Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 21:35
  #1
Avstängd
För det första undrar jag om ni tror att jag ska in till fortsättningsgruppen? Jag har tränat 1 termin nybörjare? Är nybörjargruppen normalt 1 termin?


Sedan undrar jag hur mycket ni tror träningen ändras? I nybörjargruppen slog vi endast på varandras handskar + fysen. Det var bortsett från 2 väldigt lätta sparringtillfällen utan skydd, ingen sparring hela terminen. Ingen säckträning heller!


Jag överväger om jag ska fortsätta. Jag har annan erfarenheter av kampsport och vill inte fortsätta med den nybörjargruppen. Det var kul i början, men nu är jag redo för nästa steg.

Vilken grupp tror ni jag ska gå till nästa vecka när terminen börjar?
Citera
2018-01-04, 21:40
  #2
Medlem
Yahnoovass avatar
Tränaren kommer ta beslut om du behöver fortsätta i noobgruppen eller om du ska flyttas till den skickligare.
Om det är så som du säger, så flyttas du nog efter/på första träningen.

Man kan väl flyttas rätt lätt, om tränaren ser att du har grunderna och att du verkligen vill.

Kör på.
Citera
2018-01-04, 21:45
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Tränaren kommer ta beslut om du behöver fortsätta i noobgruppen eller om du ska flyttas till den skickligare.
Om det är så som du säger, så flyttas du nog efter/på första träningen.

Man kan väl flyttas rätt lätt, om tränaren ser att du har grunderna och att du verkligen vill.

Kör på.

Jag har tränat kickboxing i över 3 år innan jag gick med i boxningsklubben. Grejen är att han har inte "testat" mig fysiskt, men det behövs väl inte för fortsättningsgruppen? Det finns även en medelgrupp och sedan avancerad (folk som tävlar).

Fortsättningsgruppen kan väl inte vara så pass tuff att han nobbar min begäran? Jag vill ärligt talat inte träna en termin till med folk som saknar har öga/hand-kordination. Det är ganska ansträngande för tålamodet och hämmar min utveckling.
Citera
2018-01-04, 21:48
  #4
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimisering
Jag har tränat kickboxing i över 3 år innan jag gick med i boxningsklubben. Grejen är att han har inte "testat" mig fysiskt, men det behövs väl inte för fortsättningsgruppen? Det finns även en medelgrupp och sedan avancerad (folk som tävlar).

Fortsättningsgruppen kan väl inte vara så pass tuff att han nobbar min begäran? Jag vill ärligt talat inte träna en termin till med folk som saknar har öga/hand-kordination. Det är ganska ansträngande för tålamodet och hämmar min utveckling.

Då tror jag absolut inte han kommer nobba din begäran. Om han gör det, be om en sparringchans mot någon i fortsättningsgruppen.
Antingen borde han okeja, eller bli förvånad och glad över att du har modet & viljan, och välkomnar dig in.

Får du chansen, tveka inte en sekund!
Citera
2018-01-04, 21:59
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Då tror jag absolut inte han kommer nobba din begäran. Om han gör det, be om en sparringchans mot någon i fortsättningsgruppen.
Antingen borde han okeja, eller bli förvånad och glad över att du har modet & viljan, och välkomnar dig in.

Får du chansen, tveka inte en sekund!

Hoppas på det! Han svarade när jag började att han avgör. Blir det mer sparring i en fortsättningsgrupp, tror du? Jag vill verkligen börja sparra och på så vis öka utvecklingskurvan!

Även lätt sparring är helt okej!
Citera
2018-01-05, 00:27
  #6
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimisering
Hoppas på det! Han svarade när jag började att han avgör. Blir det mer sparring i en fortsättningsgrupp, tror du? Jag vill verkligen börja sparra och på så vis öka utvecklingskurvan!

Även lätt sparring är helt okej!

Det skulle jag absolut tippa på. Så var det iaf när jag va med och boxades, väldigt mycket mer sparring. Kroppsparring & vanlig. Jämt med hjälm dock. Se till att ha tandskydd. Ibland är inte tränarna så jävla på om det, så ta det under eget ansvar. Man vet aldrig när motståndaren klockar till en perfekt på munnen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback