Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-03, 20:12
  #1
Medlem
jeppsss avatar
Ligger och chillar på hotellrummet i ett annat land, där det verkligen inte finns något att se på den sketna TVn.
Det finns ett USB uttag i TVn och mobilen reagerar när jag kopplar in den, men ingen av enheterna hittar varandra.
Kan jag på nåt sätt tex kolla på youtube via TVn?
Vet inte hur man kollar versionen på TVn men det är en LG.
Hjälp snälla!
Citera
2018-01-03, 20:20
  #2
Medlem
Valieroths avatar
Det beror lite på vad det är för TV och vilken telefon du har, vissa telefoner kan köra ut video via sitt USB-uttag, vissa inte.

De flesta TV-apparater använder bara sina HDMI-portar till ljud och bild och USB-uttagen körs enbart för externa HDDs.
Har du däremot en videofil i din mobiltelefon (alltså inte en offline nedladdad netflixfilm) så skulle du kunna lägga telefonen i extern HDD-läge och köra den mot TVn.

En liten anekdot från min senaste hotellvistelse;

Jag satt i mitt hotellrum och personalen sade att det kostade 50 euro att få låna fjärrkontroll och badlakan till hotellrummet, varpå jag kom på att min flickväns Samsung Galaxy har ju en IR diod på toppen, då laddade jag ned en Samsung remote kontroll app och kunde titta på en massor med kanaler utan att betala en krona höhö!
Citera
2018-01-05, 17:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valieroth
Det beror lite på vad det är för TV och vilken telefon du har, vissa telefoner kan köra ut video via sitt USB-uttag, vissa inte.

De flesta TV-apparater använder bara sina HDMI-portar till ljud och bild och USB-uttagen körs enbart för externa HDDs.
Har du däremot en videofil i din mobiltelefon (alltså inte en offline nedladdad netflixfilm) så skulle du kunna lägga telefonen i extern HDD-läge och köra den mot TVn.

En liten anekdot från min senaste hotellvistelse;

Jag satt i mitt hotellrum och personalen sade att det kostade 50 euro att få låna fjärrkontroll och badlakan till hotellrummet, varpå jag kom på att min flickväns Samsung Galaxy har ju en IR diod på toppen, då laddade jag ned en Samsung remote kontroll app och kunde titta på en massor med kanaler utan att betala en krona höhö!

King, är det Note 7 eller senare med ansiktsigenkänning eller finns IR-funktionen på äldre modeller också?
Citera
2018-01-06, 10:53
  #4
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback