Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 13:27
  #1
Medlem
Vet verkligen om detta är rätt ställe att skriva på, i så fall ber jag om ursäkt.

Vill verkligen bli spådd och finns det bra spådamer i Sverige? Vart ska man vända sig? Är det någon som blivit spådd och det blivit verklighet?
Citera
2018-01-04, 13:42
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Spar dina pengar det finns ingen som kan se in i framtiden hade det funnits folk som kunnat det hade dom blivit rika på börsen inte lurat folk.
Citera
2018-01-04, 14:48
  #3
Medlem
kumlafucker84s avatar
Det finns sidor och tidningar där de gör reklam för sånt. Man kan ringa någon och bli spådd.
Citera
2018-01-04, 15:03
  #4
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tellthemillbehere
Vet verkligen om detta är rätt ställe att skriva på, i så fall ber jag om ursäkt.

Vill verkligen bli spådd och finns det bra spådamer i Sverige? Vart ska man vända sig? Är det någon som blivit spådd och det blivit verklighet?

Jag kan spå dig helt gratis. Om du går till en spådam så kommer du att bli lurad på dina pengar.
Citera
2018-01-04, 16:14
  #5
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tellthemillbehere
Vet verkligen om detta är rätt ställe att skriva på, i så fall ber jag om ursäkt.

Vill verkligen bli spådd och finns det bra spådamer i Sverige? Vart ska man vända sig? Är det någon som blivit spådd och det blivit verklighet?

https://www.googleadservices.com/pag...Q0QwIJQ&adurl=

Först står det "Page not find", vänta kvar en liten stund...
Citera
2018-01-05, 20:01
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tellthemillbehere
Vet verkligen om detta är rätt ställe att skriva på, i så fall ber jag om ursäkt.

Vill verkligen bli spådd och finns det bra spådamer i Sverige? Vart ska man vända sig? Är det någon som blivit spådd och det blivit verklighet?

Ja, eftersom de endast uppger banala saker. Något lär ju stämma. Men är du nyfiken på hur pass bra eller dåliga de är på att gissa så kör på. Google är din vän.
Citera
2018-01-17, 16:22
  #7
Medlem
kumlafucker84s avatar
Jag kan spå folk. Sen kan du skriva till ParadisetSverige. Han har spått mig och haft en del rätt
__________________
Senast redigerad av kumlafucker84 2018-01-17 kl. 17:21.
Citera
2018-01-22, 10:17
  #8
Medlem
svarta-madames avatar
Det beror på vad man menar med att "bli spådd".

Du har ju alltid val, i varje ögonblick, vilket innebär att du formar din egen framtid. Du kan inte bli spådd och få reda på vad som kommer hända dig, vilket är vad man brukar avse med begreppet spådom.

Däremot kan man, med olika metoder, reflektera över olika situationer i livet, hur det ser ut just nu och åt vilket håll saker är på väg om man följer olika spår. Jag, till exempel, använder tarotkort för detta, så jag lägger kort för olika situationer och reflektera över sådant jag oftast redan har kunskap om, undermedvetet.
Citera
2018-02-02, 00:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame
Det beror på vad man menar med att "bli spådd".

Du har ju alltid val, i varje ögonblick, vilket innebär att du formar din egen framtid. Du kan inte bli spådd och få reda på vad som kommer hända dig, vilket är vad man brukar avse med begreppet spådom.

Däremot kan man, med olika metoder, reflektera över olika situationer i livet, hur det ser ut just nu och åt vilket håll saker är på väg om man följer olika spår. Jag, till exempel, använder tarotkort för detta, så jag lägger kort för olika situationer och reflektera över sådant jag oftast redan har kunskap om, undermedvetet.

Men det behöver väl inte handla om val. Jag spådde mig en gång och spåtanten sa att jag en dag kommer ha "mycket pengar". Nu fick hon faktiskt rätt, men jag kan inte säga att jag valde mellan olika vägar eller att jag ens hade något val att det blev så. Hon sa mycket annat också. Vissa grejer har inte hänt. Även om jag vill att dom ska hända så kan jag ju inte välja att dom ska hända - precis som med pengarna. Men jag hade inte blivit förvånad om hon får rätt på allt annat också...
Citera
2018-10-11, 11:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag kan spå dig helt gratis. Om du går till en spådam så kommer du att bli lurad på dina pengar.

Hej
Kan du spå mig?
Citera
2018-10-11, 18:16
  #11
Medlem
Det finns massvis med gratis hemsidor som har kartor över handflatorna och förklarar vad allt betyder.
Citera
2018-10-11, 18:19
  #12
Medlem
Det kan vara väldigt dyrt att bli spådd. Jag såg ett ställe där det nästan kosta 1000kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback