Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-04, 18:17
Medlem
DoungAs avatar
Tycker detta förtjänar en egen tråd då detta kanske är en bok som lär skaka om SD litegrann.
Även om Gamov i mina ögon är en ostabil fjant så sitter han säkerligen inne på smaskiga historier om partiet.

Vad är det Gamov vill avslöja? Han själv har ju inget kvar att dölja. Han är ju rökt så det skriker om det.
Vilka personer kommer det beröra? Hur kan det påverka SD som parti(eller inte alls)?

Citat:
Han tvingades lämna SD under hot om uteslutning efter anklagelser om rysskopplingar.
Nu skriver riksdagsledamot Pavel Gamov en bok om sitt tidigare parti – där han riktar hård kritik mot SD, skriver Aftonbladet.
– SD har en väldigt destruktiv och sekteristisk miljö och kultur, säger han till tidningen.
https://www.expressen.se/nyheter/gam...ver-bok-om-sd/
Citera
2018-01-04, 18:29
Medlem
Vem bryr sig om denne clown, annat än våra hjärndöda "journalister" som fjäskar för makten och kapitalet dvs politiker och ägarna av pressen..
Citera
2018-01-04, 18:29
Medlem
0gKolhydraters avatar
Äh, han kommer mytta och överdriva, blir 0% skada för partiet.
Citera
2018-01-04, 18:41
Medlem
Journalisterna på Aftonbladet m fl står nog i kö för att hjälpa till som spökskrivare för att denna bok skall komma ut i god tid innan valet. Gamov behöver inte skriva ett ord. Om det som står i slutprodukten är sant eller inte skiter de naturligtvis i.
Citera
2018-01-04, 18:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Partipolitik -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2018-01-04, 18:44
Avstängd
finanshajen-s avatar
Jag känner Pavel och kan syna detta direkt.

SD har sina brister, precis som alla andra partier. Detta var dock bara patetiskt. Tyckte dock inte att han skulle uteslutas från början men nu har jag andra tankar.
Citera
2018-01-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
Journalisterna på Aftonbladet m fl står nog i kö för att hjälpa till som spökskrivare för att denna bok skall komma ut i god tid innan valet. Gamov behöver inte skriva ett ord. Om det som står i slutprodukten är sant eller inte skiter de naturligtvis i.

För att ges ut av något förlag i Bonnierskoncernen antar jag....
Citera
2018-01-04, 18:47
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-

SD har sina brister, precis som alla andra partier. Detta var dock bara patetiskt. Tyckte dock inte att han skulle uteslutas från början men nu har jag andra tankar.

Det kan nog stämma väl. SD är ett ungt parti bestående av dissidenter så självklart är barnsjukdomarna uppenbara.

Men jämfört med etablerade partier så är konflikterna inom SD enbart ett tecken på sundhet.
Citera
2018-01-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Vem bryr sig om denne clown, annat än våra hjärndöda "journalister" som fjäskar för makten och kapitalet dvs politiker och ägarna av pressen..

... så sant, SD's brister är till stor del att dom drar till sig missnöjesfolk som tenderar att hamna i facket "rättshaverister", ja, ja blir nog en jättesäljar - vem bryr sig? gäsp...
Citera
2018-01-04, 18:54
Avstängd
Han har givetvis en spökskrivare. Gissningsvis har han kontaktats av nån i Expo nätverket för denna idé och utlovats en silverpenning. LO kan mycket väl vara med i bakgrunden. Så är min Flashbacks-teori. Skall bli intressant vilket förlag den ges ut på.

Böcker om hur man bäst lägger krokben för SD kom ut varannan månad för tio år sedan, men det har lugnat sig. Allt sponsrat uppifrån.

Sverige funkar så här.
Citera
2018-01-04, 18:58
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Tycker detta förtjänar en egen tråd då detta kanske är en bok som lär skaka om SD litegrann.
Även om Gamov i mina ögon är en ostabil fjant så sitter han säkerligen inne på smaskiga historier om partiet.

Vad är det Gamov vill avslöja? Han själv har ju inget kvar att dölja. Han är ju rökt så det skriker om det.
Vilka personer kommer det beröra? Hur kan det påverka SD som parti(eller inte alls)?

https://www.expressen.se/nyheter/gam...ver-bok-om-sd/

Är det någon som bryr sej i vad som råkar så i en obskyr bok och dessutom grundar sin åsikt vad dom ska rösta på på det? Det man röstar på grundar man på vad man ser och upplever i sin vardag och vad som jynnar en själv bäst..
Citera
2018-01-04, 19:33
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-

Om du känner Pavel:
Har du någon idé om personer som kan hängas ut?
Vill han skriva boken för han är lack på uteslutningen?
Har han på något sätt källor han kan hänvisa till av något slag? Finns det någon som vågar vittna anonymt i partiet tex?
Är det Pavel kommenterar om kulturen i partiet "sekteristisk och destruktiv" sant? Finns det belägg?

Edit: Vill poängtera att jag tycker Pavel är lite av en broiler som lyckades ta sig till riksdagen på något konstigt sätt. Gillar inte honom. Tycker dock hans person-auroa är intressant. För han verkar totalt obrydd om vad omgivningen tycker om honom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback