Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-12, 13:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Superbra sammanfattning!! Tack för att du tagit dig tiden!

Är inte pH värdet i jorden viktigare än i vattnet? Jorden har ju ett eget pH värde och sen kan jag tänka mig att man får styra det med olika pH värden på vattnet?
Eller tänker jag fel?
Så klart att ph värdet i jorden är det viktigaste men det påverkas av det vatten du vattnar med. Ph värde står skrivet på de flesta jordsäckarna, brukar ligga kring 6.3-6.7 har jag sett, men vi har kommuner o Sverige med hårt vatten så därför nämnde jag det. Gör en bildsök på Cannabis pH value så finns det grafer som visar varför du ska hålla dig inom vissa områden.
Citera
2018-01-12, 14:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Så klart att ph värdet i jorden är det viktigaste men det påverkas av det vatten du vattnar med. Ph värde står skrivet på de flesta jordsäckarna, brukar ligga kring 6.3-6.7 har jag sett, men vi har kommuner o Sverige med hårt vatten så därför nämnde jag det. Gör en bildsök på Cannabis pH value så finns det grafer som visar varför du ska hålla dig inom vissa områden.

Det var så jag menade.
Läser allt jag kan komma över nu.
Tack
Citera
2018-01-12, 17:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Det var så jag menade.
Läser allt jag kan komma över nu.
Tack

Lykantropen är riktigt grym, kan väldigt mycket om odling. Har följt hans tips genom hela min odlingsperiod, fått bra resultat och lärt mig massor.

Kolla lite på http://www.growweedeasy.com

Bra sida.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback