Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-08, 16:15
  #13
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Finns helt nybyggd underjordisk järnväg som går till Fortums kraftverk, det kol-lager som finns där ifall det blir krig och vidare ut i landet.

Det här luktar inget mer än att man försöker förhindra att bostäder byggs så politikerna och banken kan fortsätta att hålla situationen som den har vart och är idag.

Försvaret skulle vara i samklang med bankerna för att hålla bostadspriserna uppe? Haha, extrapris på foliepapper?
Citera
2018-01-08, 16:28
  #14
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Försvaret skulle vara i samklang med bankerna för att hålla bostadspriserna uppe? Haha, extrapris på foliepapper?

Pja, varför inte? Inte direkt första gången någon sätter pinnen i hjulet i sista sekunden och skjuter upp allt i all oändlighet.

Fast tar man nu en ordentlig titt på rälsen och denna tunnel så ifall nu försvaret ska snacka om att dom ska ha kvar det ifall det nu blir krig så måste dom renovera både rälsen och tunneln. I dagsläge så går rälsen ingenstans och är i uruselt skick.

Själva tunneln i sig är en övergiven tunnel med en räls som slutar mitt i ingenstans där det har vart allt ifrån rave till pundare som bor i med mera. Ska försvaret nu helt plötsligt få luft och prata om att dom ska använda det hela? Luktar mer som att det är ett barn som inte leker med en boll helt plötsligt ska ha bollen när någon annan ska använda den.
Citera
2018-01-08, 16:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
https://mitti.se/nyheter/forsvaret-b...hela-stockholm



Känns det rimligt att försvarsmakten kan stoppa bostadsprojektet pga tågspår som idag inte används? Tågtransporter lär knappast vara avgörande vid ett ev. krig i Stockholm.

Det går ju alltid att bygga där politikerna bor. Enkelt, om man vill men man vill inte ha muslimer intill sin knut och det är därför man lägger ner projektet.
Citera
2018-01-08, 17:16
  #16
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Finns helt nybyggd underjordisk järnväg som går till Fortums kraftverk, det kol-lager som finns där ifall det blir krig och vidare ut i landet.

Det här luktar inget mer än att man försöker förhindra att bostäder byggs så politikerna och banken kan fortsätta att hålla situationen som den har vart och är idag.

Fast nu är väl det fliseldat och ligger på andra sidan stan i Värtaverket? Biobränslet kommer dit via båtvägen.
Citera
2018-01-08, 18:41
  #17
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Fast nu är väl det fliseldat och ligger på andra sidan stan i Värtaverket? Biobränslet kommer dit via båtvägen.

Det har du helt rätt i. Jag som har svamlar till det hela men finns tunnlar därifrån till olika delar av stan därifrån.
Citera
2018-01-09, 07:27
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Finns helt nybyggd underjordisk järnväg som går till Fortums kraftverk, det kol-lager som finns där ifall det blir krig och vidare ut i landet. Det här luktar inget mer än att man försöker förhindra att bostäder byggs så politikerna och banken kan fortsätta att hålla situationen som den har vart och är idag.
Ligger på andra sidan Hammarbyhamnen.

Det här torde röra norra sidan och den gamla järnvägen (med tunnel) från Norra Hammarbyhamnen.
Citera
2018-01-10, 18:31
  #19
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Pja, varför inte? Inte direkt första gången någon sätter pinnen i hjulet i sista sekunden och skjuter upp allt i all oändlighet.

Fast tar man nu en ordentlig titt på rälsen och denna tunnel så ifall nu försvaret ska snacka om att dom ska ha kvar det ifall det nu blir krig så måste dom renovera både rälsen och tunneln. I dagsläge så går rälsen ingenstans och är i uruselt skick.

Själva tunneln i sig är en övergiven tunnel med en räls som slutar mitt i ingenstans där det har vart allt ifrån rave till pundare som bor i med mera. Ska försvaret nu helt plötsligt få luft och prata om att dom ska använda det hela? Luktar mer som att det är ett barn som inte leker med en boll helt plötsligt ska ha bollen när någon annan ska använda den.


Försvaret få luft?
Medan du ravear i tunnlar så planerar de hur de ska försvara Sverige. Det är lätt att sitta vid sin dator i sin överbelånade lägenhet och tro att allt är tryggt och säkert runt om sig och att ett försvar inte är något som behövs, men så är inte fallet.

Men du har väl inte ens gjort värnplikt så jag slösar väl min tid.
Citera
2018-01-10, 18:37
  #20
Medlem
Luxuss avatar
Nu är ju en av de saker som kännetecknar en tunnel just att det INTE finns något där till skillnad från runtom. Så argumentet att det inte finns något i tunneln är ju bara dumt.
Citera
2018-01-10, 19:14
  #21
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Försvaret få luft?
Medan du ravear i tunnlar så planerar de hur de ska försvara Sverige. Det är lätt att sitta vid sin dator i sin överbelånade lägenhet och tro att allt är tryggt och säkert runt om sig och att ett försvar inte är något som behövs, men så är inte fallet.

Men du har väl inte ens gjort värnplikt så jag slösar väl min tid.

Jag fick aldrig göra värnplikten fast jag ville göra den.

Ja, försvaret få luft ifrån ingenstans. Men vart har jag skrivit att försvaret inte behövs?
Citera
2018-01-11, 11:50
  #22
Moderator
pudelluss avatar
Man kan ju undra om det skulle kunna gå att fullfölja planerna någorlunda i alla fall, med ett bibehållet, funktionsdugligt spår?

Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Man kanske kunde ha sådana tåg som på tvärbanan som går från Hammarbyhamnen till Södra station, de kunde ha en station vid Södersjukhuset också. Skulle vara ganska bra.

Speciellt om det kopplas ihop med Tvärbanan/Gullmarsplan.
__________________
Senast redigerad av pudellus 2018-01-11 kl. 12:23.
Citera
2018-01-30, 23:26
  #23
Medlem
kjellouts avatar
Spåren byggdes ju för sjuntransport av militärer direkt in till sös så det är ju inte så konstigt. Frågan är ju om det kommer vara en del av nya totalförsvaret, jag tror inte det.
Citera
2018-01-31, 17:10
  #24
Medlem
storraps avatar
Den som tänkt sig bygga dessa 750 bostäder ska nog vara tacksam mot försvaret, för som det ser ut idag skulle de inte gå att sälja i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback