Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 22:25
  #61
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
The Guardians fd Moskvakorrespondent Luke Harding (som tidigare åkt fast för plagiat) har skrivit en ny bok om ämnet vid namn "Collusion: Secret Meetings, Dirty Money, and How Russia Helped Donald Trump Win."

Sådana som Harding låter sig normalt sett bara intervjuas av helt okunniga och naiva personer som ställer snälla och förutsägbara frågor. Men den här gången gör Harding misstaget att låta sig frågas ut av ett proffs, Aaron Maté från The Real News Network. Här är intervjun, som på ett hjärtskärande sätt avslöjar Hardings ohederlighet och bristande analysförmåga. Alla som klickar på länken nedan: var beredda med skämskudde !!

https://m.youtube.com/watch?v=9Ikf1u...ature=youtu.be

Att bli intervjuad av okunniga, naiva rövslickare, är ingenting som Putler hat något emot. Jag var faktiskt mer förbannad på Stone än på Putler efter att ha läst intervjuboken av den förstnämnde.
Citera
2018-01-05, 11:19
  #62
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
USA har agerat, men det är i sig inget bevis, lika lite som en polisbil med sirener är ett bevis att ett brott begåtts.

Så min uppmaning till dig kvarstår - visa det bästa beviset du vet. Det är alltså inte DNC-hacket, vad är det så?


Bevisen står i inlägg nr 11 i denna tråd, du får gärna försöka läsa inlägget om du vet hur man backar i tråden, om inte kontakta nån expert som förklarar för dig. Ta sen ett par treo och lugna ner dig.

vad är det? inte vet jag vad du ska så? mer pajaserier?
Citera
2018-01-05, 11:26
  #63
Avstängd
WhiskyTangoFoxtrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Bevisen står i inlägg nr 11 i denna tråd, du får gärna försöka läsa inlägget om du vet hur man backar i tråden, om inte kontakta nån expert som förklarar för dig. Ta sen ett par treo och lugna ner dig.

vad är det? inte vet jag vad du ska så? mer pajaserier?

Jovars, "the forensic evidence is very strong" men vi har ju inte sett den! Ta en valium och ge mig sedan de bevis som ligger bakom ODNIs påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Att bli intervjuad av okunniga, naiva rövslickare, är ingenting som Putler hat något emot. Jag var faktiskt mer förbannad på Stone än på Putler efter att ha läst intervjuboken av den förstnämnde.

På Putins maratonkonferenser kommer alla möjliga människor till tals, inklusive många motståndare. Jag vill snarare hävda att våra västpolitiker är de som inte kan ta en seriös diskussion utan gör sig oanträffbara.

Men nu gällde ju frågan Luke Harding och hans konspirationsteorier. Såg du intervjun?
__________________
Senast redigerad av WhiskyTangoFoxtrot 2018-01-05 kl. 11:33.
Citera
2018-01-05, 11:40
  #64
Medlem
Draken55s avatar

På Putins maratonkonferenser kommer alla möjliga människor till tals, inklusive många motståndare. Jag vill snarare hävda att våra västpolitiker är de som inte kan ta en seriös diskussion utan gör sig oanträffbara.


I viskys värld är svart vitt, sanning lögn, fakta fakenews...

Nu utropar han en diktator till en som diskuterar seriöst... kanske demokrat också?
bara ett barns förstånd kan låta sig luras av så fjantiga trick som Putin håller på med, bara ett barns förstånd.
Citera
2018-01-05, 12:12
  #65
Medlem
Draken55s avatar
Självklart gör ingen västlig ledare nåt som Putin gör,

de har inget behov att likt en diktator som spelar folklig human och demokrat föra fram ett patetiskt skådespel där "folket" får komma till tals. Bara ett miffo tror att det har en reell påverkan på diktaturen.
visky tycks tro att denna patetiska teater påverkar.

offtopic, vad vad fel med min stavning?, svar inget, men du skrev som jag påpekade "tråder"
Vad 'är tråder?
Citera
2018-01-05, 12:48
  #66
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
😂 Du kan ju börja med att inleda dina meningar med stor bokstav...


lol

Du tycks missa tecknet - komma- , finns inte det i ditt alfabet?
Citera
2019-12-30, 01:31
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
? och det skulle spela roll vilken underrättelsetjänst? tror inte det, pajas.

Hur? kan du inte läsa?, de har hackat emejl.

Bevis fick du men att du skulle godta dem är väl lika troligt som att du en dag skulle vakna upp med ett förstånd.

Läckan var inifrån! nedladningshastigheten var allt för snabb för att ha gått via nätet. Nån laddade ner på en sticka. Tro inte på all skit som media rapporterar om.

https://www.google.se/amp/s/thehill....ly-wrong%3famp
Citera
2019-12-30, 01:35
  #68
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Putin & Co anklagas för inblandning i de demokratiska processerna i många länder. Anklagelserna är många men ofta väldigt otydliga.

Observera att Ryssland alltid anklagas för inblandning när högerpolitiker vinner ett val.

När vänstern eller miljöaktivister går framåt så anklagas aldrig Ryssland för något.
Citera
2019-12-30, 11:02
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Observera att Ryssland alltid anklagas för inblandning när högerpolitiker vinner ett val.

När vänstern eller miljöaktivister går framåt så anklagas aldrig Ryssland för något.
Samtidigt som Putin ständigt anklagas för att försöka återupprätta den kommunistiska Sovjetunionen.
Citera
2019-12-30, 11:47
  #70
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Observera att Ryssland alltid anklagas för inblandning när högerpolitiker vinner ett val.

När vänstern eller miljöaktivister går framåt så anklagas aldrig Ryssland för något.

Nu är det ju så att högerpopulistiska partier och politiker (Trump t ex) har orsakat oreda och kaos, inte minst här i Sverige, och som har varit gynnsamt för ryska regimen. I vissa länder är högerpopulistiska partier starkt Rysslandsvänliga, så inte alls så konstigt att det har blivit så. Det står dock klart att vissa vänsterpartier i Tyskland och Frankrike också är Rysslandsvänliga. Vidare finns ju också politik bedriven av vissa vänsterregeringar som indirekt gynnar rysk agenda.

Tittar vi på hur det ser ut i Sverige så har valutgången blivit bästa tänkbara för Ryssland, med en mycket svag och illa omtyckt vänsterregering som inte riktigt vill ta itu med försvarsfrågan och NATO. Rysslands sanna fiender i Sverige är allianspartierna. SD är starkt splittrat i NATO-frågan (tydlig diskrepens mellan väljare och företrädare) men samtidigt mest försvarsvänligt budgetmässigt.
Citera
2019-12-30, 14:52
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nu är det ju så att högerpopulistiska partier och politiker (Trump t ex) har orsakat oreda och kaos, inte minst här i Sverige, och som har varit gynnsamt för ryska regimen.
Konkret exempel på att Trump "skapat kaos" i Sverige?
Citera
2019-12-30, 18:03
  #72
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Samtidigt som Putin ständigt anklagas för att försöka återupprätta den kommunistiska Sovjetunionen.


Halmdockor och lögn, är det det enda du alltid kan åstadkomma? vad är meningen med dina inlägg? pratar du med en av dina andra personligheter??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback