Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-06, 17:33
  #1
Medlem
zebra121s avatar
Sedan säkert sex veckor tillbaka har jag fått ont i magen ganska direkt efter att jag kissat/bajsat klart. Det sker både vid urinering sittande och stående. Under själva tiden jag pissar känns det som vanligt men strax efter så får jag molande värk runt naveln som håller i sig i ca. 30 minuter. Jag skulle säga att smärtan som mest når upp till 2 på en 5-gradig skala. Även viss mat ger magvärk.

Vid sidan om detta har jag problem med min förhud där trolig balanit/trång förhud är boven i dramat. Kortisonsalva har jag fått ut av hudläkare.

Vederbörande är under utredning och ska lämna fler prover till veckan men UVI är kollat och även njurvärden. Idag testade jag att dra tillbaka förhuden helt när jag pissar och då tycker jag att det kändes mindre i magen.

Någon som känner igen vad detta skulle kunna vara?
Citera
2018-01-06, 17:47
  #2
Medlem
Vad med säkerhet kan svara är, att trång förhud har absolut inget med ont i magen att göra.
Citera
2018-01-06, 17:50
  #3
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad med säkerhet kan svara är, att trång förhud har absolut inget med ont i magen att göra.

Det tror inte jag heller men i och med att förhuden säkert har någon infektion p.g.a. hur röd och risig den ser ut så utgår jag från att det blir omskärelse. Ett litet test jag gjorde för att se om det blev nån skillnad i magen och ska testa senare ikväll också.
Citera
2018-01-06, 18:10
  #4
Medlem
Glowhetics avatar
Åk in och röntga urinvägarna, kan ju vara njursten
Citera
2018-01-06, 18:46
  #5
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glowhetic
Åk in och röntga urinvägarna, kan ju vara njursten

Aha okej. Ska googla lite på det.
Smärtan har varit samma i sex veckor och varken ökat eller minskat. Urinen tycker jag ibland varit gul, ibland grön och ibland genomskinlig.
Tre urinprov har jag lämnat och tre blodprov.
Citera
2018-01-06, 19:34
  #6
Medlem
Äter och dricker du som du ska?
Det enklaste tipset är ju att dricka någon liter lingondricka och se vad som händer. Vanlig sprit kan ju också rensa systemet på ett bra sätt. Finns ju fler tips men börja där?
Citera
2018-01-06, 19:38
  #7
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Äter och dricker du som du ska?
Det enklaste tipset är ju att dricka någon liter lingondricka och se vad som händer. Vanlig sprit kan ju också rensa systemet på ett bra sätt. Finns ju fler tips men börja där?

Sedan 10 dgr tillbaka äter jag bättre men innan det åt jag inte alls bra. Snabbmat, mackor och annan risig kost. Dricker som jag ska gör jag, där är inga problem.

Lingondricka alltså?
Citera
2018-01-06, 19:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Sedan 10 dgr tillbaka äter jag bättre men innan det åt jag inte alls bra. Snabbmat, mackor och annan risig kost. Dricker som jag ska gör jag, där är inga problem.

Lingondricka alltså?

Det tar ju en stund att återställa kroppen om man ätit dåligt under längre tid. En del kan äta dåligt under en halv livstid utan att få problem. Andra inte. Lingondricka är bakteriedödande i urinen. Så vid lättare problem kan det hjälpa. Googla urinvägsinfektion + Lingondricka. Nu har jag inte googlat själv på det men det borde ge vissa svar?

Edit; Normalt sätt har man ju inga bakterier i urinen. Så det är ju mer om det av någon anledning har dykt upp där ändå.
__________________
Senast redigerad av UltraMind 2018-01-06 kl. 19:46.
Citera
2018-01-06, 20:05
  #9
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det tar ju en stund att återställa kroppen om man ätit dåligt under längre tid. En del kan äta dåligt under en halv livstid utan att få problem. Andra inte. Lingondricka är bakteriedödande i urinen. Så vid lättare problem kan det hjälpa. Googla urinvägsinfektion + Lingondricka. Nu har jag inte googlat själv på det men det borde ge vissa svar?

Edit; Normalt sätt har man ju inga bakterier i urinen. Så det är ju mer om det av någon anledning har dykt upp där ändå.

Jag förstår. Kanske ska inhandla det redan under morgondagen för att se. Går det att hitta i dagligvarubutiker eller måste jag till hälsokost?

Inga andra symtom såsom huvudvärk, feber, yrsel, illamående har uppstått. Tankarna går kring blindtarm, njursten, gallsten, magsår med mer. Känns ju märkligt om de två urinprov jag avlagt skulle misstas för att en UVI ska uppenbara sig.

Tror du det är farligt att gå med detta ännu längre period? Är uppe i sex, sju veckor nu och ingen förbättring men ingen försämring heller. Märker dock att jag skiter oftare och bättre efter ändrad kost, nu varje dag. Likt förbannat är molande magvärken kvar.
Citera
2018-01-08, 00:47
  #10
Medlem
Jag tror inte att du har någon urinvägsinfektion. Tänkte bara att man inte kan göra så mycket under helgen om man inte söker akut. Och att lingondricka kan hjälpa systemet.

Givetvis ska du ju inte gå runt med det där. Sök ny vårdcentral om du inte känner att dom tar dig på allvar. När det gäller magen ska man alltid ta det säkra framför det osäkra. Det kan ju vara vadsomhelst när det har hållit i sig så länge. På så många veckor borde det vänt om magen bara var grinig över dålig kost.

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag förstår. Kanske ska inhandla det redan under morgondagen för att se. Går det att hitta i dagligvarubutiker eller måste jag till hälsokost?

Inga andra symtom såsom huvudvärk, feber, yrsel, illamående har uppstått. Tankarna går kring blindtarm, njursten, gallsten, magsår med mer. Känns ju märkligt om de två urinprov jag avlagt skulle misstas för att en UVI ska uppenbara sig.

Tror du det är farligt att gå med detta ännu längre period? Är uppe i sex, sju veckor nu och ingen förbättring men ingen försämring heller. Märker dock att jag skiter oftare och bättre efter ändrad kost, nu varje dag. Likt förbannat är molande magvärken kvar.
Citera
2018-01-08, 19:39
  #11
Medlem
zebra121s avatar
Uppdatering i detta är nu följande:

Vid slutet av urinering kan jag ofta uppleva att jag behöver/kan pressa ut de sista dropparna med hjälp av musklerna. När jag endast låter det normala flödet sköta urineringen kommer inte magvärken, d.v.s. när jag inte klämmer ut det sista.

Har testat igår eftermiddag och även idag. När jag ska skita så är det dock så att jag behöver trycka på och då kommer värk.

Teori om detta? Urinvägarna? Muskler? Bäckenbottplattan?
Citera
2018-07-20, 09:26
  #12
Medlem
kummelis avatar
Bäckenbotten muskler som har dysfunktion . Gå in på stora prostatittråden och läs . Du blir klokare!☺
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback