Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 01:20
  #1
Medlem
Revelationss avatar
Det handlar inte om jätte stora belopp, men kanske runt 500.000kr - 600.000kr.
Tanken är att flytta pengarna till en tysk bank och sedan köpa en bil för ungefär samma summa.

Finns det banker i Tyskland som inte samarbetar med Skatteverket där jag kan plocka ut mina Bitcoins i lugn och ro?
Citera
2018-01-07, 01:26
  #2
Medlem
Flaskhalsats avatar
Nej. Din idé skulle väldigt fort upptäckas och du blir sköntaxerad. Du kommer inte undan skatten.
Citera
2018-01-07, 08:21
  #3
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Köper inte det du säger eftersom din ton tyder på att du vill inte att jag ska undvika skatt.

Vill ha ärligt svar. Moralkärringar undanbedes.

Suck. Gör som du vill men alla länder i hela västvärlden lämnar uppgifter till SKV. Att du sen krånglar om allt det här när det inte är några större pengar det handlar om.
Citera
2018-01-07, 10:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Köper inte det du säger eftersom din ton tyder på att du vill inte att jag ska undvika skatt.

Vill ha ärligt svar. Moralkärringar undanbedes.

Vad är det för jävla svar när han ger dig det rakaste, ärligaste och mest korrekta svaret han kan ge dig? Sådana lågintelligenta som du borde fan betala skatt två gånger.

Vill du slippa skatt så får du öppna ett konto offshore men det kommer finnas extremt begränsat med banker som vill hjälpa dig med en sån engångsföreteelse på den låga summan.
Citera
2018-01-11, 23:32
  #5
Medlem
Sätt upp en offshore-struktur och låt ditt offshorebolag handla kryptovalutor skattefritt. Om du vill ta hem vinsten till Sverige kommer du dock få lov att betala skatt.
Citera
2018-01-25, 10:37
  #6
Medlem
elektronikfreaks avatar
Det blir väl mer och mer vanligt att företag accepterar Bitcoin som betalning. Läste om en svensk för något år sedan som betalade bilfirman i München i Bitcoin och sedan bara körde hem bilen och registrerade bilen och tog försäkring på den och sedan var allt lugnt.

Finns väl tom svenskar som köpt fastigheter/lägenheter i Spanien och Portugal och betalat fastigheten/lägenheten med Bitcoin direkt till mäklaren och sedan har det inte hänt mer med de svenska skattemyndigheterna. Ingen reavinstbeskattning där inte i de trådar jag följt.
Citera
2018-02-03, 17:59
  #7
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Dumt. Köp bil, guldtacka eller lägenhet direkt för bitcoins.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback