Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-05, 13:59
  #1
Medlem
Har en liten våg (0.1-200gram) som fungerade ett tag men nu helt plötsligt får jag bara upp felmeddelandet out2 eller outZ. Är det något som går att lösa? Hur isf?
Citera
2018-01-05, 14:48
  #2
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Har en liten våg (0.1-200gram) som fungerade ett tag men nu helt plötsligt får jag bara upp felmeddelandet out2 eller outZ. Är det något som går att lösa? Hur isf?

Det står outZ och borde betyda att det du försöker väga är tyngre än vad vågen är avsedd för. Om du får meddelandet annars är den trasig.
Citera
2018-01-05, 14:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det står outZ och borde betyda att det du försöker väga är tyngre än vad vågen är avsedd för. Om du får meddelandet annars är den trasig.

Meddelandet kommer upp direkt när jag startar vågen :/
Citera
2018-01-05, 15:04
  #4
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Meddelandet kommer upp direkt när jag startar vågen :/

Då tror vågen att något tungt ligger på den. Kan bero på vad som helst, en mekanisk skada eller att elektroniken är kass. Kolla så den ser ok ut och inget ser hoptryckt ut. Om den har någon form av nollställningsfunktion så använd den, annars ta ut batteriet och prova igen. Annars är den nog trasig.
Citera
2018-01-05, 15:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Då tror vågen att något tungt ligger på den. Kan bero på vad som helst, en mekanisk skada eller att elektroniken är kass. Kolla så den ser ok ut och inget ser hoptryckt ut. Om den har någon form av nollställningsfunktion så använd den, annars ta ut batteriet och prova igen. Annars är den nog trasig.

Då utgår jag från att den är trasig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback