Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 04:38
  #1
Medlem
Hej,

ska nämna att jag är totalt nollad när det gäller Iphone/Ipad så hopps man kan få lite riktlinjer och hjälp här.

Har en Ipad mini 2 uppkopplad mot wifi, med pinkoden.
Dock inga andra koder/lösenord

Jag vill utvinna information ur denna men ej så det syns, japp jag snokar. Inga moralpredikningar behövs.

Kan man koppla in den till en pc den aldrig varit inkopplad till utan att detta syns på andra enheter, apple-id, nätet, icloud osv?
Kan man använda något program som tex woundershare utan det syns eller installeras filer på paddan?

Bildströmmen som jag förstår skall uppdateras via ICloud men verkar som lagringsutrymmet är fullt.
Vågar ej radera ex 5 bilder för se om 5 nya kommer
Vissa meddelanden kommer till plattan, men kan knappast vara alla. Precis som det synkas via någon annan iphone i familjeplanen. Går det utvinna mer?

Vad bör man tänka på ?
Har ingen aning hur och vad som registreras med Ipad/iphone.

kan man komma åt andra eller syncade ICloud/itunes backuper utan att det syns/registeras eller skickar någon signal till annan enhet.

Mvh
Citera
2018-01-08, 07:10
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snokenutanbyxor
Kan man koppla in den till en pc den aldrig varit inkopplad till utan att detta syns på andra enheter, apple-id, nätet, icloud osv?

Nej, parar du en dator så loggas det, och användaren informeras.

Citat:
Ursprungligen postat av snokenutanbyxor
Kan man använda något program som tex woundershare utan det syns eller installeras filer på paddan?

Nej, installerat du något, så syns det.

Citat:
Ursprungligen postat av snokenutanbyxor
Går det utvinna mer?

Inte utan tillgång till den andra enheten.

Citat:
Ursprungligen postat av snokenutanbyxor
an man komma åt andra eller syncade ICloud/itunes backuper utan att det syns/registeras eller skickar någon signal till annan enhet

Det kräver tillgång till användarens lösenord för AppleID, och om du återställer en backup så kommer användaren att informeras om att en ny enhet använder kontot.

Citat:
Ursprungligen postat av snokenutanbyxor
Vad bör man tänka på ?

Du bör tänka på att man får säga vad man vill om Apple, men inget kan ta ifrån dem att iOS är världens mest säkra plattform för mobila enheter.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2018-01-08 kl. 07:15.
Citera
2018-01-08, 11:41
  #3
Medlem
Du har alltså försökt komma åt dennes information sedan 2015?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback