Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-01, 21:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKisse
Jag var där i en vecka efter nyår. Jag rekommenderar Nungwi. Där finns det i alla fall lite andra saker utanför hotell/bungalow området. Man kan ta ut 400 000 varje gång, så det är bara köra in kortet igen och igen och igen. :) Visa automater får man bara ut 200 000. Då blir det lite onödig avgift som banken tar, typ 40kr per uttag beroende vilken bank du har.
Maten är rätt dyr där, nästan samma priser som luncher i Sverige. dvs en middag eller lunch där går på ca 90 spänn, men då får du en starköl till maten i stället för läsk som man får på lunchen i Sverige. Men generellt är maten dyr och öl
De använder sig väldigt mycket av dollar där. På nästan allt så står priset i dollar. Så du kan lika gärna ta med dig US dollar.
Visum fixar man på plats när man landar. Går göra som du, att fixa innan, men går lika bra att fixa på flygplatsen. Man måste dock ha med sig 50 dollar som visumet kostar.
Om du har flera frågor så kan jag försöka svara.
Själv skulle jag inte rekommendera Zanzibar som semesterort, om man inte har tänkt lära sig Kite. Det är optimala förhållande för lära sig Kite. Men då ska man inte vara Nungwi.
Att jag inte rekommenderar Zanzibar är för det är dyrt och att det inte finns någon lokala vanliga ställen att gå på, för att käka eller ta någon öl. Då är Thailand mycket bättre.

Hemma igen!
Vi använde som max 100.000 shillings varje dag på mat, solbädd, juice etc etc.
Vissa dagar runt 50-60000. Det va jag och min son. Jag överskred alltså aldrig budgeten på 700 svenska kroner om dagen på mat och boende.

De flesta restauranger låg en maträtt på 15-18000 och sen juice för 5000.
Vatten kostar 1000, cigg 4-5000
Taxi var dyrt men vi lärde känna lokalbefolkningen så vi åkte med de för endast bensinpengar. vi betalade alltså 30000 till stown town från nungwi och vad jag förstod så kostade det närmare 80000 annars..
det fanns lokala restauranger som kostade ingenting alls, men vi höll oss mest på stranden. men självklart, gick vi och åt på double tree by hilton kunde notan gå på över 100.000
Citera
2018-03-10, 05:32
  #14
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sa7arah
Hemma igen!
Vi använde som max 100.000 shillings varje dag på mat, solbädd, juice etc etc.
Vissa dagar runt 50-60000. Det va jag och min son. Jag överskred alltså aldrig budgeten på 700 svenska kroner om dagen på mat och boende.

De flesta restauranger låg en maträtt på 15-18000 och sen juice för 5000.
Vatten kostar 1000, cigg 4-5000
Taxi var dyrt men vi lärde känna lokalbefolkningen så vi åkte med de för endast bensinpengar. vi betalade alltså 30000 till stown town från nungwi och vad jag förstod så kostade det närmare 80000 annars..
det fanns lokala restauranger som kostade ingenting alls, men vi höll oss mest på stranden. men självklart, gick vi och åt på double tree by hilton kunde notan gå på över 100.000


Hur var klimatet därborta? Upplevde du någonting som var mindre bra.?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2904331

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback