Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-08, 18:09
  #157
Medlem
Hej
Jag har tagit Subutex i olika former (Subutex, Subuxone och nu Temgesic) i snart 12 år.
Har inte tagit några andra opiater dessa år, sista jag tog heroin var år 2005.
Just nu tar jag ca 0,8mg telgesic per dygn och läkaren hävdar att denna dos inte ger abstinens om jag väljer att kliva av den men jag är lite feg, tror typ att jag ska dö.

Har du några bra tips på hur jag kan kliva av så smärtfritt som möjligt?
Jag har barn, bra jobb, fru, hus, vovve, Volvo o hela köret liksom. Vill inte riskera för mycket men beroendet som jag har sliter sönder mig eftersom jag känner mig som en värdelös looser som måste äta piller dagligen för att fungera....
Citera
2018-04-17, 20:24
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Mitt liv är utåt sett perfekt. Bor i Thailand jobbar med dykning är gift med en rik amerikan. Kan trots detta inte klara mig utan opiater. Tar morfin varje dag, xanax och zopiklon varje dag och tramadol, kodein, opium ett par dagar i veckan. Har även experimenterat med heroin. Tog nyss 400 mg tramadol.

Kommer dö av begäret att ta mer antagligen inom ett år. Tar jämt överdoser, fick en stroke av överdos av opium, hamnat på akuten och psyket flera gånger. Kan inte leva utan det. Kan inte fatta hur folk orkar leva utan det high man får. Enligt mig kan man ge upp allt för att få den känslan.

Vad ska jag göra? Metadon? Försökte sluta cold turkey fungerade bara en och en halv dag. Kommer dö av detta snart. Nån som har erfarenhet? Orkar inte med det längre..

Hur går det för dig? Visst är du fortfarande på behandlinghem?
Jag funderara på att tjata till mig sub eller metadon. För hur orkar?

Mannen,ge mig råd,jag är bara på första veckan här- såååå näääära att dra.
Citera
2018-11-10, 14:49
  #159
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Ja de rekommenderade 6 till 8 månader.

Det har nu gått lite mer än 7månader sedan du skrev sist och jag hoppas verkligen att allt har gått bra!
Jag och säkert många med mig skulle vilja veta hur det går för dig nu, vad du gör, om du är kvar på rehaben, hur är det mellan dig och din man, hur är relationen med familjen osv.

Du lyckades bryta ett helt galet starkt beroende och tog steget att flytta hem till Sverige för att göra allt för att bli "frisk" igen, det var en gripande läsning.

Åter igen; Jag hoppas allt har gått bra!
Citera
2018-11-17, 05:09
  #160
Medlem
zxcvb45s avatar
Håller med ovanstående! Trodde aldrig att du skulle ta dig hem när jag började att läsa tråden. Hur går det nu? Uppdatera gärna om du har chansen. Hoppas att allt är bra med dig.
__________________
Senast redigerad av zxcvb45 2018-11-17 kl. 05:14.
Citera
2018-11-20, 10:59
  #161
Medlem
flingaroos avatar
Vill också veta hur det går...
Hoppas att du mår bra ts. Så jävla bra att du kom hem igen.
Citera
2018-12-17, 16:23
  #162
Medlem
oryxocrakes avatar
varför åkte du inte till hope rehab i thailand. det är bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback