Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 16:26
  #1
Medlem
Vad för slags fonder har ni andra? Är det mest aktiefonder ni har, inte blandfonder? Känns som dom flesta exkluderar blandfonder? Motivera i så fall varför, dvs vinst i förhållande till risk.
__________________
Senast redigerad av massatassa 2018-01-07 kl. 16:27. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-01-07, 16:51
  #2
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massatassa
Vad för slags fonder har ni andra? Är det mest aktiefonder ni har, inte blandfonder? Känns som dom flesta exkluderar blandfonder? Motivera i så fall varför, dvs vinst i förhållande till risk.
Jag blandar helst själv. Studerar man de flesta blandfonder så ger de inte mer än om man köper aktie- och räntefonder separat. Med nuvarande ränteläge är ändå avkastningen på räntefonder rätt kass för att inte säga obefintlig. Man kan få lite bättre avkastning med räntedelen instoppad i ett sparkonto med lite ränta på.
Citera
2018-01-07, 17:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag blandar helst själv. Studerar man de flesta blandfonder så ger de inte mer än om man köper aktie- och räntefonder separat. Med nuvarande ränteläge är ändå avkastningen på räntefonder rätt kass för att inte säga obefintlig. Man kan få lite bättre avkastning med räntedelen instoppad i ett sparkonto med lite ränta på.

Ok, ja det enda jag kan komma på med fördelen att inte göra det manuellt är väl att en del fonder rebalanseras (viktas mer mot räntor än aktier eller vice versa) automatiskt beroende på börsens läge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback