Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 17:19
  #1
Medlem
-jeht98-s avatar
Hej, jag skulle byta mitt bakdäck idag & tog loss det osv. Men när jag sen skulle starta mopeden så kunde jag inte gasa med handtaget för att få igång den. Hade alltså haft igång mopeden innan jag tog av däcket och det funkade, men inte sen.
Öppnade styrkåpan och kollade där fram men det var inget som hade fastnat där. Tog sen bort luftfiltret och kollade in i förgasaren och då ser det ut som att gasen ligger på för fullt. Så det är något som har fastnat på något sätt därinne. Men jag behöver hjälp med hur jag kan fixa det.

Mvh
Citera
2018-01-07, 19:12
  #2
Medlem
ecztasys avatar
trotteln har fastnat. bara att ta av förgasare och montera ned trottel och rengöra
Citera
2018-01-07, 19:24
  #3
Medlem
-jeht98-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecztasy
trotteln har fastnat. bara att ta av förgasare och montera ned trottel och rengöra
Okej, tack!
Citera
2018-01-08, 02:38
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ibland kan man behöva putsa av trotteln med riktigt fint sandpapper för det ska blida bra, speciellt på vintern när aluminiumet krymper i kylan.
Citera
2018-01-08, 05:44
  #5
Medlem
Det är inte så att du dragit ut höljet till gaswiren eller dragit det en annan väg så det spänts upp nu när du mekat med annat?

Jag ser inte riktigt poängen i att trotteln skulle börja kärva och fastna just nu bara för att du bytt bakdäck.

I så fall är det väl bara du sprayar på lite wd40/556 och kör in något som är mjukare än aluminium, en träpinne tex och ser om du kan pilla ner trotteln igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback