Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 11:08
  #1
Avstängd
En bekant kom nyligen hem från thailand och allt han berättade gjorde jag ville åka dit. Billig mat, värme, bad och allt.

Han har inte fått några parasiter eller sjukdommar vad jag vet men tanken slog mig då jag sett rätt mycket maskkrälande i thailändare på youtube och andra sidor.

Undrar hur man undviker att dra på sig diverse mask och annat skit?

Tvätta händerna innan man fingrar på sin mat kanske och inte äta råa eller dåligt stekta saker?
Citera
2018-01-08, 13:43
  #2
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
En bekant kom nyligen hem från thailand och allt han berättade gjorde jag ville åka dit. Billig mat, värme, bad och allt.

Han har inte fått några parasiter eller sjukdommar vad jag vet men tanken slog mig då jag sett rätt mycket maskkrälande i thailändare på youtube och andra sidor.

Undrar hur man undviker att dra på sig diverse mask och annat skit?

Tvätta händerna innan man fingrar på sin mat kanske och inte äta råa eller dåligt stekta saker?

Har bott i Thailand i många år utan att få någon mask eller parasit.

Känner heller inte någon som har blivit sjuk av mask och parasiter.

Med det sagt, använd sunt förnuft med vad och var du äter.

Däremot kan du råka ut för rännskita. Ibland lite och ibland värre. Men det får man ta.
Citera
2018-01-08, 15:16
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Har bott i Thailand i många år utan att få någon mask eller parasit.

Känner heller inte någon som har blivit sjuk av mask och parasiter.

Med det sagt, använd sunt förnuft med vad och var du äter.

Däremot kan du råka ut för rännskita. Ibland lite och ibland värre. Men det får man ta.

Om du inte visste så kan rännskita vara ett täcken på mask i magen. Men kollar man inte bajset när man skiter så märker man förmodligen inget. Betydligt vanligare mad mask i tropiska länder och konstigt du inte vet nån som haft det.
Citera
2018-01-08, 15:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
En bekant kom nyligen hem från thailand och allt han berättade gjorde jag ville åka dit. Billig mat, värme, bad och allt.

Han har inte fått några parasiter eller sjukdommar vad jag vet men tanken slog mig då jag sett rätt mycket maskkrälande i thailändare på youtube och andra sidor.

Undrar hur man undviker att dra på sig diverse mask och annat skit?

Tvätta händerna innan man fingrar på sin mat kanske och inte äta råa eller dåligt stekta saker?
Regel #1 - ät mat direkt den tillagas. Nudelsoppa från vagn typ 30 baht är sällan problem men se till att grytan kokar ordentligt. Undvik sådan där mat som ligger i tråg i solen med flugor runtomkring som kan serveras på sämre busstop och liknande. Laga mat själv. Men se till att maten just tillagats.
Citera
2018-01-08, 16:46
  #5
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
Om du inte visste så kan rännskita vara ett täcken på mask i magen. Men kollar man inte bajset när man skiter så märker man förmodligen inget. Betydligt vanligare mad mask i tropiska länder och konstigt du inte vet nån som haft det.

Du frågar och jag svarar baserat på min egen erfarenhet med en ganska lång tid i Thailand under bältet och du svarar på ett jävligt otrevligt sätt med en mycket dryg ton.
Citera
2018-01-08, 18:22
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Regel #1 - ät mat direkt den tillagas. Nudelsoppa från vagn typ 30 baht är sällan problem men se till att grytan kokar ordentligt. Undvik sådan där mat som ligger i tråg i solen med flugor runtomkring som kan serveras på sämre busstop och liknande. Laga mat själv. Men se till att maten just tillagats.

Sett lite på youtube om mat i thailand. Typ getingar och massa flugor på vissa gatuställen. Såg inte fräsh ut även om dom viftade bort dom
Citera
2018-01-09, 21:33
  #7
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opcanagil
En bekant kom nyligen hem från thailand och allt han berättade gjorde jag ville åka dit. Billig mat, värme, bad och allt.

Han har inte fått några parasiter eller sjukdommar vad jag vet men tanken slog mig då jag sett rätt mycket maskkrälande i thailändare på youtube och andra sidor.

Undrar hur man undviker att dra på sig diverse mask och annat skit?

Tvätta händerna innan man fingrar på sin mat kanske och inte äta råa eller dåligt stekta saker?
Vare sig det är Filippinerna eller Kambodja eller här i Thailandstråden verkar du ha kraftig fobi mot småkryp, kanske skall du uppleva dessa länder via Youtube så klarar du dig utan vare sig malaria eller magsjuka. Sen nämnde du inte din ålder, det kan vara klurigt att resa runt sådär som minderårig, bara ett tips.

Se har du fått svar av andra i tråden som du kan vara nöjd med.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2905806

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback