Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-05, 15:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Nej, här finns en tydlig innehållsförteckning.

https://www.citygross.se/mat/varor/m...er-cheddar-35/

Ja det är en riktig cheddar, men du får nog läsa mitt ursprungliga svar en gång till. Jag pratar om ICAs hamburgerost med smak av cheddar. Det var den jag syftade på i och med att TS brukar använda sig av den. Då är Castello av en helt annan kvalitet så TS borde kunna förvänta sig betydligt bättre smak.
Citera
2018-01-05, 15:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack för era svar!

Nu blev den mer intressant! Blir spännande i kväll!
Kommer givetvis med recension efter jag ätit!

Väntar med spänning på din recension efter du provat den.

Brukar aldrig själv ha ost på mina hamburgare men man kanske skall prova det en gång.
Citera
2018-01-05, 15:15
  #15
Medlem
Mulla Krekars avatar
Ja, är den godare kommer jag börja köpa den istället om den nu inte var alltför dyrare. Det var väl bara 6 skivor i den, ICA's har 8 st o kostar 20 kr. Minns inte vad Castellon kostade o tog inte kvittot. När jag har lite pengar över så brukar jag lyxa till hamburgarna med den blåa mögelosten också.
Citera
2018-01-05, 18:31
  #16
Medlem
Enzymes avatar
Har helt missat att det finns särskild ost för burgare. Måste testas! Men brukar köra med vanlig cheddar från charken i tjocka skivor.
Citera
2018-01-06, 13:57
  #17
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Väntar med spänning på din recension efter du provat den.

Brukar aldrig själv ha ost på mina hamburgare men man kanske skall prova det en gång.
De var väldigt goda!

Möjligen lite torra, men det är tillagningen de beror på, osten ska naturligtvis läggas på burgarna i stekpannan, jag gjorde så med den övre osten, men inte med den undre. Jag brukar ha 2 skivor i varje burgare o det är lite svårt att få med båda i stekpannan, så den ena la jag på brödet direkt.

Det var 7 st skivor i förpackningen. Men de får helt klart godkänt!
Citera
2018-01-06, 18:00
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
De var väldigt goda!

Möjligen lite torra, men det är tillagningen de beror på, osten ska naturligtvis läggas på burgarna i stekpannan, jag gjorde så med den övre osten, men inte med den undre. Jag brukar ha 2 skivor i varje burgare o det är lite svårt att få med båda i stekpannan, så den ena la jag på brödet direkt.

Det var 7 st skivor i förpackningen. Men de får helt klart godkänt!

Tack så mycket, blir till att prova nästa gång jag skall steka hamburgare till middag.

Gör du hamburgarna själv också eller är det halvfabrikat du använder?
Citera
2018-01-06, 18:09
  #19
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tack så mycket, blir till att prova nästa gång jag skall steka hamburgare till middag.

Gör du hamburgarna själv också eller är det halvfabrikat du använder?
Oftast blir det fryspuckar, men då o då, o igår lyxade jag till det o gjorde egna. Det handlar mest om tid o pengar, lite dyrare med egna, o kräver mer tid o redskap, o sen att få de att bli bra har jag i.o.f. lärt mig ganska bra. Annars var det ett problem tidigare.
Citera
2018-01-08, 10:11
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Oftast blir det fryspuckar, men då o då, o igår lyxade jag till det o gjorde egna. Det handlar mest om tid o pengar, lite dyrare med egna, o kräver mer tid o redskap, o sen att få de att bli bra har jag i.o.f. lärt mig ganska bra. Annars var det ett problem tidigare.

Mer redskap? En skål... För att göra hamburgare krävs mellan 3-5 ingredienser. Kött (1-3 sorter, jag brukar köra på 2 högrev o bringa), salt o peppar. Mix färsen lätt, dvs tryck inte ihop den för mycket så blir burgarna saftigare. Vad det gäller ost så springer jag långt från Icas "hamburgerost med cheddarsmak" och liknande. Har provat båda ostarna då länkade till, Cheddarn var helt OK, men mögelosten var salt och inte alls vad jag trodde. Finns annars en ost som heter Monterey Jack som är suverän på burgare.
Citera
2018-01-08, 14:49
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gringone
Mer redskap? En skål... För att göra hamburgare krävs mellan 3-5 ingredienser. Kött (1-3 sorter, jag brukar köra på 2 högrev o bringa), salt o peppar. Mix färsen lätt, dvs tryck inte ihop den för mycket så blir burgarna saftigare. Vad det gäller ost så springer jag långt från Icas "hamburgerost med cheddarsmak" och liknande. Har provat båda ostarna då länkade till, Cheddarn var helt OK, men mögelosten var salt och inte alls vad jag trodde. Finns annars en ost som heter Monterey Jack som är suverän på burgare.

Finns det något samband mellan Monterey Jack och en annan populär hamburgerost Pepper Jack?
Citera
2018-01-08, 15:52
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Finns det något samband mellan Monterey Jack och en annan populär hamburgerost Pepper Jack?

Kanske, men vet inte säkert. Låter ju som en pepprigare version av Montereyen.
Citera
2018-01-08, 23:43
  #23
Medlem
hittanemoos avatar
Jag gillar ändå ICA:s med smak av cheddar. Det går inte att misslyckas med den, den blir alltid bra smält. De andra typerna däremot kan vara svåra att få sådär krämiga som man vill ha dem. Men klart de kan vara godare om man lyckas.
Citera
2018-01-11, 04:37
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Jag gillar ändå ICA:s med smak av cheddar. Det går inte att misslyckas med den, den blir alltid bra smält. De andra typerna däremot kan vara svåra att få sådär krämiga som man vill ha dem. Men klart de kan vara godare om man lyckas.

Lägg ett lock eller en skål över burgaren efter att du lagt på osten så smälter den bättre. I vissa fall kan några ml vatten (ihop med lock) göra att osten snabbt smälter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback