Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-24, 12:45
  #25
Medlem
Kloges avatar
Jag vill rekommendera inlandskommunerna i Skåne. Hus till bra priser med naturen runt hörnet. Visst blir det längre restid till städerna men i Skåne finns inga avstånd.

Jag känner till två familjer som lämnade staden och till lägre kostnad än ett hus i stan kunde köpa sig varsin gård där de har några djur och odlar frukt och grönsaker.

Hur lång tid tar det innan någon spelar ut WT kortet?
Citera
2018-03-24, 13:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Jag vill rekommendera inlandskommunerna i Skåne. Hus till bra priser med naturen runt hörnet. Visst blir det längre restid till städerna men i Skåne finns inga avstånd.

Jag känner till två familjer som lämnade staden och till lägre kostnad än ett hus i stan kunde köpa sig varsin gård där de har några djur och odlar frukt och grönsaker.

Hur lång tid tar det innan någon spelar ut WT kortet?

Haha! Visst det är lite rabiat ibland. Men nu är det ju faktiskt så att det i vissa kommuner/orter/områden är betydligt lättare att ha "otur" med grannskapet. Det är ju en av de saker många "investerar" i att försöka undvika när de lägger mellanskillnaden till ett "bättre" område.
Jag pratade själv för inte så längesedan med en person(ej i Skåne dock) som "chansade"(hans ord) och köpte ett hus i ett område med lite tveksamt rykte(på grund av prisskillnaden) och han sade att han aldrig skulle göra om det med facit i hand.
En gård är ju dock en lite annan sak. Då har man som regel grannarna på lite längre avstånd...
Citera
2018-03-24, 14:36
  #27
Medlem
Kloges avatar
"Otur med grannskapet"

Hellre bo granne med en "wt" som har skrotbilar på tomten än ett område i stan där kriminaliteten breder ut sig
Citera
2018-03-24, 15:21
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
"Otur med grannskapet"

Hellre bo granne med en "wt" som har skrotbilar på tomten än ett område i stan där kriminaliteten breder ut sig

Jo, visst så länge det håller sig på den nivån. I detta fallet jag pratar om(känner till andra liknande fall) handlar det snarare om att grannar har börjat bygga saker utan att ha sökt bygglov, haft riktigt störande fester och så vidare.
Citera
2018-03-24, 15:57
  #29
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jo, visst så länge det håller sig på den nivån. I detta fallet jag pratar om(känner till andra liknande fall) handlar det snarare om att grannar har börjat bygga saker utan att ha sökt bygglov, haft riktigt störande fester och så vidare.

Ja det är inget vidare. Precis som att bo granne med en Ove i ett villakvarter
Citera
2018-03-24, 17:55
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Ja det är inget vidare. Precis som att bo granne med en Ove i ett villakvarter

Det roliga med landet, i vart fall det runt Stockholm och detsamma gäller ju även Skåne, är den "mångfald" av människor som erbjuds. Det mesta avgörs av storleken på egendomen. Du får allt från riktigt tung adel med ungarna på riksinternaten till de berömda uppfarterna med en mångfald av bilmodeller som inte är tillräckligt gamla för att ha hunnit bli "fina". Och det mesta däremellan. Det är klart att det blir "mångfald" även i Malmö, men på ett annat sätt och aningen mer anonymt.
Citera
2019-05-11, 10:23
  #31
Medlem
Cameltotems avatar
Helsingborg är finaste staden i Sverige. Extrema klyftor bland superrika, många kids i pappas porsche och villor för 30 mille.

Sen finns det mycket blattar på söder och i stan. Men så ser det ut i alla storstäder så inget speciellt.

Väldigt fin natur och bra med jobb.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback