Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 10:30
  #193
Medlem
vakentids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Nästa gång du är där får du äta på https://www.google.se/search?q=zubei...viewerState=ga

Bästa jäkla lammet i Istanbul. Käkat där två gånger och ett undangömt guldkorn. Ligger i ett dåligt område men tar man taxi och går in så är allt lugnt :-)

Haha vad sjukt, har nämligen ätit där och är nog det bästa jag ätit i Istanbul.
Tomatsalladen var fruktansvärt god.

Hade dock ingen aning om att det låg i ett dåligt område, vi bara knatade dit.
Citera
2018-07-26, 14:41
  #194
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det är Mellanöstern vad hade du förväntat dig? Borderline råder i hela regionen från Marrakech till Kabul. Finns ju en anledning varför de dricker starkt te och kedjeröker var 5:e minut.


Även på kusterna är Turkarna inte direkt det mest snällaste typerna sommartid. Mycket olämpligt flörtande mot turistande kvinnor även om de går med sina pojkvänner och så luras det på marknader. Riktigt störande del av världen och som även finns här right in our backyards nu! Hade hellre besökt Latin Amerika eller delar av Afrika om jag tvungen att välja.

Detta.

Hur många gånger ska folk åka till skithål som Turkiet och Egypten bara för att få det bekräftat för sig vad alla på det här forumet redan förklarat?

Är flygen verkligen så billiga?
Citera
2018-07-26, 15:49
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Detta.

Hur många gånger ska folk åka till skithål som Turkiet och Egypten bara för att få det bekräftat för sig vad alla på det här forumet redan förklarat?

Är flygen verkligen så billiga?

Har bara varit i Turkiet en gång under 00-talet när alla åkte dit med familj och vänner. Tror det var rätt billigt just då vid den tiden och en gnutta mentalt stabilare i regionen än vad det är idag men fortfarande totalt efterblivet. Vet inte vad priserna låg på man var ju i högstadieålder och vart dit tvingad.


Men idag tror jag inte resorna dit är så jäkla billiga faktiskt, jobba ytterligare än månad till så har man råd med finare resmål - det tror jag allt!
Citera
2018-07-26, 19:17
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Detta.

Hur många gånger ska folk åka till skithål som Turkiet och Egypten bara för att få det bekräftat för sig vad alla på det här forumet redan förklarat?

Är flygen verkligen så billiga?

Nej, flygresorna är ju inte längre så billiga. Och att man kan välja muslimska länder som resmål, fattar jag inte. Grannlandet Grekland är betydligt trevligare, t. ex.
Citera
2019-05-31, 20:29
  #197
Avstängd
Jeg er i Istanbul nu.

Jeg havde ikke store forventninger, men Istanbul overrasker meget positivt.

Europas største by med 16millioner indbyggere overrasker meget positivt.

Venlige mennesker, utroligt meget at se og opleve, billige priser.

Sammenlignet med de andre storbyer i Europa jeg har været i er Istanbul absolut en af de bedste.
Citera
2022-05-26, 10:43
  #198
Medlem
MrWins avatar
Är man intresserad av historia och kultur är Istanbul ett givet resmål. Maten är god, prova deras Kokorec. Har bara gott att säga om staden efter att nyligen tillbringat en vecka där.
Citera
2022-08-03, 00:09
  #199
Medlem
flashbacksen2009s avatar
Istanbul är inte för alla. Är man världsvan, kan ta folk och uppskattar kultur, historia och kvalitetsmat är det en fantastisk stad. Är man dock inskränkt och anser att Jimmie Åkesson är härligt folkligt när han bär foppatofflor, jeansshorts och en ful hatt, då passar andra resmål, såsom Ullared, bättre.

Kan rekommendera alla som vill gå på turkiskt hamam att åka över till asiatiska sidan och göra det. Chansen är stor att du då kliver in på ett "äkta" hamam med 70-åriga gubbar som vet hur det görs på riktigt.
Citera
2022-09-16, 17:22
  #200
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Jag åkte några dagar till Istanbul för ett litet tag sedan och det var riktigt pissigt.
(För att summera texten, dom är ett gäng fittor)

Alla Turkar var sura/ noll service (även på lyxhotellen)
Med undantag för dom som försökte blåsa en på pengar.
Dom lyckades med detta på tex McDonalds, blåste mig i Taxin med riggad taxameter osv.
Kunde inte riktigt slappna av pga av detta.
(Jag kommer ej återvända till den delen av världen.)

Jag brukar ofta få bra service när jag reser då jag är trevlig och ler mycket, hjälpte inte här.
Dom var som stenansikten, sa inte tack eller hejdå (även på dyrare resturanger.)

Någon mer som varit där, delar ni min bild av staden?

Hur lyckades du bli blåst på Mcdonalds?
betalade du på nåt sätt mer än priset som stod på menyerna?

Jag tycker Istanbul är en riktigt nice stad,gamla fina byggnader,mkt bra käk(inget jävla Mcdonalds) utan turkiska köket är ju grymt nice,billigt,mkt att se och handla mm.

Många var trevliga och när jag sa jag var svensk på restauranger så blev dem glad och sa: aah Ibrahimovic.

Visst finns det väl dem som skall blåsa en men det finns det överallt spciellt på turistställena.
Citera
2022-09-16, 18:57
  #201
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Hur lyckades du bli blåst på Mcdonalds?
betalade du på nåt sätt mer än priset som stod på menyerna?

Jag tycker Istanbul är en riktigt nice stad,gamla fina byggnader,mkt bra käk(inget jävla Mcdonalds) utan turkiska köket är ju grymt nice,billigt,mkt att se och handla mm.

Många var trevliga och när jag sa jag var svensk på restauranger så blev dem glad och sa: aah Ibrahimovic.

Visst finns det väl dem som skall blåsa en men det finns det överallt spciellt på turistställena.

han är antingen kurd eller SD
Citera
2023-01-07, 01:41
  #202
Medlem
LasseFranGnestas avatar
hur fan blir folk fortfarande lurade på taxi? Använd Uber eller Bolt eller förhandla ALLTID fastpris dit du ska. Gäller även i sverige.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2905916

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback