Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-19, 23:17
  #1
Medlem
-E´re nån som vet var man kan köpa filmen på VHS-kasset eller DVD-skiva? -Ja även bara att hyra den!:smart:
Citera
2006-01-19, 23:24
  #2
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-E´re nån som vet var man kan köpa filmen på VHS-kasset eller DVD-skiva? -Ja även bara att hyra den!:smart:

Tjena!

Jag är inte helt säker, men jag har för mig att just den här filmen inte finns på köp-DVD/VHS. Vad jag vill minnas är att det sas på Filmkrönikan för ett bra tag sedan.
Citera
2006-01-19, 23:36
  #3
Medlem
snapcases avatar
Tyvärr så har inget bolag tagits ig tid att ge ut Widerbergs lysande polisfilm på dvd. Den förtjänar samma fina behandling som Mannen på taket fick för ett tag sen. En annan trevlig utgåva skulle vara I lagens namn av Kjell Sundvall.
Citera
2006-01-20, 01:00
  #4
Medlem
Cineastens avatar
Den finns inte i Sverige men har åtminstone funnits i Japan och i USA. Med lite tur kan du hitta den på ebay. Annars går det att ordna på annat sätt.
Citera
2006-06-16, 14:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Tyvärr så har inget bolag tagits ig tid att ge ut Widerbergs lysande polisfilm på dvd. Den förtjänar samma fina behandling som Mannen på taket fick för ett tag sen. En annan trevlig utgåva skulle vara I lagens namn av Kjell Sundvall.

ILN har jag haft på DVD, dock (rippat och) sålt tror jag .... men kan du förklara vad som är så trevligt med en sån utgåva?
Citera
2006-06-16, 18:59
  #6
Medlem
Erik1974s avatar
Gjorde ett sök på DC++ och fick träff direkt. Så där finns den att ladda ner tills det att det går att köpa den på DVD....
Citera
2006-06-17, 18:09
  #7
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
ILN har jag haft på DVD, dock (rippat och) sålt tror jag .... men kan du förklara vad som är så trevligt med en sån utgåva?
Ja du. Jag tycker det är en bra film och vill ha en restaurerad utgåva med bra bild och ljud och gärna lite bonusmaterial som kommentarer och behind the scenes om det finns... Jäkla konstig fråga.
Överhuvudtaget vill jag gärna se mer påkostade utgåvor av svensk film.
Citera
2006-06-18, 01:14
  #8
Medlem
ZVIVIXs avatar
Lite OT

Tycker de är en bra film, likaså Leif GW:s "samhällsbärarna". Men jag har ett minne cirka 20 år tillbaka om att det på TV gick en serie i tre delar baserad på boken "Profitörerna" av Leif GW- som handlade om ett mord på en prostituerad kvinna som (för att uttrycka mig rått) fått ett stolsben uppsparkat i underlivet. Minns någon serien och vet om den går att få tag i.
Citera
2006-06-18, 14:22
  #9
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ja, även bara att hyra den!

Hör efter på ditt lokala bibliotek.
Citera
2006-06-18, 21:04
  #10
Medlem
FÖRLÅT EN GAMMAL GUBBES OMOTIVERADE FRÅGA:

...alltså att ladda ner filer från sånt här DC++; som signaturen Erik 1974 skriver om här ovan. Sånt kan kosta Kumla, va?
Å så att i morgon måndag, skall stockholmspolisen ta ännu mer nya tag för sånt.

-För övrigt ber jag att få tacka så mycket för visat intresse för bara en gammal gubbes fråga.

Angående Ankdammsman:ens inlägg, och med en tanke på att adressaten är jag, kan meddelas, att vårt kommunbibbla i Västerås, INTE har denna rullen med bilder från mitt kära postkontoret Stockhlm 6. Ja, alltså ju bara exteriörbilder från ingången, som lokalen var under renovering. ..ja, där inne har man stått i kö!
Citera
2006-07-20, 19:14
  #11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZVIVIX
Lite OT

Tycker de är en bra film, likaså Leif GW:s "samhällsbärarna". Men jag har ett minne cirka 20 år tillbaka om att det på TV gick en serie i tre delar baserad på boken "Profitörerna" av Leif GW- som handlade om ett mord på en prostituerad kvinna som (för att uttrycka mig rått) fått ett stolsben uppsparkat i underlivet. Minns någon serien och vet om den går att få tag i.
Visst minns jag den. Jag såg om den så sent som för några veckor sen. Jag missade den som barn men började i samband med mitt uppvaknande intresse för svensk film att leta efter den. Något som visade sig vara svårare än svårt.

Efter några år lyckades jag dock få tag i en schysst kopia som saknade några sekunder i slutet för att året därpå få tag i en klockren inspelning som var komplett med för och eftertexter.

Den visades enbart i tv vid ett tillfälle och jag tror itne den blev nån jättehit på bio. Såvitt jag vet har den aldrig släppts på vhs och den är väl inte aktuell för dvd-marknaden heller trots att den förtjänar en restaurering och ett släpp på dvd. En sann pärla som rullar på i ganska maklig takt med suveräna skådespelarinsatser och pelle Berglunds skickliga regi.

Sven Wollter är med på ett hörn i rollen som Bo Jarnebring men den verkliga huvudrollen spelas av Krister Henrikssons blonderade snut Levin.
Citera
2006-07-21, 00:36
  #12
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZVIVIX
Lite OT

Tycker de är en bra film, likaså Leif GW:s "samhällsbärarna". Men jag har ett minne cirka 20 år tillbaka om att det på TV gick en serie i tre delar baserad på boken "Profitörerna" av Leif GW- som handlade om ett mord på en prostituerad kvinna som (för att uttrycka mig rått) fått ett stolsben uppsparkat i underlivet. Minns någon serien och vet om den går att få tag i.


Stämmer det precis som Cineasten redan påpekat, serien hette profitörerna och jag även jag minnas att den var riktigt bra.


>>B-O Gavne

En liten rolig detalj i "Mannen från Mallorca" är att i den inledande rånscenen inne på posten så står det en person med ett paket som är adressererat till en adress på Råby i Västerås, Gransångargatan vill jag minnas, lite kuriosa för dig som Västeråsare.

Angående huvudfrågan så har väl den åtminstone getts ut på VHS, har för mig att jag hyrt den själv genom åren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback