Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 11:37
  #1
Medlem
kukflashs avatar
Vad tyckte ni om denna film?
https://www.youtube.com/watch?v=V3kOyN_uSHw

Såg den igår och gillade den skarpt, men ett generalfel/miss att låta Adam få sjunga och spela! Speciellt med det faktum att Ted var vänsterspelande och Adam är höger.
Citera
2018-01-07, 11:47
  #2
Medlem
Enzymes avatar
Enligt vad jag hört har hans barn varit stark emot projektet. Varför? Gillar de inte att deras far hyllas och lyfts fram? Ted blev ju riktigt tokig och gjorde massa skumma saker, hörde röster och tog slutligen livet av sig. Antar att detta ej är med i filmen utan de har valt att fokusera på hans genombrott? Ska se filmen i veckan!
Citera
2018-01-07, 14:22
  #3
Medlem
Basns avatar
Jag såg den häromkvällen. Kan inte påstå att jag blev positivt överraskad. Helt OK film om en väldigt intressant människa. Jag tror dock inte att filmen fungerar för en publik utanför Sverige, som inte har samma relation till Ted Gärdestad som svenskarna har.

Peter Viitanen gör bra ifrån sig i rollen som Kenneth och Happy Jankell är riktigt het!
Citera
2018-07-16, 14:37
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Såg filmen i helgen och tyckte att den var riktigt bra. Adam gör en bra tolkning av Ted.
Även Matthias som spelar brodern Kenneth är lysande. Sedan att Jonas Karlsson spelar Stikkan var ju bara klockrent. Grymt likt var han också i både utseende och hur Stikkan betedde sig. Kedjerökte hela tiden tex.

Hursomhelst så var det väldigt tragiskt det som hände med Ted.
Här är en intervju där han inte mår så bra. Minst sagt.
https://www.youtube.com/watch?v=tszt5dGiyGQ

Jag ger filmen 3,5/5.
Citera
2018-07-16, 14:41
  #5
Medlem
Rakiis avatar
Aldrig varit något större fan av Teds musik men denna biopic var däremot väldigt bra och rörande, speciellt för oss med psykiska sjukdomar och psykossjukdomar. Bra rolltolkning av Adam och Jonas Karlsson som managern.
Citera
2018-07-16, 20:29
  #6
Medlem
Jag tycker också att filmen var bra. Det hela med att Ted var sjuk var väldigt tragiskt. Tyvärr tror jag det händer många kändisar.
Citera
2018-07-17, 12:47
  #7
Medlem
Bret-Harts avatar
Filmen var väldigt bra, det var några grejer man fick reda på som inte jag visste innan
Annars tyckte jag man kunde lägga mer fokus på
Citera
2019-11-10, 22:50
  #8
Medlem
Enmansdemos avatar
Hade Povel verkligen på sig sin kännetecknande mössa på sig hemma till vardags?

Fasen vad snabbt doktorn var på plats när Swami Sangit kröp över golvet & behövde en Samarin
under melodifestivalen
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-10 kl. 23:20.
Citera
2019-11-11, 14:29
  #9
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag såg korta glimtar av den igår. Det var ju skådespelaren Adam som sjöng och inte Ted. Ted sjöng mycket bättre än så där.
Citera
2019-11-11, 20:48
  #10
Medlem
Såg filmen på TV igår .
Den var väl rätt okej men jag undrar hur många faktafel som inträffade i vanlig ordning .När liknade filmer görs .
Citera
2019-11-13, 10:40
  #11
Avstängd
Mycket ojämn film, som räddas av skådisarna. Som vanligt i en svensk film.

Trams blandas med välspelade, tajmade scener, och vissa grejer är ju helt döda...

Povel Ramel som lallar runt hemma i sin scenmössa, Stikkan som har exakt samma kostym i för många scener, scenen med gylfen...

Kom igen för fan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback