Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 17:40
  #1
Medlem
Vad jag menar är, ser man ut som en tjack-pundare efter några års bruk eller någon som dricker mycket alkohol? Ser man sådär äckligt sliten ut i ansiktet efter ett tag?

Jag tar en hel del Alprazolam just nu för att lindra min ångest och för att kunna sova. Jag använder det i rent medicinskt syfte. Känner att jag måste göra det för att ta mig ur min just nu svåra livssituation med depression, arbetslöshet mm.

Jag varken dricker eller intar någon annan narkotika. Däremot tar jag moderata mängder AAS. Dock äter jag en ren hälsosam kost och tränar en hel del. Både styrka och kondition.
Citera
2018-01-07, 17:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Vad jag menar är, ser man ut som en tjack-pundare efter några års bruk eller någon som dricker mycket alkohol? Ser man sådär äckligt sliten ut i ansiktet efter ett tag?

Jag tar en hel del Alprazolam just nu för att lindra min ångest och för att kunna sova. Jag använder det i rent medicinskt syfte. Känner att jag måste göra det för att ta mig ur min just nu svåra livssituation med depression, arbetslöshet mm.

Jag varken dricker eller intar någon annan narkotika. Däremot tar jag moderata mängder AAS. Dock äter jag en ren hälsosam kost och tränar en hel del. Både styrka och kondition.

Benzopundare brukar kunna se ut som lobotomerade zombies efter några års missbruk, även när skiten gått ur systemet.
Benzo gör användaren avtrubbad, ointresserad av det mesta, även sitt utseende.

Du kanske slipper en del ångest/depression om du lägger ned AAS.
Citera
2018-01-07, 18:32
  #3
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Vad jag menar är, ser man ut som en tjack-pundare efter några års bruk eller någon som dricker mycket alkohol? Ser man sådär äckligt sliten ut i ansiktet efter ett tag?

Jag tar en hel del Alprazolam just nu för att lindra min ångest och för att kunna sova. Jag använder det i rent medicinskt syfte. Känner att jag måste göra det för att ta mig ur min just nu svåra livssituation med depression, arbetslöshet mm.

Jag varken dricker eller intar någon annan narkotika. Däremot tar jag moderata mängder AAS. Dock äter jag en ren hälsosam kost och tränar en hel del. Både styrka och kondition.
Tror nog dina AAS sliter mer på dig än dina benso om jag ska va ärlig. Att Alkisar blir slitna i kroppen beror ju på att Alkohol är ett lösningsmedel som faktiskt sliter(fräter) på kroppen. Amfetamin, benso och många andra droger som missbrukas "sliter" inte på det sättet som du beskriver det. Det är oftast livsstilen förenat med missbruket som gör att man blir "sliten". Dålig/Ingen sömn, dålig hygien, dålig kost, rökning etc. är oftast det som gör att du ser "sliten" ut. Det finns massor med folk som har både benso och centralstimulerande medel på recept, de åldras lika väl som andra. Annars tror jag det hade varit stora fina varningstexter på FASS. (Nu snackar vi normalt/förhöjt bruk/missbruk, inte missbruk i den nivån så du faktiskt avlider efter några år. Av exempelvis diverse organsvikt)

Däremot AAS där håller man oftast på och mixtrar med hormoner, något som spelar stor roll i hur kroppen fungerar och ser ut. Nu beror det ju helt på vad kurar för något och i vilken mängd, men sett i perspektivet till Alprazolam så väger det betydligt tyngre på vad du syftar på "slitenhet".
__________________
Senast redigerad av Tjackad-Tullare 2018-01-07 kl. 18:35.
Citera
2018-01-07, 19:07
  #4
Avstängd
KringExs avatar
Du tar ju AAS också, det sliter garanterat mer på kroppen än benso. Benso blir man lugn och fin av så kropp och själ åldras knappast snabbare då. Vissa bensodiazepiner tror jag sliter på njurarna dock
Citera
2018-01-08, 20:34
  #5
Medlem
Man slipper få ett sönderstressas ansikte edtersom man ler alltid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback