Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 15:05
  #1
Medlem
Vad beror det på? Den uppvisar i övrigt inga tecken på infektion, och det är heller inte över hela, utan bara på ett avgränsat område. Den är gjort i grönt och svart, men det är bara svarta delen som trilskas.

Har så få sedan tidigare, så ingen riktig koll. Vad kan man göra, annat än att hålla rent och ha den insmord? Nästa gång sover jag nog med plast på över natten så att den får läcka klart.

I FAQ stod det att det var reko om den läcker upp till två dygn efteråt, så därför jag undrar.
Citera
2018-01-06, 15:11
  #2
Medlem
mainfurers avatar
Efter 3 dagar ger du fan i plasten, låt den luftas ordentligt istället. Smörj med Helosan och riv inte bort något från den. Tvätta endast med jummet vatten försiktigt och badda den torr. Kan ta minst en vecka o kanske mer, beroende var den sitter, hur du ser ut och hur mycket som tatuerats.

Svart färg gör alltid mer utfall än andra färger, av någon anledning
Citera
2018-01-06, 15:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Efter 3 dagar ger du fan i plasten, låt den luftas ordentligt istället. Smörj med Helosan och riv inte bort något från den. Tvätta endast med jummet vatten försiktigt och badda den torr. Kan ta minst en vecka o kanske mer, beroende var den sitter, hur du ser ut och hur mycket som tatuerats.

Svart färg gör alltid mer utfall än andra färger, av någon anledning

Aha, hajar. Tog av plasten sex timmar efter tatueringstillfället, och har inte satt på någon ny sedan dess. Menade mer att det, till nästa gång, kanske kan vara en bra idé att rocka plast första natten för att slippa utdraget vätskande(?)
Citera
2018-01-06, 15:20
  #4
Medlem
mainfurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackOlivesMatter
Aha, hajar. Tog av plasten sex timmar efter tatueringstillfället, och har inte satt på någon ny sedan dess. Menade mer att det, till nästa gång, kanske kan vara en bra idé att rocka plast första natten för att slippa utdraget vätskande(?)
Ja nått dygn ska du ju helst ha den. Jag har tagit bort mina rätt fort efteråt, är man bara jävligt noga att hålla rent och vara i rena miljöer är det inga problem. Det är ju faktiskt öppna sår man har. Ingen mening du sätter på plast nu, du kväver och det kommer vätska mer då
Citera
2018-01-06, 15:31
  #5
Medlem
hitmes avatar
Plasten är där för att skydda den utsatta huden 2-5 timmar brukar jag ha kvar plasten, om jag inte är på nått smutsigt ställe.
Bepanthen kan jag rekommendera att smörja med och skummande barnvänlig parfymfri tvål att rengöra med under ljummet vatten.
Citera
2018-01-06, 15:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Ja nått dygn ska du ju helst ha den. Jag har tagit bort mina rätt fort efteråt, är man bara jävligt noga att hålla rent och vara i rena miljöer är det inga problem. Det är ju faktiskt öppna sår man har. Ingen mening du sätter på plast nu, du kväver och det kommer vätska mer då

Håller inte med dig, 3 timmar räcker gott och väl med plast på. Jag jobbar i skitiga miljöer där den trillar bort fort. Aldrig haft ett enda problem.
Citera
2018-01-06, 16:38
  #7
Medlem
Är det vanlig gladpack så ska det sitta så kort tid som möjligt, ny tatuering är som ett öppet sår och ska hållas öppet och luftas, det är en helt annan sak om det är tegaderm som används som kan sitta utan problem några dagar.

Hur länge det kan vätska är helt individuellt, som mest har jag varit med om tre dagar och det är bara att följa ordinarie skötselråd dvs håll rent och smörj.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback