Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 19:01
  #1
Medlem
InCognitiums avatar
Tänkte köpa en iPad Wi-Fi 32 GB. När man googlar är det klart billigaste stället att köpa ifrån eglobalcentral (c.a. 800 kr billigare än MediaMarkt).

Någon som har erfarenhet av att köpa iPad därifrån? Hur funkar det med garanti och kundservice? Får man en engelsk laddare eller skickar de med en konverterare? Några moraliska betänkligheter kring att handla därifrån?

Tack på förhand!
Citera
2018-01-04, 19:08
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Jag hade inte vågat köpa från dom om det låter för bra för att vara sant är det oftast det.
__________________
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2018-01-04 kl. 19:17.
Citera
2018-01-04, 20:36
  #3
Avstängd
Jockiboiis avatar
Priset är utan moms. Lägg på 25% och eventuell frakt och tull. Om något går snett under frakten, om den pajar, eller om företaget ger fan i att skicka så är du helt körd.

Inte värt det.
Citera
2018-01-05, 13:45
  #4
Medlem
InCognitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Priset är utan moms. Lägg på 25% och eventuell frakt och tull. Om något går snett under frakten, om den pajar, eller om företaget ger fan i att skicka så är du helt körd.

Inte värt det.

Fick för mig att de kringgår tull genom importavtal mellan UK och Hongkong och därefter tullfritt inom EU. Samt att det inte heller tillkommer någon moms. Men det upplägget kanske inte håller om det stoppas i tullen så att det blir en chansning...

Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jag hade inte vågat köpa från dom om det låter för bra för att vara sant är det oftast det.

Oavsett så tror jag nog att jag går till MediaMarkt istället. När något är så billigt så är det någonting som inte stämmer!
Citera
2018-01-07, 10:31
  #5
Medlem
lighten-ups avatar
På TrustPilot finns det lite recensioner: https://se.trustpilot.com/review/eglobalcentral.eu

Det är blandat men överlag mest positiva omdömen om deras webbshop kan man väl säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback