Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-12, 10:03
  #25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levestalinsminne
Hej!

Vill inte gå in på hur, men jag har fått konfirmerade identiteter på flera personer inom NMR som varken hängts ut via DK:s kanaler (antifa.se) eller gått ut med namn själva.

Nu står jag lite i valet och kvalet här; bör jag kontakta de sociala myndigheterna och hoppas på att de kommer ingripa (tänker främst på barnen) eller gör informationen mest nytta ifall den hamnar hos AFA?

För jag ska vara ärlig med er: DK:s metoder är långt ifrån förfinade, och jag tror att långsiktigt socialt arbete är mer troligt att lyckas bryta den sociala isolering och misär som ett liv inom NMR faktiskt innebär. Samtidigt vet jag att mer konfrontativa metoder kan vara lyckosamma i att ”skrämma” de som inte lyckats skapa en fullständig nazistisk identitet än. De nyckläckta, så att säga.

Så vad tycker ni att jag ska göra?

Jag tror du är både knäpp och hysterisk och inte har du torrt på fötterna heller. Du riskera att bli förtalsanmäld så det bästa för dig är att krypa till baks in i hålet och stanna där tyst.
Säpo har säkert koll på alla som betalat till NMR och har man inte gjort det är man inte NMR.
Citera
2019-02-09, 05:19
  #26
Medlem
Presentpappers avatar
Är man medlem i NMR vill jag nästan garantera att den personen inte är rädd för att stå för sina åsikter. Jag tror inte du kommer lyckas genomföra speciellt mycket om jag ska vara ärlig.
Citera
2019-02-17, 18:55
  #27
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Är man medlem i NMR vill jag nästan garantera att den personen inte är rädd för att stå för sina åsikter. Jag tror inte du kommer lyckas genomföra speciellt mycket om jag ska vara ärlig.

Nej men det där stämmer inte riktigt. Det är lite olika, de som deltar i kamprapporter och liknande vill gärna ha uppmärksamhet. Men det finns också en del medlemmar som inte vill synas alls. Det är inte heller ovanligt att de som syns utåt försöker dölja vissa delar av sitt liv så som jobb och bostad.

Som jag tolkat NMR omorganisering kring den nya uppdelningen "medlemmar" "aktivister" är att de medlemmar som vill förbli anonyma ska bli enklare att organisera utan deras anonymitet röjs.

Så "levestalinsminne" har du uppgifter om medlemmar i NMR så skicka de uppgifterna till AFA
https://antifa.se/kontakt/

Det värsta som kan hända är väl att de har uppgifterna sedan tidigare
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback