Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-09, 14:47
  #1
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Först Lussekorv sen Lussekebab nu Nachosemla?

Citat:
Det är kändiskonditorn Roy Fares som experimenterat fram nachosemlan.

– Det är som det låter. Jag tänkte att på fredagar äter man tacos och det är nästan som tradition i Sverige och semla är också en väldigt stor tradition så varför inte kombinera de här två? säger han.

Nachosen är gjorda av gjorda av vetedeg, som en semla, men torkad som trekantiga nachochips. Mandelmassa och grädden blir som dipp till nachosen.

https://www.expressen.se/omtalat/ant...-nu-vi-testar/

Måste vi blanda allt?
__________________
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2018-01-09 kl. 14:49.
Citera
2018-01-09, 14:59
  #2
Medlem
pyro860s avatar
Nachosen är gjorda av vetedeg, så steget från wrapsemlan är inte så stor skulle jag kunna tänka mig.

Lät betydligt mer intressant än lussekebab. Kan tänka mig att vetebrödsnachos är rätt gott.

Och vill man inte äta det så behöver man inte. Lovar att du inte får en pungspark om du beställer in en renrasig fastlagsbulle
Citera
2018-01-09, 16:13
  #3
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Varför inte.. ? Såg förjäkla smarrigt ut, det där.

Dessutom ett genialt pr-knep av konditorn i fråga.
Citera
2018-01-09, 16:43
  #4
Medlem
Härja, förvanska och förstör.
"Våga vegansk sill på midsommar"
"Kokt get godare än julskinkan"
"I år är Gustav Adolfsbakelsen HbTQPD-certifierad"

Etc
Etc.

Ingenting är svenskt, vet ni, och allt ska förstöras.
Citera
2018-01-09, 16:47
  #5
Medlem
franges avatar
Jag förstår liksom inte vad som är det speciella med det, att bullen är trekantig? Vad mer har den med nachos/tacos att göra? Köttfärs? Tacosås? Grönsaker?
Citera
2018-01-10, 09:44
  #6
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag förstår liksom inte vad som är det speciella med det, att bullen är trekantig? Vad mer har den med nachos/tacos att göra? Köttfärs? Tacosås? Grönsaker?
Om du kollar bilden så ser du snabbt att brödet är format som klassiska nachochips, resten av "tacokänslan" är enkom att du doppar dessa "nachos" i mandelmassa och grädde.
Citera
2018-01-10, 09:49
  #7
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Härja, förvanska och förstör.
"Våga vegansk sill på midsommar"
"Kokt get godare än julskinkan"
"I år är Gustav Adolfsbakelsen HbTQPD-certifierad"

Etc
Etc.

Ingenting är svenskt, vet ni, och allt ska förstöras.

Haha, såååå kränkt

Det var på tiden att någon förnyade semlan, blir så satans tråkigt att äta semla när man har lyft på sitt tvåhundrade lock.
Citera
2018-01-10, 12:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Haha, såååå kränkt

Det var på tiden att någon förnyade semlan, blir så satans tråkigt att äta semla när man har lyft på sitt tvåhundrade lock.

Ja, ååå jääääävlar vilket nytänkande, hörrudu.
Ta vilken rätt/bakverk som helst och mixa ihop den med svennetaco eller kebabskit och du blir nöjd.
Bra, då vet vi.
Citera
2018-01-12, 10:40
  #9
Medlem
Dessa blandningar är bara ett PR-trick. Eftersom pressbyråns lussekorv went viral så försöker väl andra hoppa på samma tåg men lyckas inte så jättebra.
Citera
2018-01-17, 15:21
  #10
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Ja, ååå jääääävlar vilket nytänkande, hörrudu.
Ta vilken rätt/bakverk som helst och mixa ihop den med svennetaco eller kebabskit och du blir nöjd.
Bra, då vet vi.
Ja, för pizzan äts endast i dess ursprungliga form. Samma med kebab.

Det är ändå lite tragiskt eftersom sånt här går hem i stugorna för att folk har så förbannat tråkigt att det blir en "händelse" när ens respektive kommer hem från jobbet med en sån här lite tokig grej.

Rätt rätt-Amir testade idag och tyckte den var "helt rätt", om än lite dyr.
Citera
2018-01-17, 16:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, för pizzan äts endast i dess ursprungliga form. Samma med kebab.

Det är ändå lite tragiskt eftersom sånt här går hem i stugorna för att folk har så förbannat tråkigt att det blir en "händelse" när ens respektive kommer hem från jobbet med en sån här lite tokig grej.

Rätt rätt-Amir testade idag och tyckte den var "helt rätt", om än lite dyr.

Nej, för att skiten "försvenskas" och blir ett vidrigt hopkok av svennetacokebabäckel som ska in överallt i traditionella skapelser.

Åååå faaan, du har "förnyyyyyat" semlan genom att trycka i slaktavfall a la mellanöstern-style. Bra jobbat! Nu förtjänar du patent och royalties resten av livet.
Citera
2018-01-17, 20:11
  #12
Medlem
Spyrrans avatar
Inte första gången som semlan förnyas. Tänker exempelvis på wienersemla och vaniljsemla. Verkar komma någon nyhet varje år, även om det mest känns som pr-knep. Jag har personligen inget emot förnyelse, även om jag är rätt traditionell och föredrar den vanliga semlan. Nachosemlan är ingenting för mig, så det är inget som jag vill prova.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback