Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-24, 09:28
  #13
Medlem
Man kan också köra på sprit, funkar lika bra, tex vodka. Man kan ju då också göra det med väldigt liten mängd sprit, så att det blir koncentrerat och att inte man blir påverkad av spriten utan bara får effekten av syran. En kompis katt har en hund vars akvariefisk kan intyga att det funkar :P
Citera
2019-01-28, 16:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Letade också efter destillerat vatten och var lite inne på om batterivatten skulle funka lika bra? Men tänkte att det var dumt och chansa så körde på den andra beprövade metoden och köpte en flaska vodka och använde mig av istället ..
funkar perfekt men har inget emot destillerat vatten ifall någon kan tipsa om bra ställe att köpa ifrån

Angående Microkits som du länkade till så råder jag INGEN att handla därifrån, jag var tyvärr lite optimistisk och gjorde en beställning där innan jul, blev tyvärr blåst och efter lite googlade så verkar det vara fler som blivit scammade. Jag kan istället rekommendera smplest.eu för de som behöver ett testkit.

Jag körde med batterivatten och batchen håller än idag även fast det gått ca 1 år.
Citera
2019-01-28, 16:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullHeltGitti
Jag körde med batterivatten och batchen håller än idag även fast det gått ca 1 år.

Grymt! Tack för input en, då kanske jag testar batterivatten bästa gång
Citera
2019-03-01, 12:58
  #16
Medlem
Drick halva eller lite mer så kommer du trippa finfint.
Microdosing är onödigt.
Citera
2019-03-02, 08:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plugboistar
Drick halva eller lite mer så kommer du trippa finfint.
Microdosing är onödigt.

Har du ens testat mikrodosera eller antar du bara att de är onödigt?
Citera
2019-03-03, 13:01
  #18
Medlem
FB.Incels avatar
Om man får lite små hallucinationer som förvrängda ansikten på youtube, har man då passerat gränsen för mikrodosering? Fick inga hallucinationer i övrigt när jag tog en väldigt liten dos syra igår. Jag kunde nog ha fokuserat på arbete om jag ville så. Men hört att man inte ska "känna" något alls av mikrodosering?

Intressant hur det öppnar upp hjärnan för att sortera tidigare intryck och städa lite. Typ som en billig psykolog, "creativity-boost", återställare i vardagen? Hur upplever ni mikrodosering av LSD?
__________________
Senast redigerad av FB.Incel 2019-03-03 kl. 13:05.
Citera
2019-03-14, 21:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB.Incel
Om man får lite små hallucinationer som förvrängda ansikten på youtube, har man då passerat gränsen för mikrodosering? Fick inga hallucinationer i övrigt när jag tog en väldigt liten dos syra igår. Jag kunde nog ha fokuserat på arbete om jag ville så. Men hört att man inte ska "känna" något alls av mikrodosering?

Intressant hur det öppnar upp hjärnan för att sortera tidigare intryck och städa lite. Typ som en billig psykolog, "creativity-boost", återställare i vardagen? Hur upplever ni mikrodosering av LSD?

Ja då har du tagit för mycket, du skall inte uppleva några visuella förändringar i form av att saker rör på sig eller ändrar form som du beskriver det.

Det är lite olika men jag kan bli pigg, pratglad, positiv, självsäker tex, beror lite på dos och dagsform hur det ter sig. Saker o ting känns inte som ett jävla projekt att sätta igång med, det är lättare att få lite rutin på grejer sedan jag testa mikrodoseringen.
__________________
Senast redigerad av Spazzman 2019-03-14 kl. 21:57.
Citera
2019-04-26, 15:36
  #20
Medlem
getbusys avatar
Kan någon förklara vad målet med mikrodosering är? Vad är det man vill uppnå?
Citera
2019-04-26, 19:48
  #21
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB.Incel
Om man får lite små hallucinationer som förvrängda ansikten på youtube, har man då passerat gränsen för mikrodosering? Fick inga hallucinationer i övrigt när jag tog en väldigt liten dos syra igår. Jag kunde nog ha fokuserat på arbete om jag ville så. Men hört att man inte ska "känna" något alls av mikrodosering?

Intressant hur det öppnar upp hjärnan för att sortera tidigare intryck och städa lite. Typ som en billig psykolog, "creativity-boost", återställare i vardagen? Hur upplever ni mikrodosering av LSD?
vid första dosering . ja du tog nog lite mycket. Kanske fokusera du dig mer än vanligt och överanalyserade.
Tar du samma dosering nästa dag får du såklart inte samma effekt, tar du mindre kanske du tror du tog för lite. Tycker det är svårt att avgöra utan tinkur vad som är en bra microdos. Samt att det tar ett par dagar att lära känna sin egen dosering.
svamp tycker jag är desto mer lurit att microdosera, dels pga den korta halveringstiden, dåsigheten och att jag själv har svårt att förstå om jag hittat rätt i dos.

Lsd är mer uppåt, mer lätt att förstå sig på, enligt mig.... Tar jag i underkant än vad jag tror är lämligt och eventuellt efter tre dagar bygger mig uppåt, är mycket lättare att avgöra vad som är lämligt för just mig,.

tyvärr har jag en tendens att bli deprimerad om jag råkar ta lite mycket i dessa microdoser , efter några dagar. så va lite vaksam.

Om du tagit lappar som dem är, blivit helt av banan på en kanske två, för att dag två ta 6-7 så förstår du tolerans skillnaden och dess effekt på ditt psyke. Att sen utan att medvetet råka rusa sig dra ut på det hela i små doser, ger absolut inte samma negativitet som att överskrida dag två. tre. men va aktsam, lätt att hjärnan bli sne.

För mig fungerade låg dos syra bättre än adhdmedicin, då jag intge märkte av den men blev markant mer intresserad utav att lösa problem, såg infallsvinklarna utan att tycka fel detaljer var intressanta!

ursäka mitt sätt att skriva, aningen full och full av tristess, knubbiga fingrar och tänker på gäss
Citera
2019-04-26, 19:52
  #22
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Ja då har du tagit för mycket, du skall inte uppleva några visuella förändringar i form av att saker rör på sig eller ändrar form som du beskriver det.

Det är lite olika men jag kan bli pigg, pratglad, positiv, självsäker tex, beror lite på dos och dagsform hur det ter sig. Saker o ting känns inte som ett jävla projekt att sätta igång med, det är lättare att få lite rutin på grejer sedan jag testa mikrodoseringen.

om man har så det räcker att experimentera i dagar flera, får man minimala effekter i visuellt dag ett, prova samma dag två, om du frågar mig. För att sakta därefter sänka.... dag ett är det alltid lätt att få lite, lite mer effekter än tänkt. För att dag två kännas för lite och dag tre bara bli knepigt....

Tycker inte om soduku , men brukar lösa detta några timmar in för att testa mig själv. Brukar vanligtvis aldrig orka bry mig om att slutföra (kör lättaste iofs), men när jag hittar rätt, ger jag mig ann att slutföra mitt arbete, iaf anstänga mig lite grann
Citera
2019-05-02, 20:57
  #23
Medlem
xorons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Kan någon förklara vad målet med mikrodosering är? Vad är det man vill uppnå?

Man vill bort från vardagens entydighet.
Citera
2019-05-03, 08:42
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Kan någon förklara vad målet med mikrodosering är? Vad är det man vill uppnå?

Det finns en hel rapporter på nätet som pekar på ökad kreativitet och bättre fokus när man mikrodoserar. Jag har för mig att det även finns ett avsnitt i Jim Fadimans "The Psychedelic Explorer's Guide" som beskriver just detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback