Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 23:15
  #1
Medlem
Vid sjukhuset, kyrkogården på samma sida som ålderdomshemmet, har jag alltid undrat om det finns någon slags ingång till något tunnelsystem. Från kyrkan som ligger nere vid slänten eller någon krypta.
Har läst någon tråd här inne nu, men seglivad så jag gör en ny med hopp om att alla som har bilder, filmer eller info vill sammanstråla så vi kan lista ut vad som stämmer och inte. Lite längre bort vid kärnan finns gångar men jag vet inte om någon har dokumenterat det mer än någon artikel i hd med klipp från youtube. Jag vill veta om det stämmer att det går tunnlar ända från Mariakyrkan upp till mentalsjukhuset och vidare till berga? Det kan väl stämma iom både krigstider och kolbrytning, men det skulle verkligen vara intressant att se bilder och höra era historier. Var finns det ingångar? Vad vet ni om tunnelsystemet och rummen under Sankta Maria? Är den flera mil lång som någon skrev? Sjukhuset/kyrkogården, vad tror ni finns där?
Citera
2018-05-03, 12:41
  #2
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Vad jag vet så är nog alla tunnlar utåt Maria hållet plomberade i dagsläget. Har hört att de ska finnas någon som man fortfarande kan komma in i men vet inte vart. Beträffande sjukhuset och kyrkogården finns nog inget vad jag vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback