Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 17:52
  #1
Avstängd
eminent-dietists avatar
Jag är intresserad av Aokigahara skogen och vad som försegår på platsen. Jag kommer förmodligen åka till Japan snart och är lite nyfiken på att besöka skogen.

Hur är det där? Är det okej att vandra in med en kamera eller kommer folk titta konstigt på mig? Vad gör man om man eventuellt råkar snubbla över någons tältplats inne i skogen och hittar en död människa? Stämmer påståendena om att mobiler inte har något täckning i skogen och att kompasser visar fel?

Jag fascineras av väldigt udda platser och målet är inte att leka med döda eller något annat omoraliskt.
Citera
2018-01-07, 15:29
  #2
Medlem
xmswins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Jag är intresserad av Aokigahara skogen och vad som försegår på platsen. Jag kommer förmodligen åka till Japan snart och är lite nyfiken på att besöka skogen.

Hur är det där? Är det okej att vandra in med en kamera eller kommer folk titta konstigt på mig? Vad gör man om man eventuellt råkar snubbla över någons tältplats inne i skogen och hittar en död människa? Stämmer påståendena om att mobiler inte har något täckning i skogen och att kompasser visar fel?

Jag fascineras av väldigt udda platser och målet är inte att leka med döda eller något annat omoraliskt.
Med tanke på vad Paul Logan gjorde så lär de vara på sin vakt. Som jag har uppfattat så gick han på ett avgränsat område, rättare sagt utanför vandringslederna.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-massiv-kritik

Har inte varit där, men man kan ta sig dit via tåg. Du lär inte snubbla på något lik om du nu inte bryter mot reglerna. Täckning lär du ha då det finns bebyggelser i runt om och kompassen kommer säkerligen vissa rätt, men det är ändå häftigt med en skog som växer på magmagmatisk sten/jord.
Citera
2019-01-07, 17:08
  #3
Medlem
Buffedbygods avatar
Har varit där två gånger. Riktigt trevlig skog med speciell natur. Du får gå runt precis som du vill. Det är bara en skog i slutändan.

Allting ser så otroligt lika ut där inne och vegitationen är tjock så det är lätt att tappa bort sig. Jag gick kanske 100m utanför stigen och blev seriöst rädd när jag inte hittade tillbaka. Men löste sig strax efteråt.

Rekommenderar att åka dit. Ta buss eller tåg mot mount fuji bara. Väldigt nära Fuji Q Highland.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2904726

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback