som vi är tillbaka till 2014 typ. The rise and fall of the Alt-Right är nu avklarat, och jag kommer att återgå till att lyssna till samma personer jag lyssnade på innan alla de här pajaserna äntrade scenen. Jag blev lurad.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2018-04-06 kl. 16:16.
Citera
2018-04-06, 17:08
  #40
Medlem
baggebo1s avatar
Om Nehlen och Vaughn
Citat:
So let me get this straight...

Ricky Vaughn offered to sell Paul Nehlen the personal information of Alt Right personalities (without their knowledge or consent) through his campaign strategy / marketing firm, solicited a $2500/mo consulting contract from him, and then publicly slurred him incessantly after he politely declined?

"Hire my firm to boost your reputation or else I'll use it to hurt your reputation!"

I don't know, goys. Sounds like economic terrorism to me, if true. Plus, if you put food on your table by selling the personal information of white nationalists to politicians without their knowledge or consent, I'm not sure you really have a right to complain when your personal information gets made public without your consent.

Sounds to me like he got a dose of his own bad medicine.
https://gab.ai/JaredHowe/posts/23209573
Citera
2018-04-06, 17:29
  #41
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om Nehlen och Vaughn

https://gab.ai/JaredHowe/posts/23209573

Cantwell skriver också lite mer om det här:

Citat:
But Nehlen did not dox Vaughn because he disagrees with his politics. He did it because Vaughn is a dishonest, malicious, subversive figure who intentionally acts against the interests of race and nation. He compares white identity to radical Islam, and without the slightest bit of self awareness, says the alt right is just a bunch of people without healthy relationships. Vaughn is the poster child for treason. He dishonors our veterans, sabotages our efforts, subverts our ideas, divides our movement, and undermines our identity, all while purporting to be our leader. He should not have the protection of a pseudonym while he behaves this way.

Welcome to the realm of men with reputations, Douglass Mackey. Let us see how well you fare when you actually have to risk something for your cause.

And it’s not just Vaughn’s identity that Paul exposed. Ricky is trying to go pro in the political realm, which goes a long way in explaining his subversion of the Alt Right.

Marketing himself as the Smartcheckr Consulting Group, Ricky tried to sell the Nehlen campaign thousands of dollars worth of services ranging from social media management to “extreme opposition research” using “proprietary search and facial recognition technology” and “access unconventional databases”. Interesting that a guy who hides behind a pseudonym wants to make a career out of digging up dirt on others, and tying names to faces.

It also begs the question of what “unconventional databases” Vaughn is claiming to have access to. As previously noted, Vaughn and Weev seem to be in league with one another in their efforts to fracture the Alt Right. Could Weev be professionally offering the same talents that got him locked up? One certainly hopes he will not be abusing his position as the technical mind behind TRS and the Daily Stormer. They have some databases that would certainly be seen as “unconventional” to many, and certainly helpful to a far right candidate like Nehlen, or whoever else might be willing to give Ricky a couple grand.

https://christophercantwell.com/2018...9-paul-nehlen/
Citera
2018-04-06, 17:33
  #42
Medlem
Guillounisms avatar
Ett stort problem redan från början med "alt-right" tyckte jag var att pseudonymer som ingen egentligen visste vilka det var lyftes upp till några slags ledarfigurer. För mig är inte det seriöst någonstans och en anledning till att jag aldrig brydde om TRS (jag vet att flera där är kända vid det här laget men fortsätter med sina "artistnamn"), Vaughn och så vidare.

Spencer sågar Nehlen rätt så rejält på sin twitter:

https://twitter.com/RichardBSpencer
Citera
2018-04-06, 18:01
  #43
Medlem
Rätt så chockartat att se den totala kollapsen för alt right. Jag skulle vilja läsa en kunnig analys någonstans över hur det kunde gå på det här sättet för själv fattar jag inte.

Helt klart är i alla fall att ljuset idag kommer från Europa och inte USA. Jag tycker AfS borde undvika att associera sig med de här USA-amatörerna och istället knyta sig hårdare till europeiska motsvarigheter.
Citera
2018-04-06, 19:24
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Rätt så chockartat att se den totala kollapsen för alt right. Jag skulle vilja läsa en kunnig analys någonstans över hur det kunde gå på det här sättet för själv fattar jag inte.

Helt klart är i alla fall att ljuset idag kommer från Europa och inte USA. Jag tycker AfS borde undvika att associera sig med de här USA-amatörerna och istället knyta sig hårdare till europeiska motsvarigheter.

Är det inte uppenbart att det skulle gå exakt så här? Mängder av defekta män som försöker inta ledarpositioner: Spencer, Heimbach, Enoch, Wallace, Cantwell etc.

Enoch har numera åtminstone medgivit att han har riktigt dåligt omdöme och har kommit till den insikten att han inte ska delta på fler "obscena" (Anglins ord) pajas-marscher.

Jag såg att babben pratade om IRL-aktivism, men vad är det exakt han pratar om? Heimbach som är ute och heilar och brottas med Antifa? Detta är direkt kontraproduktivt.
Citera
2018-04-06, 20:15
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Är det inte uppenbart att det skulle gå exakt så här? Mängder av defekta män som försöker inta ledarpositioner: Spencer, Heimbach, Enoch, Wallace, Cantwell etc.

Enoch har numera åtminstone medgivit att han har riktigt dåligt omdöme och har kommit till den insikten att han inte ska delta på fler "obscena" (Anglins ord) pajas-marscher.

Jag såg att babben pratade om IRL-aktivism, men vad är det exakt han pratar om? Heimbach som är ute och heilar och brottas med Antifa? Detta är direkt kontraproduktivt.
Du är något på spåren där. Det fanns verkligen någonting som kunde betecknas som en alternativ höger, dvs alla som inte trodde på Republikanernas skattesänkningar, öppna gränser och krig i Mellanöstern. Detta var en brokig samling men som höll på att konvergera.

Något hände efter att Hillary Clinton höll sitt altright-tal. Helt plötsligt uppfattades alt right som en politisk maktfaktor och då dök det upp självutnämnda ledare. Jag vet inte så mycket om de andra du nämner men när Richard Spencer började antyda att det krävdes någon sorts trosbekännelse för att få kalla sig alt right så började jag misstänka att det inte skulle sluta väl.
Citera
2018-04-06, 22:32
  #46
Medlem
Alt-Kikes avatar
Versionen jag hört var att Nehlen blev sur på Vaugn bara därför att han (Vaughn) medverkade i en podcast där en av segmenten handlade om att Nehlen eventuellt skulle ha missbrukat kampanjdonationer. Vaughn var inte ens med i den diskussionen utan han kom in i podcasten senare. Men det var tillräckligt för Nehlen att doxa Vaughn. Men jag tar inte någon sida i det här. Tycker det är asballt när nazzarna doxar varandra och bedriver inbördeskrig så hårt att dom kommer krascha hårt. Båda fraktionerna.
Citera
2018-04-06, 23:59
  #47
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, det är ganska ofattbart. Ricky Vaughn har flera gånger attackerat Spencer och han drev med alla som trodde på vit nationalism och IRL-organisering.

Jag ser bara detta som ett bevis för hur vek och ogrundad hela Alt-Right-rörelsen var. Mer som en sorts kompiskrets eller sekt där allt bara handlar om att stå väl med rätt personer osv. Spencer verkar rädd för att säga emot TRS-gänget, t.ex.

Som vanligt är det de gamla rävarna (Alex Linder, Wallace) som har den vettigaste synen på allt. Och i Sverige får man väl nu i efterhand ge Jonas De Geer en eloge, för han var skeptisk till hela den här Alt-Right-grejen redan från början.

Känns som vi är tillbaka till 2014 typ. The rise and fall of the Alt-Right är nu avklarat, och jag kommer att återgå till att lyssna till samma personer jag lyssnade på innan alla de här pajaserna äntrade scenen. Jag blev lurad.

Jag orkar inte följa den här amerikanska såpan för fem öre faktiskt. Det enda jag konstaterat är att DS blivit väldigt mycket sämre sista tiden.

Skriver Alex Linder om detta nånstans?

JDG är negativ till allt, det är liksom lite hans grej att tycka tvärtom mot alla andra. Annars är han ingenting. "Hellre Hillary än Trump" t.ex. Det bottnar inte i någon slags analytisk förmåga alls, är min analys.
Citera
2018-04-07, 00:13
  #48
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag orkar inte följa den här amerikanska såpan för fem öre faktiskt. Det enda jag konstaterat är att DS blivit väldigt mycket sämre sista tiden.

Skriver Alex Linder om detta nånstans?

JDG är negativ till allt, det är liksom lite hans grej att tycka tvärtom mot alla andra. Annars är han ingenting. "Hellre Hillary än Trump" t.ex. Det bottnar inte i någon slags analytisk förmåga alls, är min analys.
"Näää", som Jonas hade sagt. Men givetvis har du rätt. Han dissar allt. Tycker allt är skit. Det är en bekväm position han tar. Kanske fegt också. Men sån har han väl kanske alltid varit. Ärkereaktionär och bakåtsträvare. Annars är han en helt misslyckad individ som gjorde bort sig totalt när han skulle visa sig på styva linan och körde intervjun i Salt med den där engelska förintelseförnekaren och det där blasfemiska temanummret om förintelsen. Följer man Jonas karriär har han gjort det till sin karriär att sabotera för sig själv. Studierna. "Karriären". Äktenskapet. Motgift. Hade han haft lite smarts hade han kunnat tillföra er rörelse en hel del bakom kulisserna med tanke på stamtavlan han har. Istället brände han ljuset i båda ändarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback