Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 01:51
  #241
Medlem
Amanites avatar
Även om det finns hyfsat generella åsikter kring vad som är snyggt och inte så får man ju inte heller glömma att skönhet är subjektivt och ändå utgår ifrån den enskilde. Nån gillar långa tjejer, andra kort, nån gillar kurviga, andra tjejer med mindre former. Samma med hårlängd, hårfärg, ögonfärg osv. Allt är inte drivet av ideal, det finns som tur är även en personlig touch på det hela
Citera
2018-08-17, 10:45
  #242
Medlem
Nnads avatar
Jag får ofta höra att jag är snygg/söt/sexig etc. Det är ju trevligt att man ser bra ut i andras ögon absolut men det blir lätt uttjatat att få höra hela tiden att man är snygg. Jag har själv dåligt självförtroende och har svårt att se det andra ser dock. Ibland blir jag typ generad när flera personer på en dag säger att jag är väldigt söt och ser väldigt bra ut. Med betoning på väldigt. Då känner man sig nästan som ett djur på zoo.
Vill inte alltid ha den uppmärksamheten liksom.
Citera
2018-08-17, 12:51
  #243
Medlem
Adriadnes avatar
Jag var väldigt snygg som ung, sedan har jag varit ful ett tag och nu blivit snyggare igen. Jag måste säga att det är så himla skönt och befriande att inte vara snygg. Att bara få vara och existera och ses som en vanlig människa utan att få inviter, kommentarer och generande uppmärksamhet hela tiden. Jag märker också att jag mår sämre när jag är snyggare eftersom bekräftelsen och fokuset på utseendet blir som ett beroende som är svårt att stå emot även om jag vet att det är destruktivt. Samhället värderar ju skönhet så otroligt högt och att vara ful och tjock som kvinna är det ultimata misslyckandet. Det är värderingar som man inte skakar av sig i en handvändning och jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tänka kring detta nu. Det är ett dilemma.
Citera
2018-08-17, 13:06
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag var väldigt snygg som ung, sedan har jag varit ful ett tag och nu blivit snyggare igen. Jag måste säga att det är så himla skönt och befriande att inte vara snygg. Att bara få vara och existera och ses som en vanlig människa utan att få inviter, kommentarer och generande uppmärksamhet hela tiden. Jag märker också att jag mår sämre när jag är snyggare eftersom bekräftelsen och fokuset på utseendet blir som ett beroende som är svårt att stå emot även om jag vet att det är destruktivt. Samhället värderar ju skönhet så otroligt högt och att vara ful och tjock som kvinna är det ultimata misslyckandet. Det är värderingar som man inte skakar av sig i en handvändning och jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tänka kring detta nu. Det är ett dilemma.

Det är så sant det du säger. Att vara en ful tjej är det värsta man kan vara.
Citera
2018-08-17, 14:32
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det är så sant det du säger. Att vara en ful tjej är det värsta man kan vara.

Om du är en 5a på skalan som du beskriver i din TS så är du ju inte ful, 5/10 är ju helt average.

Låter som taskig självbild. Hur gammal är du?
Citera
2018-08-17, 14:36
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag var väldigt snygg som ung, sedan har jag varit ful ett tag och nu blivit snyggare igen. Jag måste säga att det är så himla skönt och befriande att inte vara snygg. Att bara få vara och existera och ses som en vanlig människa utan att få inviter, kommentarer och generande uppmärksamhet hela tiden. Jag märker också att jag mår sämre när jag är snyggare eftersom bekräftelsen och fokuset på utseendet blir som ett beroende som är svårt att stå emot även om jag vet att det är destruktivt. Samhället värderar ju skönhet så otroligt högt och att vara ful och tjock som kvinna är det ultimata misslyckandet. Det är värderingar som man inte skakar av sig i en handvändning och jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tänka kring detta nu. Det är ett dilemma.

Hur ser du ut? Längd, vikt, ansiktsdrag, typ av kropp (atletisk eller inte?).
Citera
2018-08-17, 14:58
  #247
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Hur ser du ut? Längd, vikt, ansiktsdrag, typ av kropp (atletisk eller inte?).

Varför undrar du?
Citera
2018-08-17, 17:29
  #248
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Varför undrar du?
Han vill gifta sig med dig.... Vad fan tror du?
Man vill väl uppenbarligen lära sig något om andra människor​...
Citera
2018-08-17, 17:37
  #249
Avstängd
Knullbartuffings avatar
Adrianeafes. Skippa drygheten, det är ett internetforum, här talar i om allt från kukens längd till saldot på kontot. Bara gilla läget, det var faktiskt DU som började med ett statement om att du var så jävla het.

Sluta mata det här trollet förresten, i en annan tråd skrive rhon om hur hon dumpar snyggisar på löpande band. TS är ett ypperligt exempel på att autism är hänsynslös och könsöverskridande.
Citera
2018-08-17, 18:03
  #250
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Han vill gifta sig med dig.... Vad fan tror du?
Man vill väl uppenbarligen lära sig något om andra människor​...

Citat:
Ursprungligen postat av Knullbartuffing
Adrianeafes. Skippa drygheten, det är ett internetforum, här talar i om allt från kukens längd till saldot på kontot. Bara gilla läget, det var faktiskt DU som började med ett statement om att du var så jävla het..

Jag förstår inte varför det är relevant. TS frågade hur det var att vara snygg, inte hur vi ser ut. Jag har inte påstått att jag är speciell eller så, bara konstaterat att jag varit snygg, sedan ful och nu snyggare igen. Jag baserar det uttalandet på omvärldens reaktioner, kommentarer och bemötande. Att jag beskriver mitt utseende med subjektiva ordval och diverse mått torde kunna ifrågasättas lika mycket som påståendet att "jag är snygg". Ni får ursäkta om min fråga lät dryg, men jag undrade faktiskt över motivet till frågan.
Citera
2018-08-17, 18:53
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Varför undrar du?

Vill bilda en uppfattning om vad snygg innebär.
Citera
2018-08-17, 19:28
  #252
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Vill bilda en uppfattning om vad snygg innebär.

Snygg är ett vitt och subjektivt begrepp. Jag är av medellängd, normalviktig och med så kallad timglasformad figur. Långt tjockt hår, neutrala, typiskt svenska ansiktsdrag.

Att jag säger att jag var snygg baserar jag som sagt på omgivningens bemötande. Det är tydlig skillnad mot att vara ful och eftersom jag har upplevt båda delar så kan jag uttala mig ganska säkert om detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback