• 44 715 online
  • 1 202 337 medlemmar
  • 62 218 067 inlägg
2018-01-08, 11:45
Avstängd
Att ta sig in i sverige utan pass är ju inget jätteproblem, dock att komma in i kanada tänker jag är betydligt svårare.

smyga sig in på nåt transportfartyg kanske och och hoppa av i landet?
Citera
2018-01-08, 11:59
Medlem
Logisksvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
Att ta sig in i sverige utan pass är ju inget jätteproblem, dock att komma in i kanada tänker jag är betydligt svårare.

Beror lite på avstånd och väder såklart, men en mindre båt kanske? de kan ju knappast patrullera varenda meter runt hela Nordamerika och jag tvekar starkt på att de jagar invandrare med satelit. Lägger du till i en mindre hamn så är det ju inte direkt passkontroll. Lite som om du skulle lägga till någonstans i en liten fiskeby i Sverige..

Edit: med mindre hamn menar jag egentligen en liten brygga någonstans
Senast redigerad av Logisksvensk 2018-01-08 kl. 12:03.
Citera
2018-01-08, 12:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Beror lite på avstånd och väder såklart, men en mindre båt kanske? de kan ju knappast patrullera varenda meter runt hela Nordamerika och jag tvekar starkt på att de jagar invandrare med satelit. Lägger du till i en mindre hamn så är det ju inte direkt passkontroll. Lite som om du skulle lägga till någonstans i en liten fiskeby i Sverige..

Edit: med mindre hamn menar jag egentligen en liten brygga någonstans

liten båt över altanten? nej tack
Citera
2018-01-08, 12:22
Avstängd
KneeTops avatar
Budget?
Citera
2018-01-08, 12:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Budget?
ingen aning faktiskt då jag inte planerat att göra det, bara spekulerar.

Men säg man har sparat ihop 50 k. resan dit får gå på max 10 k stannar över sommaren lever som en uteliggare i skogen som killen i in to the wild. Sen åker man hem igen när det börjar bli kallare
Citera
2018-01-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil

Enklast är väl att flyga till USAs nordliga flygplatser och ta buss upp till gränsen, och så traska över gränsen där till Kanada. Den är inte stenhårt bevakade överallt, och inte alls som gränsen emellan USA och Mexiko utan det finns ganska mycket ödemark.

Det finns annars massor med närbelägen ödemark i norra Skandinavien, om det är just bara det öde som lockar.
Citera
2018-01-08, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Enklast är väl att flyga till USAs nordliga flygplatser och ta buss upp till gränsen, och så traska över gränsen där till Kanada. Den är inte stenhårt bevakade överallt, och inte alls som gränsen emellan USA och Mexiko utan det finns ganska mycket ödemark.

Det finns annars massor med närbelägen ödemark i norra Skandinavien, om det är just bara det öde som lockar.

Skandinavisk vildmark är inte i närheten av nordamerikansk.
Citera
2018-01-08, 19:06
Moderator
Neksnors avatar
Att smyga ombord på båt kan du glömma. Först ska du ha koll på att båten går till rätt destination, vilket inte är jättesvårt. Men sedan ska du ombord. Hamntiderna (lastning/lossning) har kortats en hel del sedan 50-talet vilket ger dig mindre tid för att smyga ombord. Efter 11 september kom även https://en.wikipedia.org/wiki/Intern..._Security_Code vilket enkelt uttryckt innebär att man nu har ett staket runt kajen. Sedan ska du hålla dig dold ombord i mer än en vecka samtidigt som du behöver äta, dricka, skita och sova.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2905812