• 7
  • 8
2020-01-22, 15:20
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Känner igen det där fenomenet, tydligt att budfirmorna är så fräcka att dom drar in på personal och räknar med att kunden ska ställa upp för att slippa få sin vara försenad.
Citera
2020-01-22, 15:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Man skall alltid ha "ryggskott" när det kommer en leverans.
Citera
2020-01-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det är väl en transportfirma, och inte IKEA själva, som levererar åt dem. Och i så fall olika transportörer för olika varuhus. Man kan således inte klaga på att IKEA:s hemleverans inte fungerar, utan det är transportören som ska ha klagomål.
Det var det dummaste jag har hört. Det är av Ikea man köper tjänsten, sedan om de gör det själva eller använder underleverantör är helt ointressant för kunden. Det är Ikea som har uppdraget gentemot kunden och då ska också klagomålen gå dit. Hur de sedan löser saken med sina underleverantörer är deras problem och ingen annans.
Citera
2020-01-22, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Jag har varit i branschen för några år sedan. Det finns två olika leveranssätt hos IKEA. I det billigare alternativet bär du och en ensam chaufför upp grejerna och i det lite dyrare är man två i bilen och får grejerna uppburna. Alltså måste du medvetet eller omedvetet ha valt det första alternativet.

Beställde inte från IKEA utan från en konkurrent. Ja det blev extra så fort leveransen gick längre än till tomtgränsen.

"Hemleverans" är alltså till tomtgräns eller trappuppgång men inte längre. Då kostar det mer.
Citera
2020-01-25, 15:29
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Beställde inte från IKEA utan från en konkurrent. Ja det blev extra så fort leveransen gick längre än till tomtgränsen.

"Hemleverans" är alltså till tomtgräns eller trappuppgång men inte längre. Då kostar det mer.

Tretti? Ja, det missförstås av väldigt många kunder vilket blir jobbigt för chaufförerna som varje dag får höra gnäll om det.
Citera
2020-01-25, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Tretti? Ja, det missförstås av väldigt många kunder vilket blir jobbigt för chaufförerna som varje dag får höra gnäll om det.

Vadå "tretti"?

De var dåliga på butiken. Jo de tog betalt för "hemleverans". Det var jag som var tvungen att påpeka att de behövde bära upp sakerna några trappor också. "Oj! Ja då blir det extra". De borde frågat på en gång hur jag bodde.
Citera
2020-01-27, 10:53
Medlem
Azciis avatar
Har bokat inburen leverans av IKEA och det bars in utan diskussion. 599 kr kostade det har jag för mig men vi fick vänta en vecka. Tror att express inom 72 timmar kostade 899 kr.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in