Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 01:56
  #1
Medlem
Hej jag har en router som just nu står på golvet i vardagsrummet bara då kontakten är där till stadsnätet och undrar var ska man lägga den för att den inte ska synas? Finns det något slags skåp man kan köpa? Är inte så snyggt att den bara står där på golvet..
Citera
2018-01-08, 02:11
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Är det en trådlös router så ska den givetvis inte vara i ett skåp eller annan förvaring då wifi-anslutningen försämras.
Citera
2018-01-08, 02:47
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Är det en trådlös router så ska den givetvis inte vara i ett skåp eller annan förvaring då wifi-anslutningen försämras.
Trä spelar mindre roll.
Vi har den i en garderob, inga problem.
Citera
2018-01-08, 03:02
  #4
Medlem
08oss avatar
Om den står dumt och ologiskt så skaffa en längre kabel och placera routern på lämpligt ställe. Det här med att routern ska stå framme för maximal signalstyrka kanske påverkar lite, men oftast är skillnaden marginell. Och som. "sommarlov" skrev påverkar trä inte så mycket. Speciellt inte i en byrå eller liknande gjort av spånskivor, det är ju mest luft.

Ett inredningstips som eventuellt kan fungera är att sätta routern på väggen bakom en tavla med tjock ram. Kanske blir överdrivet tjockt eventuellt men möjligheterna är många!
Citera
2018-01-08, 07:22
  #5
Medlem
borrizs avatar
byggahus.se ha en tråd, där man diskuterar hur en lämplig förvaring till router skulle kunna bli:
https://www.byggahus.se/forum/thread...entral.277615/

Lämpligen placerar du den mitt i bostaden, så att hela bostaden får så god täckning som möjligt.
Citera
2018-01-09, 07:15
  #6
Medlem
OldFashioneds avatar
Jag skruvade fast min under ett bord helt enkelt.
Citera
2018-03-04, 11:59
  #7
Avstängd
Borra hål i någon låda/eller annat så att sladdarna sticker ut ?
Citera
2018-03-04, 12:01
  #8
Medlem
Le-Hericons avatar
Jag drog sladdarna från IT-skåpet genom en garderob, satte upp en liten hylla någorlunda centralt, högt placerat och satte trådlösa routern där. Bra spridning och den syns knappt alls.
Citera
2018-03-04, 12:07
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikki.d88
Hej jag har en router som just nu står på golvet i vardagsrummet bara då kontakten är där till stadsnätet och undrar var ska man lägga den för att den inte ska synas? Finns det något slags skåp man kan köpa? Är inte så snyggt att den bara står där på golvet..

En av mina routrar har jag bakom en soffa. Syns inte alls, behöver bara vara lite försiktig när jag dammsuger under soffan så jag inte slår till den. Kanske inte bästa stället för maximal wifi, men det är skit samma, har två AP i trähuset, nätverken heter samma och samma lösen, (olika kanaler givetvis) så det märks inte när enheterna byter nätverk ändå. Lite som ett mobilnät faktiskt.

Det är också luftigt under/bakom soffan, så inga bekymmer med kylning/överhettning.
Citera
2018-03-06, 21:21
  #10
Medlem
Har min i elskåpet. Funkar perfekt för i 71 kvm lägenhet
Citera
2018-03-11, 21:12
  #11
Medlem
godboys avatar
Köp en kabel som är så lång som det behövs för att placera den på valfritt ställe där den ändå är skyddad från att bli trampad på eller på annat sätt skadad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback