Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-27, 14:57
  #181
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://samnytt.se/larare-i-malmo-vi...-i-lagstadiet/


När nu fler kritiska röster omger massinvandringen och mångkulturen, är man fortfarande noga att påtala att ingenting egentligen är invandrarnas fel, utan statens helt och hållet som tagit emot dem på ett felaktigt och motsägelsefull sätt, men varför ska själva invandrarna undantas när de beter sig som de gör och lever med hat/föreställningar mot det folk till vars land de frivilligt kommit till? Vad än svenskarna är, är det inte blattarnas sak att ha åsikter kring, de kan ju åka hem, men väljer fortfarande att förpesta tillvaron för många svenskar och missbruka skattemedel.

Segregation är absolut önskvärt och nödvändigt.

Detta visar att det är mer illa ställt än vad det redan visat:

Citat:
– Att lärarna blir rädda för att barnen ska få stryk hemma av sina föräldrar och därför höjer betyg. Även att betyg ska höjas eller vara på bra nivå, då man ska beakta barnets bakgrund. I flera fall skriver till exempel inte nyanlända nationella prov. Man vill inte sänka skolans resultat. Vi ska göra anpassningar, men när anpassningarna blir till att hjälpa eleverna med svaren så har det gått för långt. Att översätta enskilda uttryck är okej men inte att förklara om hur man ska lösa eller rita lösningarna.

– Jag har varit stöd under nationella prov men helt plötsligt blivit utbytt då eleverna sagt: ”Varför säger du inte mer, de andra säger mer eller rakt av om mitt svar är rätt?”. Då har en annan lärare kommit in eller blivit ledig i samma sal och förklarat mer (de har inte trott att jag eller annan hörde detta). Detta har även skett under de internationella undersökningarna, med att barnen får mycket mer hjälp än vad som är motiverat, detta då barnen har för dålig svenska. Detta gör att Sveriges resultat i dessa undersökningar ändå är för högt – trots att det sjunker varje år. Eftersom fusket är så omfattande och accepterat blir resursfördelningen fel och fel elever kommer in på olika skolor/program. Vi ser tydligt problemen ute på gymnasieskolorna. Jag har haft likt många andra kollegor på gymnasiet, flera elever som inte kan läsa.

Man ger alltså elever betyg de inte förtjänat, och dessa elever, som nästan alltid är utländska, är de som sägs vara svenskar och ska föra Sverige vidare in i tiden. Man gör allt för att bedra statistiken/verkligheten och på ytan säkerställa bilden.

Ett till exempel:

Citat:
– Skolledningarna vet hur de ska skriva sina rapporter och vad som ska utelämnas eller omskrivas så att det ser bra ut. Hade kommunen kontrollerat alla skolorna samt modersmålsundervisningen hade man fått fram mycket som inte stämmer. När skolinspektionen kommer väljer man ut rätt personal och rätt elever, detta ger inte en rätt bild av verksamheten.
Citera
2019-12-06, 15:45
  #182
Medlem
Hammarkullen Göteborg

Efter sin första dag på jobbet i början av 2018 var rektorn Else-Marie Hallqvist i chock. Hon hade valt att flytta från Örebro till Göteborg för att ta sig an en utmanande skola. Och utmanande blev det.

– Jag tänkte att det här är under all värdighet, under all kritik. Jag beskrev det som ”skolan som gud och alla andra glömde”, säger Else Marie Hallqvist.

Korridorena var strippade på möbler, allt som sattes upp förstördes. Våld och hot var vardag. De få träbänkar som fanns var fastskruvade i väggarna. Trots det har en lärare tagit en bild när bänkarna lagts på hög för att skolan skulle brännas ner. Brandlarmen gick flera gånger i veckan och bara 43 procent av eleverna hade godkänt i alla ämnen............

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...som-gud-glomde
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback