• 25 126 online
  • 1 175 443 medlemmar
  • 60 633 980 inlägg
2018-01-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
BAE? Jag skrev kommun m.m. vilket med underleverantörer bör inkludera de allra flesta 10k arbetande i kommunen.

Du skrev BAE med.

"Har hört mig för lite på kommun, BAE m.m"

Jag kan garantera att om du vill ha reda på en viss människa i en kommun med hälften så många som i Övik lär du ha svårt att få fram info där med.

Jag kan ge dig officiell information som redan uppdagats här i tråden.

Dessa människor var inflyttad från Stockholm. Min spekulation är att dom kan haft hus dom sålt i Stockholm och köpt i Övik för hälften kostnad av försäljningen om inte mer. Oftast köper man inte hus utan att ha ett jobb på nya orten.

Tyvärr fattar jag inte varför du tror denne inte har ett arbete för att du pratat med någon på kommun.
Senast redigerad av Rogersson 2018-01-13 kl. 11:14.
Citera
2018-01-13, 11:07
Medlem
Citat:
BAE? Jag skrev kommun m.m. vilket med underleverantörer bör inkludera de allra flesta 10k arbetande i kommunen.

Känns lite naivt att tro det bara för du frågat nån enstaka människa..
Citera
2018-01-13, 11:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Du skrev BAE med.

"Har hört mig för lite på kommun, BAE m.m"

Jag kan garantera att om du vill ha reda på en viss människa i en kommun med hälften så många som i Övik lär du ha svårt att få fram info där med.

Jag kan ge dig officiell information som redan uppdagats här i tråden.

Dessa människor var inflyttad från Stockholm. Min spekulation är att dom kan haft hus dom sålt i Stockholm och köpt i Övik för hälften kostnad av försäljningen om inte mer. Oftast köper man inte hus utan att ha ett jobb på nya orten.
Så jobbade dom eller inte? Har svårt att se att någon av de båda jobbade utan att det skulle komma fram här i tråden.
Citera
2018-01-13, 11:19
Medlem
Citat:
Så jobbade dom eller inte? Har svårt att se att någon av de båda jobbade utan att det skulle komma fram här i tråden.

Okej vi säger så här då. Vad har ett dödsfall med arbete att göra? Känner flera utan jobb som inte avlidit, en på kommun sa det.
Citera
2018-01-13, 13:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Okej vi säger så här då. Vad har ett dödsfall med arbete att göra? Känner flera utan jobb som inte avlidit, en på kommun sa det.
Någon frågade och jag svarade baserat på erfarenhet, Öviks två största arbetsgivare med underleverantörer brukar inkludra de allra flesta som arbetar på något sätt. Ingen garanti men jag tippar att paret högst osannolikt arbetade.
Citera
2018-01-13, 14:11
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Någon frågade och jag svarade baserat på erfarenhet, Öviks två största arbetsgivare med underleverantörer brukar inkludra de allra flesta som arbetar på något sätt. Ingen garanti men jag tippar att paret högst osannolikt arbetade.
Paret kan mycket väl ha haft missbruksproblematik.Sålt droger och substanser av olika slag.Kvinnan kan ha prostituerat sig i Domsjö och på andra ställen.
Naturligtvis behöver det inte vara så men det ligger nära till hands att misstänka.Är det någon som vet så säg så slipper vi spekulera mer om den saken.
Tvivlar starkt på att det är en naturlig död när kvinnan var så pass ung när hon dog.
Missbruk är ett starkt tips från min sida.Känner till liknande fall där droger och kraftigt alkoholintag inneburit en för tidig död.
Troligtvis har paret inte jobbat.Alla känner alla i Domsjö efter vad jag hört.Eller nästintill.
Senast redigerad av olovpalme 2018-01-13 kl. 14:18.
Citera
2018-01-14, 13:57
Medlem
Sambon har jobbat hos dom.
Han jobbar och hon går hemma om dagarna.
Dom renoverar huset för tillfället.
Enligt sambon var hom trevlig och go men han var bitter satan.
Citera
2018-01-14, 18:22
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnevelinaaa
Sambon har jobbat hos dom.
Han jobbar och hon går hemma om dagarna.
Dom renoverar huset för tillfället.
Enligt sambon var hom trevlig och go men han var bitter satan.
Men vad jobbade han med?Varför var han en bitter satan?
Hon som var trevlig och go varför dog hon?Var hon dålig?Ramlade utför trappen?misshandlad?droger?
Kort sagt tog hon sitt eget liv eller va de en olyckshändelse?Överdos?Annat?
Citera
2018-01-14, 20:03
Medlem
Vad han jobbar med är yperligt oklart.
Han gick inte att skämta med. Slängde pikar och snarlikt.
Bara för sambon jobbat där och vi är grannar så innebär det inte att vi vet deras livshistoria.
Sambon har åtminstonde inte sett några konstigheter när han vart där.
Citera
2018-01-15, 15:38
Medlem
Citat:
Han har hur rätt som helst.. Läs häktningsprotokollet.
https://minfil.org/ae58x3d1b8/_ngerm...2018-01-11.pdf

I vadå? Jag ifrågasatte FB länken som fanns i ett inlägg som nu är borttaget!

Vi var fler som ifrågasatte att det skulle vara rätt, vilket visade sig vara rätt av oss.
Citera
2018-01-15, 22:19
Medlem
Han är frisläppt.
Sjukt obehagligt när man bor granne med han.
Undra vad som kommit fram.
Citera
2018-01-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linnevelinaaa
Han är frisläppt.
Sjukt obehagligt när man bor granne med han.
Undra vad som kommit fram.

Ja, frun lär ju inte säga något.
Citera