Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 01:34
  #1
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Count Dankula arresterades och väntar nu på dom, för en satirisk video om hans "nazistiska hund".
Jag har sett videon och den var hysteriskt rolig.

Kortfattat handlade den hur Contdankulas flickväns söta hund var en nazist. Fick den bl.a. höra "sieg heil", så sträckte den ut högertassen. Vid "gas the jews", så blängde den har jag för mig.

Det är uppenbart och framgår tydligt i videon att det är dåliga skämt. Det sämsta han kan lära sin flickväns hund.

Andra skämt inkl. Chapplin´s nazistkomik är i jämförelse mer dold. Likaså inspelade tal av hitler klassas inte som hatbrott att spela upp.

Börjar det bli uppenbart att starkt anti-yttrandefrihetskrafter besitter Europeiska instutioner, när uppenbar satir leder till åtal???
I skrivande stund, är han ej dömd. Men det är tydligt att videon är satirisk och borde enl. mig avfärdats direkt vid anmälan.
Citera
2018-01-06, 01:38
  #2
Medlem
Fick kaffe i näsan av garv när jag läste topic.

Vilken yttrandefrihet? Man kan inte ens ha yttrandefrihet med restriktioner så som "hets mot folkgrupp". Det är en oxymoron.

Jag undrar lite hur sådana som du lyckas knyta era egna skor. Det finns ingen yttrandefrihet i EU.
Citera
2018-01-06, 03:20
  #3
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowmannenz
Fick kaffe i näsan av garv när jag läste topic.

Vilken yttrandefrihet? Man kan inte ens ha yttrandefrihet med restriktioner så som "hets mot folkgrupp". Det är en oxymoron.

Jag undrar lite hur sådana som du lyckas knyta era egna skor. Det finns ingen yttrandefrihet i EU.

Oavset vad du eller jag tycker om oxymoronet. Så hetsar han absolut inte ens mot folkgrupp.
Citera
2018-03-20, 14:26
  #4
Medlem
baggebo1s avatar
Han dömdes idag för att ha "delat stötande material". Han gjorde verkligen det.

Uppdatering när straffet ska delas ut. Han riskerar fängelse.
Citera
2018-03-20, 16:19
  #5
Medlem
baggebo1s avatar
De sköt upp det till 23 april.

https://twitter.com/CountDankulaTV/s...02190866665474
Citera
2018-03-20, 17:54
  #6
Moderator
vfs avatar
Vi provar ett annat forum.

Politik: utrikes --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2018-03-20, 20:27
  #7
Medlem
Libertarismuss avatar
Riktigt vidrig video, naturligtvis. Skönt att idioten blev fälld, vi behöver färre personer som sprider hat och rasism på nätet. Förhoppningsvis kan utövandet av yttrandefrihet bli mer lättillgängligt för alla när vi slutar att ge dessa idioters åsikter något som helst existensberättigande i det offentliga rummet.

Trevlig kväll. Det kommer bli kul att ta del av alla kränkta idioter som försvarar honom.

Skål!
__________________
Senast redigerad av Libertarismus 2018-03-20 kl. 20:30.
Citera
2018-03-21, 08:25
  #8
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowmannenz
Fick kaffe i näsan av garv när jag läste topic.

Vilken yttrandefrihet? Man kan inte ens ha yttrandefrihet med restriktioner så som "hets mot folkgrupp". Det är en oxymoron.

Jag undrar lite hur sådana som du lyckas knyta era egna skor. Det finns ingen yttrandefrihet i EU.

Precis. Rättigheter är per definition obegränsade, så yttrandefrihet råder bara om allt får sägas.
Citera
2018-04-23, 21:23
  #9
Medlem
8051arbasts avatar
Kostnad att utnyttja yttrandefriheten: £800.

http://www.breitbart.com/london/2018...tposting-case/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback