Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-08, 16:42
  #1
Medlem
Hej!

Jag är en kille runt 23 års åldern och jag behöver råd.

Först och främst har jag en jävligt tuff period just nu då jag känner att allt är åthelvete och faktiskt börjar bli redo att försvinna från denna värld. Jag ser inte längre vad som är rätt och vad som är fel, allt är negativt, mitt mående har aldrig hamnat såhär långt ner förut.

Det som startade hela den här karusellen var för ett par veckor sedan, jag fick åka ambulans in till iva (intensivvårdsavdelning) för en misstänkt stroke. Det som dom kunde påstå var att jag hade åkt på en "tia" och denna händelse skapade en jävla massa problem för mig, man glömmer bort saker, viktiga som är arbets relaterat, tappat en stor del av styrkan i vänster arm och ben, arbetar som tak plåtslagare så detta är så extremt jävla ansträngande att ens försöka arbeta med detta.

Utöver tian så har jag haft cancer förut och överlevt, vad för cancer går vi inte in på. Trots cellgifts behandling så tog det några år och nu är skiten tillbaka igen.

Jag har även under så länge som jag kan minnas av min barndom genomgått både fysisk och psykisk misshandel av min fars sambo. Det varade i många år tills min bror gjorde en inspelning av både video och ljud och visade upp för min far. Vi pratar då om cirka 6 år sedan som jag blev fri från det här. Vålden var på näst intill daglig nivå förutom dom stunderna min far var hemma, då var allt frid och fröjd, men så fort han lämnade hemmet så blev det det ena eller det andra som skedde, varje gång jag försökte prata med han så tyckte han att jag hade en livlig fantasi...
Efter försök på försök så stod min bror upp som sagt och filmade allt och la fram det vid den kvällens "familjemöte" och då tvekade min far inte en sekund på att bryta deras förhållande.

Jag har genomgått misshandel av båda sorterna, blivit bedragen i förhållanden hit och dit, utnyttjad för att man haft pengar, genomgått/genomgår sjukdommar som jag inte kan kontrollera, gått till psykologer som anser att det är mitt fel att den där jävla kvinnan utsatte mig för det som hon gjort, genomgått en jävla massa bullshit för att ta mig till denna stund.

Snälla jag ber verkligen om råd, vad kan jag göra för att bli av med det här måendet? Jag är så less att inte få den hjälpen jag behöver för att jag ska kunna klara av att hantera det föflutna. Jag är så less på att inte se någon framtid utan att ja känner att jag vill gå bort, och tro mig jag har aldrig varit typen som övervägt självmord, men nu är jag näst intill redo för det, vad kan jag göra för att bli av med denna ryggsäck av negativa känslor? Visst jag har överlevt allt det här och det är en styrka att klara sig så bra ändå genom all denna skit, men nu är det på kanten att släppa taget, snälla ge mig råd...

Och till er som tror ni vet vem jag är, snälla fråga inget om ni träffar mig..

Mvh förtvivlad kille
Citera
2018-01-08, 16:49
  #2
Avstängd
eminent-dietists avatar
Jag kan känna och förstå att du mår mycket dåligt över ditt förflutna. Har själv haft en jävla massa problem under min uppväxt men efter 25 så vände allt.

Du är fortfarande ung kom ihåg det. Utbilda dig kanske? Sätt sig ned och fundera på vad du verkligen vill göra med ditt liv, drömmar, mål och börja kämpa för det.

För mig vände det när jag fick hjälp av en bra psykolog och jag insåg tillslut att det förflutna inte kan påverkas. Det gäller att leva i nuet och lite i framtiden.
Citera
2018-01-08, 16:53
  #3
Medlem
kumlafucker84s avatar
Det här låter verkligen tråkigt. Det enda tipset jag kan ge är att gå till en läkare och be han/hon att fixa ångesttabletter. Prata ut med en psykolog eller kompis. Prata med din mamma eller pappa. Det borde hjälpa
Citera
2018-01-08, 16:54
  #4
Medlem
råd numero uno: byt till en diet som hjälper dig att bli frisk, dvs rawfood. vill du bli frisk extra snabbt, håll dig till frukt.
Citera
2018-01-08, 16:59
  #5
Medlem
apropå cancern så inser du väl att dom inte åtgärdat problemet med cellgiftsbehandling? dom vet inte vad dom pysslar med med andra ord.
Citera
2018-01-08, 17:03
  #6
Medlem
Jag har utbildat mig under 3 års tid till anläggare, älskar arbetet men böt nyligen för att få chansen att börja jobba med min bror vilket jag gör på hel tid just.

Min mor har enorma problem hon med så henne bör jag inte belasta med detta och min far är försvunnen sedan 8 månader tillbaka.

Jag har försökt med 2 psykologer och båda har haft samma funderingar att det är "mitt egna fel" om vissa saker och ting trots att man förklarat att man varit barn så har det inte spelat roll, jag har tappat förtoendet för psykvården efter dessa 2 hjälp försök, missta mig inte, men jag är inte den som pratar om problem överlag, är rätt tystlåten och positiv egentligen till skillnad från denna tid nu...
Citera
2018-01-08, 17:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
apropå cancern så inser du väl att dom inte åtgärdat problemet med cellgiftsbehandling? dom vet inte vad dom pysslar med med andra ord.

Nej jag kan väl inte riktigt påstå heller. Man är less oxh avskyr sjukhus över lag efter alla besök, och jag vill inte käka tabletter heller längre, räckte med dom ca 70 tabletterna man käkade dagligen under flera månader i sträck.
Citera
2018-01-08, 17:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippy123
Nej jag kan väl inte riktigt påstå heller. Man är less oxh avskyr sjukhus över lag efter alla besök, och jag vill inte käka tabletter heller längre, räckte med dom ca 70 tabletterna man käkade dagligen under flera månader i sträck.

helt sjukt.

det verkar som att man får en varning varje gång man gör det men det bästa jag kan göra när det gäller hälsa och att läka kroppen är att tipsa om Robert Morse (finns på youtube).
Citera
2018-01-08, 17:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
helt sjukt.

det verkar som att man får en varning varje gång man gör det men det bästa jag kan göra när det gäller hälsa och att läka kroppen är att tipsa om Robert Morse (finns på youtube).

Jo jag tar inte ens alvedon om man har ont i huvudet, endast när jag har migrän kan jag ta en eller två diclofenak (stavfel)

Och tack ska kolla in på de klippen
Citera
2018-01-08, 17:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippy123
Hej!

Jag är en kille runt 23 års åldern och jag behöver råd.

Först och främst har jag en jävligt tuff period just nu då jag känner att allt är åthelvete och faktiskt börjar bli redo att försvinna från denna värld. Jag ser inte längre vad som är rätt och vad som är fel, allt är negativt, mitt mående har aldrig hamnat såhär långt ner förut.

Det som startade hela den här karusellen var för ett par veckor sedan, jag fick åka ambulans in till iva (intensivvårdsavdelning) för en misstänkt stroke. Det som dom kunde påstå var att jag hade åkt på en "tia" och denna händelse skapade en jävla massa problem för mig, man glömmer bort saker, viktiga som är arbets relaterat, tappat en stor del av styrkan i vänster arm och ben, arbetar som tak plåtslagare så detta är så extremt jävla ansträngande att ens försöka arbeta med detta.

Utöver tian så har jag haft cancer förut och överlevt, vad för cancer går vi inte in på. Trots cellgifts behandling så tog det några år och nu är skiten tillbaka igen.

Jag har även under så länge som jag kan minnas av min barndom genomgått både fysisk och psykisk misshandel av min fars sambo. Det varade i många år tills min bror gjorde en inspelning av både video och ljud och visade upp för min far. Vi pratar då om cirka 6 år sedan som jag blev fri från det här. Vålden var på näst intill daglig nivå förutom dom stunderna min far var hemma, då var allt frid och fröjd, men så fort han lämnade hemmet så blev det det ena eller det andra som skedde, varje gång jag försökte prata med han så tyckte han att jag hade en livlig fantasi...
Efter försök på försök så stod min bror upp som sagt och filmade allt och la fram det vid den kvällens "familjemöte" och då tvekade min far inte en sekund på att bryta deras förhållande.

Jag har genomgått misshandel av båda sorterna, blivit bedragen i förhållanden hit och dit, utnyttjad för att man haft pengar, genomgått/genomgår sjukdommar som jag inte kan kontrollera, gått till psykologer som anser att det är mitt fel att den där jävla kvinnan utsatte mig för det som hon gjort, genomgått en jävla massa bullshit för att ta mig till denna stund.

Snälla jag ber verkligen om råd, vad kan jag göra för att bli av med det här måendet? Jag är så less att inte få den hjälpen jag behöver för att jag ska kunna klara av att hantera det föflutna. Jag är så less på att inte se någon framtid utan att ja känner att jag vill gå bort, och tro mig jag har aldrig varit typen som övervägt självmord, men nu är jag näst intill redo för det, vad kan jag göra för att bli av med denna ryggsäck av negativa känslor? Visst jag har överlevt allt det här och det är en styrka att klara sig så bra ändå genom all denna skit, men nu är det på kanten att släppa taget, snälla ge mig råd...

Och till er som tror ni vet vem jag är, snälla fråga inget om ni träffar mig..

Mvh förtvivlad kille
Vill bara ge dig en stor kram. Jag mår inte heller bra.
Men jag tar inte mitt liv!
Skriver mer sen.
Citera
2018-01-08, 19:40
  #11
Medlem
Jag tycker att det låter som att du är en klassisk "snäll person" som har lätt att bli utnyttjad/ägd.

Ofta drabbar de värsta olyckorna just "good guys" .

Din pappas tjej är en typisk översittarkärring som letar efter ett svags offer att trakassera.
Även tjejerna låter som ett sådana rovdjur..

Du försöker göra rätt för dig, jobbar hårt, drabbas av olycka efter olycka..

Det är som att omgivningen ständigt testar dig och trycker ner dig?
Till sist pallar du inte alla motgångar och känner att du bara vill ge upp..


På något sätt måste du få bort all jävla bagage som spökar kvar i ditt minne. Idioterna från din bakgrund som utnyttjat och misshandlat dig kanske är borta ur ditt liv, men dom bor tyvär fortfarande kvar i hjärnan..
Dom är som spöken. Dom har gjort dig oförrätt, du har klarat dig..men kanske har du inte fått upprättelse?

Det här kanske låter grymmt, men vad skulle du kunna göra för att ge igen för alla år kärringen misshandlat dig (utan att bryta mot laget och hamna i trubbel).
Som jag ser det står hon i en enorm skuld till dig, både mentalt och fysiskt.
Ibland kan det ge en liten kick att göra någonting tillbaka...
Hämnd är en otrolig terapi..

Vad du än gör... kasta inte in handuken.
Citera
2018-01-08, 19:52
  #12
Medlem
För övrigt så köper jag inte psykologsnacket om att det skulle vara " ditt eget fel".
(vet att vissa psykologer håller på med tjafs om att man ska rannsaka sig själv)
men i ditt fall tycker jag det låter som att du betett dig exemplariskt och översittarna som betett sig illa.

Man kan inte vara hur martyrisk som helst..!

Personerna som har utnyttjat och misshandlat dig har gjort det på eget bevåg. Att skuldbelasta sig själv för andras agerande är bullshit.

Dessa personer är egna individer och dom har valt att utföra sina egna handlingar... Felet är deras och inte ditt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback