Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 01:41
  #649
Medlem
Conse...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pravihrvat
Enligt ganska säkra källor så är detta ett hämndmord av DP då offret först agerat ärenden åt DP för att sedan samarbeta med SZ.

Detta hämndmordet har ingenting med garagemordet att göra som många tror. Punkt.

Han tillförde info DP satt på till SZ med andra ord. Ett ord som använder är snitch.

Finns mycket mer att skriva men finns risk för outning så detta är den enda infon jag delar med mig.
Ok. Ganska säkra källor? Olika källor (oberoende)?

Vet du vad det var för ärenden BO agerade åt DP?

Tidsperiod? När började samarbetet med SZ?

Infon till SZ: Snitch, har du något mer att säga om det? Vilken typ av info tillförde BO till SZ?

Finns det något ytterligare du kan nämna (utan risk för outning)?
Citera
2018-01-13, 03:05
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conse...
Ok. Ganska säkra källor? Olika källor (oberoende)?

Vet du vad det var för ärenden BO agerade åt DP?

Tidsperiod? När började samarbetet med SZ?

Infon till SZ: Snitch, har du något mer att säga om det? Vilken typ av info tillförde BO till SZ?

Finns det något ytterligare du kan nämna (utan risk för outning)?

Säkra källor=nära släkt

Det enda jag fått veta av en säker källa är att han var ett problem för DP när han anslöt till SZ. Så gör man inte i dessa kretsar. Blood in blood out.

Han visste vad DP höll på med. Snodde ex vissa business och saken blir inte enklare när han beslöt sig för lämna för "rivalerna".

Dock hade man DEFINITIVT kunna lösa det utan mord..det är inte jätteviktiga business för den delen.. Motivet är väl mest egentligen för att visa styrka. Dont fuck with us ungefär.

Mer kan jag ej säga.
__________________
Senast redigerad av pravihrvat 2018-01-13 kl. 03:07.
Citera
2018-01-13, 10:44
  #651
Medlem
Till alla moralkärringar som beklagar sig att folk inte "visar respekt" för den avlidne. Varför ska vi göra det? Rättssystemet är redan svagt och tamt, folkets åsikt behöver inte vara det.

Dessa "människor" har inte bidragit något till mänskligheten eller samhället. Tvärtom, de har orsakat otaligt lidande i ung ålder med rån, våldtäkter, misshandel mm. Dessutom dränerar de våra skatter som går till bidragssystemet.

Varje dag en kriminell dör är en seger för folket och samhället.
Citera
2018-01-13, 11:03
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det finns ett intressant fall i Malmö där en kille plötsligt börjar snacka. Han har förlorat allt, Hans bror bliv skjuten till döds några veckor tidigare, på broderns begravning utsätts han för ett mordförsök, blir mycket illa skadad men överlever på grund av skyddsväst och att han spelar död, utsåld och dit lurad av sin bästa vän.
Så kan det också bli när dessa killar försöker spela iskalla.

Var väl så i grupperingen från Östberga med. När den första brodern ”fel bror” av de fyra blev fimpad 2013 så började ju den som varit orsak till att hans bror skjutits att snacka. Han golade i den utredningen som jag minns det.
Citera
2018-01-13, 12:33
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Om man ser till Malmö så verkar det nästan uteslutande vara mord utförda av ngn i offrets närhet(kan vara en ovän som innan varit en vän), och där offret har lurats ut av en nära vän. Just det sistnämnda ser jag som oerhört avgörande för flera saker.

Om X åker runt med sin kompis så har ju snuten inget konstigt i kikaren om de spanar, de ser dem ihop jämt, men så en dag så kör kompisen X i en fälla och han kan klippas ostört.

När det ligger så många konflikter i luften så kan de med deg och annat köra med, lura ut din kompis dit, så får du vapen och annat så du kan hämnas din bror. Så håller det på.

Smart som fan av de bakom, men de som lurar ut blir ju klippta emellanåt, men de bakom får fram sina byten mycket lättare, de kan vara på plats endast några sekunder, dyka upp när x är där, skjuta och sticka.

Det skapar ju en evighetskarusell av hämnd men det gör det jävligt svårt för snuten att komma åt det. Ska de förfölja alla som brukar umgås, liksom.


Som jag alltid påstått - dessa småglin styr inte ett skit. Självklart finns det större fiskar

Tror att sen dom som styrde Rinkeby flyttade utomlands har Malmö & Tensta krigat om kontrollen, Malmö med DP och Tensta med Shottaz

kan dock ha helt fel
Citera
2018-01-13, 13:33
  #654
Medlem
Dom där två bröderna som blev klippta på café mynta var väl för att dom inte dela med sig av planer för något rån till kärnan av DP så lacka dom ? Så startades väll konflikten . Modigt att ställa sig på två döda bröder sida om man inte har några blodsband .

Sen är det inte dumt att konflikten handlar om ett så gammalt rån ?

Fast nu kanske det handlar om vem som är hårdast i Västerort ? Och i så fall få styra enorma knark pengar ?

Konstigt att ingen äldre konstellation ifrån byn har tröttnat . Denna konflikt kommer ju störa knarkförsäjlingen i byn ?
Citera
2018-01-13, 14:09
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Varför klippte dom bröderna då ? Jag förstår inte riktigt vad konflikten handlar om ...
Jag vet inte exakt heller, men efter det mordet med han den unge (för rånet) så kördes de iväg från Rinkeby och höll sig också borta närmare 1 år tror jag.

Och dessa bröder var omtyckta och som jag tolkat det de som varit lite mer framträdande i att de skulle köras ut, så det på fiket var väl deras svar på tal, att de gav sig på dem som frontat portningen från Rinkeby.
Citera
2018-01-13, 14:37
  #656
Medlem
En kontroll fråga all cred till den person som svarar rätt på fråga-

Vem är DP's riktiga Ledare?

Den som svarar rätt har riktigt bra koll på detta.
Citera
2018-01-13, 15:56
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kremb
En kontroll fråga all cred till den person som svarar rätt på fråga-

Vem är DP's riktiga Ledare?

Den som svarar rätt har riktigt bra koll på detta.
Om de nu har ngn så är det nog inte många som vet det, och jag tror inte du vet det. Du ställer frågan på ett lite märkligt sätt. Har man bra koll på den inre kretsen i DP så tror jag inte att man har behov att yppa det, så jag tolkar din fråga som att du vill få veta ngt du inte alls vet.


Edit: såg att du ställt samma fråga i två trådar, vilket gör saken ännu tydligare. Du letar inte efter ngn som har koll och som du kan få ge cred, du är äckligt nyfiken på svaret.
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-13 kl. 16:11.
Citera
2018-01-13, 16:37
  #658
Medlem
xtroveto jag vet svaret, vad är det du vill komma fram till sluta spela polis, och besvara frågan.
Citera
2018-01-13, 16:49
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
PMa gärna exakt vad brodern golade?


Finns i denna tråd, vet inte hur väl länkarna fungerar dock då några tycktes vara icke fungerande numer.

(FB) Skottlossning i Örby, Älvsjö - 22-årige Muhammad Karwan Seyed Ali mördad
Citera
2018-01-13, 16:53
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kremb
xtroveto jag vet svaret, vad är det du vill komma fram till sluta spela polis, och besvara frågan.
Ska den som frågesnokar kalla mig snut, hmm, logiskt

De har ingen som styr det ensam, hade det varit så hade det framkommit för längesen. Jag tror du fått för dig ngt som inte stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback