Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 22:50
  #1
Medlem
Hej!
Jag har konto hos Avanza och Nordnet och jag sparar i fonder genom dem. Är det finns någon nätmäklare som har möjlighet att man handla mer fonder? Avanza har mer än 1200 fonder.
Citera
2018-01-07, 22:52
  #2
Medlem
Flaskhalsats avatar
Va? Vad har inte Avanza eller Nordnet som du behöver? Du skriver som en kratta.
Citera
2018-01-07, 23:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Va? Vad har inte Avanza eller Nordnet som du behöver? Du skriver som en kratta.
Jag såg en reklam från en mäklare tror jag att man kan handla om 1800 fonder genom dem.
Citera
2018-01-07, 23:18
  #4
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 280S
Jag såg en reklam från en mäklare tror jag att man kan handla om 1800 fonder genom dem.

Jadu, jag ser inte vad det är för fonder som är dealbreakers som gör att du absolut inte kan handla genom Avanza. Kolla IG eller liknande om det är bättre.
Citera
2018-01-08, 00:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Jadu, jag ser inte vad det är för fonder som är dealbreakers som gör att du absolut inte kan handla genom Avanza. Kolla IG eller liknande om det är bättre.
Till exemple man kan se denna fond på fondkolen.se men den finns inte på Avanza.hur kan man handla den och mer fonder som finns inte på Avanza?
Citera
2018-01-08, 05:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 280S
Till exemple man kan se denna fond på fondkolen.se men den finns inte på Avanza.hur kan man handla den och mer fonder som finns inte på Avanza?

Vilken fond syftar du på?

Blir kanske lättare att hjälpa dig och man vet vilken/villa fonder du tänker på.
Citera
2018-01-08, 16:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vilken fond syftar du på?

Blir kanske lättare att hjälpa dig och man vet vilken/villa fonder du tänker på.
Det finns många exempel. När man titta på fondmarknaden.se eller fondkolen.se. man ser att finns stor skillnad mellan antal fonder som man kan handla genom Avanza.
På första sidan av fondmarknaden.se man kan se där finns 1806 fonder men Avanza säger att ni kan handla mellan 1200 fonder.
Citera
2018-01-12, 22:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 280S
Det finns många exempel. När man titta på fondmarknaden.se eller fondkolen.se. man ser att finns stor skillnad mellan antal fonder som man kan handla genom Avanza.
På första sidan av fondmarknaden.se man kan se där finns 1806 fonder men Avanza säger att ni kan handla mellan 1200 fonder.

Har du något konkret förslag på en fond du saknar? Eller åtminstone vad du kan tänkas söka? Geografisk region? Bransch? Index? Låga avgifter? Om du har en specifik fond du undrar kring kan du säkert googla dess namn för att se var den kan finnas att köpa.

Jag tror att många resonerar lite som jag: fondutbudets kvalitet > kvantitet. Alla fonder är inte särskilt intressanta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback