Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-01-08, 21:43
  #85
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Det är något visst med just Cloetta. Jag studerade i Linköping vilket medförde att man ibland åkte till deras andrahandssortering och köpte billig konfektyr. Det skapar märkes- och smaklojalitet.
Jaha okej. Testa annars ICA Basic Chokladwafers med Hasselnötfyllning som sagt, ifall du tröttnar på Cloetta, helt klart godare om du frågar mig:

https://dtchbgs4aqydg.cloudfront.net...c951046214.jpg
https://cdn2.cdnme.se/3531776/6-3/20...2ddf4ef091.jpg

Billigare dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Som du som assyrier förmodligen vet så kan livet vara tufft för de upplysta.
Ja det är faktiskt psykiskt jobbigt att förstå hur världen fungerar. Inget snack om saken: det är en mental plåga och huvudvärk. Det är mycket softare att vara en iGnorant iDiot, no doubt.

Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Ibland önskar man att man kunde vara lika jävla tom i skallen som exempelvis en kurd.
Helt klart. Kurder, muslimer och negrer kan aldrig förstå hur det är att vara en upplyst man. Dessa låtsasmänniskor är helt enkelt mer som barn i skallen, som sitter och gnäller, lipar och blir kränkta över minsta lilla samtidigt som de vill ha allt som inte tillhör dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Slippa bekymra sig över livets skuggsidor utan leva i nuet med ett primitivt mindset. Äta, knulla, slåss och sova. Jag råkar gilla kexchoklad så tänkte att detta skulle vara en del i processen att bli en mer fri människa.
Jag förstår precis vad du menar. Givetvis vill man koppla av lite emellanåt, och bara vara enkel liksom. Själv levde jag så rätt länge faktiskt, har ju en ICA rätt nära min lägenhet, så det var bara att gå ut 30 meter och sedan köpa en chipspåse, kexchoklad eller vad fan man ville, istället för att stå en timma vid spisen och laga mat liksom. Snabbt går skräpmaten att äta också, bara att öppna påsen och tugga i fem minuter, jämfört med riktig mat som tar minst en timma att få i sig, och man blir inte proppfylld i magen heller, så det har sina fördelar helt klart, att äta skräpmat.

Samtidigt dock, du kan bara hålla på så här i någon vecka, sedan kommer du bara att bli illamående och gå upp i vikt. Du har säkert lagt på dig 2-4 kg vid det här laget.

Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Någon tipsade tidigare i tråden om boken Tärningsspelaren. Jag har tidigare läst den, två gånger till och med. Den är något av en favoritbok för mig och det är delvis det jag försöker uppnå med detta.
Aldrig hört talas om, men verkar intressant. Får kolla in detta och se om den är värd att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Jag är ganska framgångsrik i andras ögon.
Okej, keep up the good work!
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-01-08 kl. 21:50.
Citera
2018-01-20, 15:58
  #86
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Det är något visst med just Cloetta. Jag studerade i Linköping vilket medförde att man ibland åkte till deras andrahandssortering och köpte billig konfektyr. Det skapar märkes- och smaklojalitet.
Hur gick det med kexchokladdieten?
Citera
2018-02-20, 19:55
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Har sedan 5 dagar bara ätit kexchoklad samt druckit vatten. Det handlar om 10-25 kexchoklad (100g) om dagen. Kexchoklad är ju relativt nyttigt jämfört med annan konfektyr.

Om jag borstar tänderna noggrant samt inte går upp i vikt, är detta då långsiktigt hållbart?

Äter förresten 2 multivitamin-tabletter per dag så bör kunna undvika bristsjukdomar såsom sjöbjugg.

Ha ha
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback