Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-05, 21:23
  #1
Medlem
Fregrettos avatar
"Sju ungdomar har rånats i Ale kommun under fredagskvällen.
Ungdomarna ska ha knivhotats och stulits på jackor, plånböcker och mobiltelefoner av minst fyra misstänkta rånare.
Polisen söker efter gärningsmännen.
Polis var relativt snabbt på plats efter larmet.
– Vi söker de misstänkta gärningsmännen, det verkar som att man jagar någon just nu, säger Tommy Nyman, polisens presstalesperson vid polisen i region Väst, klockan 20.30, fem minuter efter att första patrull var på plats i Surte."



Platsen för brotten är centrumet i Surte i Ale kommun, annars mest känt som ett klassiskt fäste för bandy.
Rånoffren har blivit av med plånböcker, mobiler och jackor.



https://www.expressen.se/gt/sju-ungd...de-och-ranade/
Citera
2018-01-05, 21:31
  #2
Medlem
Orobanches avatar
Nu hoppas jag verkligen att dessa jävla monster blir fast! Det kan väl inte vara så att ungdomar runt om i landet ska acceptera att om de går ut en helg blir de per automatik rånade? Det verkar ta mig fan som det är så!
Citera
2018-01-05, 21:37
  #3
Medlem
Studsbolls avatar
De är redan gripna. Förmodligen lokala förmågor som redan var kända av polisen.
Citera
2018-01-05, 22:04
  #4
Medlem
Tobaksmannens avatar
Tror rånarna är utländska aktörer.
Citera
2018-01-05, 22:15
  #5
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobaksmannen
Tror rånarna är utländska aktörer.

Ja, särskilt när dom snor jackor och mobiltelefoner. Idag kan man låsa telefonen via datorn eller liknande så förstår inte hur dom tänkte där.
Citera
2018-01-05, 22:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
"Sju ungdomar har rånats i Ale kommun under fredagskvällen.
Ungdomarna ska ha knivhotats och stulits på jackor, plånböcker och mobiltelefoner av minst fyra misstänkta rånare.
Polisen söker efter gärningsmännen.
Polis var relativt snabbt på plats efter larmet.
– Vi söker de misstänkta gärningsmännen, det verkar som att man jagar någon just nu, säger Tommy Nyman, polisens presstalesperson vid polisen i region Väst, klockan 20.30, fem minuter efter att första patrull var på plats i Surte."



Platsen för brotten är centrumet i Surte i Ale kommun, annars mest känt som ett klassiskt fäste för bandy.
Rånoffren har blivit av med plånböcker, mobiler och jackor.



https://www.expressen.se/gt/sju-ungd...de-och-ranade/
Laget må bära Surtes namn, men arenan är i Bohus, lite norröver. Lite fånigt att koppla detta till Bandyn...
Citera
2018-01-05, 22:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobaksmannen
Tror rånarna är utländska aktörer.

Med handen på hjärtat.. Har det någonsin någon gång varit svenska förövare? (Och kom inte med pundare för de rånar sällan).
Citera
2018-01-05, 22:59
  #8
Medlem
senhackarens avatar
Låt mig gissa.
Det är inte Urban och Sven med sina polare.
Det är inte Istvan och Radek med sina polare.

Det är Abdi och Mustafa som vanligt, tillsammans med sina bruchor.
Citera
2018-01-05, 23:02
  #9
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Med handen på hjärtat.. Har det någonsin någon gång varit svenska förövare? (Och kom inte med pundare för de rånar sällan).

Klart dem gör. Tandlösa tjackisar har alltid viftat med kniven, för att få pengar till sitt begär.
Citera
2018-01-06, 05:26
  #10
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
De är redan gripna. Förmodligen lokala förmågor som redan var kända av polisen.

Skönt, då får man bara hoppas på ordentligt straff. Sju rån är i min värld minimum 7*2 år i fängelse, men jag gissar tyvärr på skyddstillsyn/”ungdomsvård”/några månaders inlåsning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback