Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-07, 01:33
  #1
Medlem
Hamnade nyss på en hemsida med klockor till sjukt bra pris. Så bra pris att jag undrar om klockorna verkligen kan vara äkta trots att de påstår att alla deras klockor är äkta. Någon som kan bekräfta mina misstankar eller kan klockorna vara äkta? Hemsidan är www.byperry.se
Citera
2018-01-07, 01:38
  #2
Avstängd
eminent-dietists avatar
Hemsidan har ju fan överpris på skräpklockor. Är det din egen butik Eller?
Citera
2018-01-07, 01:41
  #3
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Hemsidan har ju fan överpris på skräpklockor. Är det din egen butik Eller?

Tyckte det såg ganska billigt ut ja.
Beroende på klass fråga. För att vara armani/MK, så är det billigare än vad jag ''brukar'' se när jag scrollar förbi eller kikar in i butikerna.
Citera
2018-01-07, 01:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Hemsidan har ju fan överpris på skräpklockor. Är det din egen butik Eller?

Seiko är väl inga skräpklockor? Nej självklart inte min butik?
Citera
2018-01-07, 01:44
  #5
Avstängd
eminent-dietists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagikernFlinck
Seiko är väl inga skräpklockor? Nej självklart inte min butik?

Nej och de var inte speciellt billiga heller. De enda billiga var skräpklockorna.
Citera
2018-01-07, 01:50
  #6
Medlem
Skulle uppskattas om jag kan få ett svar på min fråga. Tror ni att klockorna är äkta?
Citera
2018-01-07, 01:59
  #7
Avstängd
eminent-dietists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagikernFlinck
Skulle uppskattas om jag kan få ett svar på min fråga. Tror ni att klockorna är äkta?

Ja de är äkta, varför skulle man göra kopior på en klocka som kostar en tusenlapp?
Citera
2018-01-07, 02:46
  #8
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Ja de är äkta, varför skulle man göra kopior på en klocka som kostar en tusenlapp?

För att piratindustrin tjänar miljarder på att kopiera billiga klockor. Det finns kopior på det mesta och folk brukar tro att det inte lönar sig. Men saken är den att det är lättare att prångla ut kopior på billiga klockor som äkta vara då många okunniga inte vet att det förekommer.

Det finns gott om kopior på Armani, MK, Seiko m.m. det är bara att goggla.

http://www.ebay.co.uk/gds/A-Guide-To...2510166/g.html

http://www.ebay.co.uk/gds/How-To-Spo...5650603/g.html

http://www.ebay.com/gds/How-to-Spot-...7778991/g.html
Citera
2018-01-11, 22:34
  #9
Medlem
Klockorna är det inget fel på, jag köpte min skx009k2 där. Företaget ligger i växsjö så det gick ganska snabbt o få klockan 1-2 dagar. Däremot så är priserna inte så roliga, för att vara i sverige var de billigast på skx:n men jag såg senare att creationwatches hade de bästa priserna, kommer handla där från och med nu
Citera
2018-01-19, 10:56
  #10
Medlem
ZexeLs avatar
Klockorna är med all sannolikhet äkta. Nu menar jag Seiko & Casio.

Sen kan man ju argumentera om de andra kan anses som "äkta" (Armani, Hugo Boss, etc.), då dessa är kinaklockor med modehusens emblem ditsatt. Många som missförstår vad äkta/fake är och vad som faktiskt gör en klocka äkta eller fake, dyr eller billig.

Hade jag varit dig så hade jag hållt mig ifrån "klädklockorna" och kört på en Seiko eller motsv. om du inte vill lägga ut större summor. Men en Seiko SKX007/009 är väl respekterad i alla riktiga klockkretsar, och av en anledning.

Men du gör ju klart precis hur du vill! Lycka till med klockorna!

/ZexeL
Citera
2018-06-09, 17:29
  #11
Medlem
Någon som har beställt lite ”billigare” klockor från byperry? Tänker tex Gant och Armani. Ser att de har överlägset billigast priser enligt prisjakt men frågan är ju om det är äkta?
Citera
2018-06-10, 17:28
  #12
Medlem
Undrar också. Present till någon som tar studenten. Känns inte ok ge bort kopia. Är det kopior?
”Äkta kopior” som de säger på semestern...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback