Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-09, 20:30
  #13
Medlem
tack för alla svar. Jag fick sån panik i morse så jag hälde ut all yoggi och mjölk jag hade som var baserat på soja köpte mig kvarg istället får se hur magen reagerar på det. Ev att jag får variera soja och vanlig yoggi framöver.
Citera
2018-01-09, 20:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvoraggare
tack för alla svar. Jag fick sån panik i morse så jag hälde ut all yoggi och mjölk jag hade som var baserat på soja köpte mig kvarg istället får se hur magen reagerar på det. Ev att jag får variera soja och vanlig yoggi framöver.

du gjorde ju bara (om möjligt(naturligtvis är det möjligt)) saken värre. d'oh.
Citera
2018-01-10, 11:21
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
du gjorde ju bara (om möjligt(naturligtvis är det möjligt)) saken värre. d'oh.


Varför gjorde han det värre? helt klart rätt av han att dra ner på sojaprodukterna.

Det som länkades tidigare i tråden.

http://www.lakareforframtiden.se/kos...ivsmedel/soja/

"Soja till män
Det finns två fallstudier där män har ätit 12 respektive 14 portioner soja per dag (motsvarar 30-35 dl sojamjölk per dag) under lång tid och då utvecklat förstorade bröst respektive erektionsproblem6,7. När sojakonsumtionen drogs ner till normal nivå upphörde symptomen. Dessa fall är unika och väldigt ovanliga. Kliniska studier med soja och höga koncentrationer av isolerade isoflavoinoider har inte visat några negativa hälsoeffekter hos män12–14. Tvärtom, ett ökat intag av sojaprodukter som tofu och sojamjölk minskar troligen risken för prostatacancer15."

Visst inga "negativa" hälsoeffekter med soja, kan även vara en antiöstrogen men vem vill ha bröst och inte få erektion. Så var tyst din Soy Boy.

(edit) Kollade upp dina inlägg, ja jävlar i havet vilken dåre du är. Hade ignorelisan fungerat på Flashback hade åkt in där direkt.
__________________
Senast redigerad av KalleKofot 2018-01-10 kl. 11:26.
Citera
2018-01-10, 18:14
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Varför gjorde han det värre? helt klart rätt av han att dra ner på sojaprodukterna.

för att man ska undvika pastöriserade mejeriprodukter i någon större utsträckning om man tar sin hälsa på allvar.
Citera
2018-02-13, 20:55
  #17
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoraggare
tack för alla svar. Jag fick sån panik i morse så jag hälde ut all yoggi och mjölk jag hade som var baserat på soja köpte mig kvarg istället får se hur magen reagerar på det. Ev att jag får variera soja och vanlig yoggi framöver.
Gjorde du rätt i. I usa ligger man före och där har maten en massa soja i sig som vi importerar. De har gjort en del forskning på vad soja kan orsaka: "tusentals studier som kopplar intag av sojaprodukter till näringsbrist, matsmältningsbesvär, immunförsvarsbesvär, sköldkörtelbesvär, besvär i reproduktionsorganen, hjärtbesvär och cancer. "
https://www.greatlife.se/artiklar-oc...t-rekommendera
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback